Ricki Lake kom hjem igen

Hey

Henning hentede i går formiddags Ricki Lake (en af vores tidligere killinger), da ejeren er blevet syg. Vi havde fundet et nyt hjem til hende i forvejen, da vi begge var enige om, at det nok var det bedste hun kom nyt sted hen med det samme, fremfor at mellemlande her, men da jeg så hvad Henning kom hjem med, blev jeg sgu rigtig ked af det.
Ricki er 16 måneder gammel, men hun er tydelig gravid (tipper på hun har omkring 14 dage til fødslen) og er samtidig enormt tynd. Aftalen med den gamle ejer (en Henning arbejder sammen med) var at han skulle snippe hende, men det er tydeligvis slet ikke sket. Han sagde også til Henning at hun var smuttet ud for ham 2 eller 3 gange, hvilket han var ked af.

Vi blev hurtigt enige om, at hun slet ikke skulle nogen steder, før hun er på højkant, killingerne er salgsklare OG hun er blevet steriliseret, så måtte ringe til de nye ejere og forklare dem sagen. De tog det rigtig pænt og sagde samtidig, at selvfølgelig ville de vente på hun var klar.

Ricki ser ikke ud til at fejle noget, hun er glad og kontaktsøgende og er næsten den samme Ricki som vi afleverede. Hun trænger til noget sul på kroppen men ser ellers frisk ud, så min umiddelbare tanke er, at hun ikke har været udsat for noget slemt (håber i ved hvad jeg mener). Stadigvæk er jeg bare så pisse ked af, at hun kom ud uden at blive snippet først, for både Henning og jeg stolede på han ville gøre det

SUK Nå men så skal vi ha’ en flok husbamser til at fise rundt og så må vi tage det med.

Et eller andet sted er jeg sgu så frustreret, for jeg har på een måde ondt af manden at han er blevet syg, og på en anden måde er jeg sgu lidt irriteret over han ikke har sagt til noget før…

Nå men efter en dag på killingefoder samt A/D ser hun betydelig bedre ud. Hun er stadig tynd (selvfølgelig) men ikke nær så skarp over ryggen. Sjovt man kan se en forbedring så hurtigt. Hendes pels er blevet meget pænere, men okay der skulle “kun” en børste til. Nu vil jeg så ha’ klippet hendes hår af på maven. Dels fordi der er et par små knuder (kan sikkert sagtens rede dem ud) og dels fordi hun skal have killinger om… tja gu’ ved hvornår.

Hun er sgu en tro kopi af sin mor - det ene øjeblik kaster hun sig om på ryggen for at blive nusset, og det næste øjeblik gider hun slet ikke at blive kælet. Kææft hvor er det sjovt at se, at hun er SÅ meget som sin mor.

Hvor er jeg glad for jeres beslutning…hatten af for det -forelsket

Jeg er bare sååå glad for, at I kan have hende indtil killingerne er store nok, og at hun er kommet til kræfter igen… -love -love

Det må være en helt fantastisk køber, der gerne vil vente på hende… Hvor gør det mig super glad for at høre…

Som jeg sagde i telefonen, så kan jeg virkeligt godt forstå, at du blev ret så knotten, da du fandt ud af, at hun er gravid… -mai Jeg ved slet ikke hvordan jeg ville have reageret…

Sender lige det største kram til jer… I er fandeme dejlige…

p.s. det er sjovt, at hun ligner sin mor så meget… det må bestemt komme fra mormor -høhø

Skønt at du har mulighed for at have hende indtil killingerne er store nok … og jeg kan godt forstå din frustration over at hun ikke er blevet stereliseret som aftalt :frowning:

Er hun orientaler ? Jeg har en blandning gående orientaler/huskat … hun ligner mest en huskat (da hun var yngere kunne man godt se at hun ikke var ‘‘ægte’’ huskat), men når der er noget der ligger hende tungt på hjerte … så kommer orientaleren op i hende, verbalt altså -uha

Nej hun er skovkat (med stamtavle), og fra det eneste kuld skovkatte jeg har lavet. Resten af mine katte er siamesere/orientalere da det er mit primære opdræt.

Sikke da noget skod Anne. Det har en kat altså ikke fortjent -ked Jeg kan virkelig godt forstå, at du har fået dig en lærestreg, så du fremover neutraliserer før kattene forlader dig.

Jeg håber hurtig smuksakken kommer til sine fulde kræfter igen og at fødslen og pasning af killingerne vil forløbe uden problemer.
-kramer

Nej hun er skovkat (med stamtavle), og fra det eneste kuld skovkatte jeg har lavet. Resten af mine katte er siamesere/orientalere da det er mit primære opdræt.[/quote]

Ok, jeg kunne heller ikke forstå at en orientaler havde så meget pels på maven at den lavede ‘‘duller’’ :smiley:

Det er dejligt at I har fået hende hjem, men hvor er det bare trist at hun ikke var blevet snippet :frowning:

Men held og lykke med hende og hendes killinger -thumbs

Skønt at de nye ejere vil vente på hende -love -love

Hvor er det dejligt I kan have hende -thumbs
Og held og lykke med hende :slight_smile: