Rex' 1.titler

Til TICA’S påske udstilling opnåede Rex sine 1. Titler han ryddede bordet og tog dem alle fredag blev han master og grand master - lørdag blev han Double Grand Master- Triple Grand Master og Quadruple Grand Master og søndag blev han Supreme Grand Master 3150 point ialt - men hvordan det er regnet ud ved jeg ikke fordi udfra hvad jeg tror hver dommer har givet mig max er 1390 point
Theis Rex - MS.pdf (2.1 MB)
Theis Rex - GRM.pdf (2.1 MB)
Theis Rex - DGM.pdf (2.1 MB)
Theis Rex - TGM.pdf (2.1 MB)
Theis Rex - QGM.pdf (2.1 MB)
Theis Rex - SGM.pdf (3.4 MB)

4 Synes om

Tillykke til Rex, med alle titler :flag:

2 Synes om

Takker det kommer totalt bag på mig - jeg vidste godt at han havde vundet en titel men troede kun at det max kunne blive til DGM denne gang også måske hvis vi var heldige at opnå QUADRUPLE GRAND MASTER til oktober i Ree park til Regional mesterskabet og først drømme om at nå Supreme Grand Master i næste sæson- men sådan gik det så ikke lol

1 Synes om

Jeg forestiller mig det er som vi FIFe folk snakker om NOM, BIV, BIS OG BOB. :joy:
Jeg er stået af på betydningen udover det må betyde tillykke med resultaterne :blush::clap:t2::denmark:

Nej i TICA regi for huskattene titler og optjener dem efter samme point scala som racekattene - men hvor racekattene får titler af Champion- grand Champion- Double Grand Champion- Triple Grand Champion- Quadruple Grand Champion samt Supreme Grand Champion så opnår huskatte de samme bare med Master istedet for Champion…

Titler og ærestitler - best of the best osv er ens for alle i TICA - hvor vi i fife kun opnår nom bis box osv.

Takker

Jeg tror ikke Louise sammenlignede resultater, men forkortelser som ingen fatter hat af :hoho:

Tillykke til Rex :flag:

1 Synes om

MS/ = Master/
GRM/= Grand Master/
DGM = Double Grand Master/
TGM = Triple Grand Master
QGM = Quadruple Grand Master
Jeg tror det nærmest kan sidestilles med de certifikater i opnår under fife
Fordi det at Rex bliver kåret som best of the best Hhp Lh ( Forkortelse for household Pet longhair) tæller ikke med i den endelige point givning
Dommeren kan hvis de vil kåret katten som best in color( BIC) og best in Division (BOD) og det giver ekstra point men det kræver at der er mindst 3 katte i samme farver

I har jo et hav af certifikater i fife som jeg slet ikke har styr på og kattene bliver inddelt i fertile - kastrater osv og de optjener nye certifikater i hver klasse - i TICA er det jo lidt anderledes som jeg kan forstå det

1 Synes om

Det fremhævede er ikke korrekt. Det er i FIFe, at der kræves 3 katte i samme farve for at få BIV. I TICA betyder det mørkeblå bånd Best in Color og det sorte Best in Division og medmindre katten bliver diskvalificeret eller dømt ned (Withhold), får den de to bånd - også selvom den er alene.

Okay det er rigtigt - det er også derfor Rex opnåede flere point end jeg havde regnet med fordi han fik begge dele i alle 14 bedømmelser og vandt selvsagt alt uden modstand … og jeg vil meget hellere møde modstand som vi gør det i fife ikke meget men lidt er bedre end ingenting
Tak for rettelsen i det jeg skriver - som sagt er ny i det her og der er meget at lære om både fife og tica - uskrevne og skrevne regler ’ kodekser ’ vaner og jeg suger til mig og lære hele tiden noget nyt … også håber jeg at der kommer flere huskatte med på alle udstillinger både i fife og tica i fremtiden jeg vil i hvert fald gøre mit forsøg på at tiltrække flere til denne herlige sport …

1 Synes om

Uanset forbund vil det være ret tilfældigt, om du får konkurrence - medmindre du får overbevist én eller flere huskatteudstillere om at udstille sammen med/mod dig.

1 Synes om

Ja jeg kan se at der i gennemsnit er tilmeldt 8 huskatte til de sidste års udstillinger med jyrak og oftest er det kun 2 max 3 med pr dag resten er udeblivende og hos TICA har jeg slet ikke mødt modstand endnu idet Rex har indtil videre ved de 2 shows vi har tiltaget i har været den eneste huskat tilmeldt og godkendt …

Skal vi møde stor modstand skal vi nok til udlandet … men det syntes jeg ikke helt jeg kan overskue at gøre på egen hånd planlægning turen fra danmark - transporten imellem hotel og showhallen- katten - mit helbred o.m.a - så indtil videre deltager jeg kun i Dk

1 Synes om