Returnere køb på zooplus?

Hej,

Jeg står i dag og skal modtage en masse kasser fra zooplus, hvilket er fint. :slight_smile:

Jeg har dog bestilt to poser marsvinefoder a knap 3 kg, og i går aftes vælger mit ene marsvin at lægge sig til at dø. Nu har jeg så een gammel marsvinepige tilbage, og hun kan ikke alene nå at spise de to poser foder inden C-vitaminen er forældet i foderet.

Jeg tænkte derfor på, om man kan returnere varer til zooplus, fordi det er et fejlkøb, og ikke fordi varen fejler noget? Varerne er ikke modtaget endnu, men de plejer at være godt forseglede, så der plejer ikke at være problemer med det. Og to poser er for meget.

Hvordan skal det i så fald gøres? Skal de kontaktes først, betaler jeg forsendelse, osv.? Skal lige finde ud af om det kan betale sig, eller om jeg selv skal prøve at sælge det videre i stedet. :slight_smile:

Prøv at kontakte zooplus - de plejer at svare vildt hurtigt :slight_smile:

Kan jeg godt kontakte dem på den danske side, selvom købet er foretaget på .de? Mit skrevne tysk er jeg ikke sikker på at en tysker forstår. xD

Det vil jeg sagtens tro du kan. proceduren må da være den samme…

Der burde nok også stå noget på siden - har bare aldrig selv overvejet at sende noget retur :tihi:

[QUOTE=Lykke;1206927]Det vil jeg sagtens tro du kan. proceduren må da være den samme…

Der burde nok også stå noget på siden - har bare aldrig selv overvejet at sende noget retur :tihi:[/QUOTE]

Det er også første gang jeg skal dét, og det er jo ikke engang zooplus’ skyld xD

Jeg plejer at skrive til dem på dansk, det går helt smertefrit.

Jeg har prøvet at skrive til dem nu, så må jeg se hvad de svarer. :slight_smile:

Du kunne også forsøge at sælge det videre til en marsvine-ejer herhjemme:?

Det gør jeg også, hvis jeg skal betale for at levere tilbage, tror jeg. Kender bare ikke lige så mange marsvineejere længere, og forsendelse via postdk er jo noget dyr. Men hvis der er nogen i området, slipper jeg for at betale for forsendelse.

Bare for en anden gangs skyld - så kan du roligt skrive til den tyske side på engelsk. Det har altid virket fint for mig.

Zooplus har svaret nu - men på tysk! Hvordan deres tysker har forstået min danske besked, aner jeg ikke. xD
Jeg får lige min mor til at oversætte mailen senere, hun er bedre til det end jeg. :wink:

Langå har sin egen køb- og salgsside på Facebook, og jeg kender personligt flere familier med marsvin, så måske det alligevel ikke vil være så svært, at få det afsat lokalt. :slight_smile:

Okay, synes ikke jeg hører så meget om marsvin her i området, men derfor kan der jo godt være nogen alligevel. :ok:

Zooplus leverer pengene tilbage, men vil ikke have foderet retur. De foreslår at jeg giver det til et dyreinternat i området. Jeg kender dog ikke lige umiddelbart andre end Tingskoven i Aarhus, der med jævne mellemrum har marsvin, og de ligger ikke lige på en rute, jeg normalt kommer… Øv. Så ved ikke helt lige hvad jeg gør.

[QUOTE=Cecilie89;1207167]Okay, synes ikke jeg hører så meget om marsvin her i området, men derfor kan der jo godt være nogen alligevel. :ok:

Zooplus leverer pengene tilbage, men vil ikke have foderet retur. De foreslår at jeg giver det til et dyreinternat i området. Jeg kender dog ikke lige umiddelbart andre end Tingskoven i Aarhus, der med jævne mellemrum har marsvin, og de ligger ikke lige på en rute, jeg normalt kommer… Øv. Så ved ikke helt lige hvad jeg gør.[/QUOTE]

Ej, det var ellers en fin service. :slight_smile:
Jeg ved ikke noget om marsvin, og dem jeg kender er private…

Hold da op en service :slight_smile:

Ellers, så synes jeg også det tæller at sætte en sløjfe omkring og forære det til en med marsvin :slight_smile: Et internat er self bedre, men hvis det ikke lige er muligt…

[QUOTE=Lykke;1207180]Hold da op en service :slight_smile:

Ellers, så synes jeg også det tæller at sætte en sløjfe omkring og forære det til en med marsvin :slight_smile: Et internat er self bedre, men hvis det ikke lige er muligt…[/QUOTE]

Det kan være at det er det jeg skal gøre på byens Facebook. :slight_smile: