Rex og lillemor

Hej mit navn er Tina Olsen er er snart 52 somre ung
Er født og opvokset i Aalborg men bor nu i Hobro
Er mor til 2 dejlige børn en søn på 32 år uddannet kok og er på boreplatform og en datter på 26 år lige færdig uddannet pædagog de bor begge to i Aalborg hvor de har der arbejde og liv
Jeg selv er uddannet køkkenassistent men har været førtidspensionist siden 2004 efter at jeg blev fejlopereret i april 1999 hvor en kikkertoperation gik helt galt

  • jeg skulle ha fjernet min galdeblære samt galdesten i galdegangene og man desværre overså ay jeg havde en ekstra galdegange på bsgsiden af leveren og da de skar den ovet gik alt i kludder ’ blodet maven og bughulen fyldt op med galde alt gik galt og det der skulle være et rutine indgreb på max 30 min blev til en livreddende operation på over 14 timer hvor man holdt læge konference midt under operationen fordi man ikke helt vidste hvad søren man lige kunne gøre … resultatet blev ay jeg blev den 1. I Danmark der fik det de senere udviklede til overvægtige for at hjælpe dem ned i vægt - nemlig en gastic by pass operation hvor man går ind og fjerner både noget af mavesækken og 12-fingertarm så de tvinges til at spise og rumme langt mindre mad …

Men dog ikke helt det samme - jeg har fået en indvendig stomi en jeunum stomi en forbindelse imellem lever mavesæk og tarm … men i processen fjernede de det mest af min 12- fingertarm
For at dække hullet i leveren delte de min tyndtarm i 2 og fæstnede den til min lever og mavesæk og håbede på at alt galden så ville forsvinde ud med afføringen- at jeg blot skulle leve med evig tynd ildelugtende afføringen og ellers komme på benene igen tilbage til mit arbejde efter max 1 mdr
Men sådan gik det bare ikke - jeg vågnede først op efter 4 døgn i koma - jeg kunne ikke længere optage føde eller udvinde vitaminet og minersler fra den - jeg kastede galde op i litervis og kilo’ene raslede af mig og i løbet af 27 dage gik min vægt ned fra 98 kg til 42 kg og jeg var hundesyg og havde voldsomme smerter døgnet rundt … kaster alt op jeg kommer indenbords og vægten bliver bare ved med at falde
Og det blev starten til et langt forløb hvor jeg de første 10 år var indlagt mere en 200 dage om året og kunne hverken tage vate på mine børn ellet passe mit arbejde … og selvom jeg havde en fantastisk chef og kollegaer så kunne det ikke blive ved at gå - de kunne ikke undværre mig så meget ’ betale mig løn og betale en vikar for at passe mit job når jeg var væk - så i 2004 må jeg opgive og kun dom 33 -årig blive førtidspensionist- det var et hårdt slag og nederlag at erkende at der ikke længere er plads til mig … kørt udpå sidelinjen overladt til sig selv
Alt er væk mit arbejde kollegaerne mit helbred min stabile økonomi og visheden om at min løn steg og at min levestandard blive bedre med tiden - vennerne forsvandt fordi hvem gider at blive i sygdom og holde fast selvom jeg tit måtte sige nej til at deltage i sociale ting mad og drikke er min værdte fjende og det er centrum i alt hygge i dette land…

Så idag har jeg stort set kun min familie og mine børn og min kat - hvor er alle dem jeg har brugt alt på at støtte og hjælpe ? Det gør ondt at indse at dem man troede var ens bedste venner og veninder svigtede da man en sjældent gang selv fik brug for deres hjælp… men pyt livet er gået videre og jeg hviler i min ensomhed… hellere ensom end at blive røvrendt og svigtet igen…

Jeg har heldigvis været frivillig på Nibe Festivalen igennem mange år og der har jeg hvert år en god uge med fantastiske mennesker og masser af gode oplevelser …

Jeg tegner og maler når ellers mit helbred og nu Rex tillader det og jeg har fundet et nyt fællesskab blandt kattefolket og katteudstillinger og jeg glæder mig til at opleve så mange som muligt i fremtiden og møder masser af dejlige katteelskede folk og have nogle fede stunder sammen … jeg er blevet langt mere stabil og er som regel nu kun indlagt sammenlagt 14-16 dage pr år i få dage afgangen og det giver plads og rum til nye oplevelser ny lærdom nye bekendtskaber …

Rex - er født den 24.juli 2022 på Fyn Kuld 5 stk 4 drenge og en pige af fuldægte maine coon forældre begge med tavler men min mors tavle er lukket så vi killinger kan ikke blive stambogførte
Min mor er sort smoke og far er bluesmoke
Mens dommerne ved udstilling i Ribe sagde at jeg er hel sort …
Jeg er fræk som en slagterhund og cute som bare f… - jeg er yderst lærenem og higer efter at lære nyt tricks narrestreger alt dur …
Jeg er aktiv og alt foregår i løb og som en gazelle farer jeg rundt - snakker hele tiden så min madmor er ved at få pip…
Jeg er indekat med adgang til løbegård have og gåture i snor i skoven bag vores hjem …
Jeg elsker at sidde under min mors jakke i min bæresele og følge med i verden udenfor …

Jeg er nysgerrig og modig undersøger hurtigt det der skræmte mig - jeg er tillidsfuld - elsker kæl og nusseri og at få børste min pels er bare det bedste i verden men at komme i bad og blive våd skal jeg lige vænne mig til først … og det kan tage sin tid …
Jeg har værwt til een udstilling med viking cats og min mor har planer om at jeg skal afsted igen
Næste gang til marts i Ry …






13 Synes om

:velkommen: på KG - fin beskrivelse fra både dig og Rex. :hoho:
Trist du har været så meget igennem, men fint at du er kommet ud på den anden side og kan se lyst på tilværelsen - trods alt :sparkling_heart:
Men du er jo heldig med at have både dine gode børn og dine pelsbørn - det er jo meget værd. :love:

1 Synes om

Velkommen til jer :slight_smile:

1 Synes om

Takker - den største synd er ikke at blive syg eller ødelagt af…det kan ske for alle og sygdom kommer aldrig pænt og spørger om det er helt cool at det invaderer og vælte dit liv…

Det værste spild er hvis du selv bliver ved med at hænge i fortiden uden at bevæge sig videre i livet…

Enten hopper man med på toget når det er her ellers bliver man efterladt på perronen og livet suser videre uden dig …

Ja det var frygteligt at gå igennem men jeg har fået så meget værdifuldt med mig som jeg aldrig ville ha fået hvis jeg ikke var blevet syg før tid …

Og ensomhed er ikke altid skidt … for mig er det et rum hvor der er 120 % plads til mig selv … hvor jeg ikke behøver at skal tage stilling til andres problemer eller hvad der sker udenfor i verden …

Jeg spildte 6 år af mit liv på at være sur og vred på læger og sygehus- sad fast kunne ikke komme videre fordi jeg ville vide hvorfor det var mig det skulle gå ud over - og det gik kun ud over mine aller nærmeste mine børn - så jeg tilgav lægen alle satte en streg i sandet og bestemte at fra idag starter et nyt liv på godt og ondt - drømme bliver erstattet af nye drømme - nye muligheder byder sig

Dagene går livet går videre børnene bliver voksne flytter hjemmefra og nu ser man at man trods alt modgang så har man været med til at skabe 2 fantastiske unge mennesker der i den grad har brudt den sociale arv og blevet til noget i livet … det er sgu den største gave jeg som mor kan få … at mine børn klarer sig godt - solen skinner og jeg er så heldig at jeg stadigvæk har begge mine forældre

Og det der ikke slår os ihjel bliver vi kun stærkere af har jeg hørt og vi må selv opsøge de glæder og oplevelser man ønsker i livet intet kommer af sig selv

Selvynk og selvmedlidenhed kan man kun bruge kort tid på før man må videre ellers går det helt galt …

Man skal aldrig glemme at der altid findes folk der har det meget værre end een selv … og kan de komme igennem livet tja så kan man vel også selv klare sig igennem…

3 Synes om