selvfølgelig kender jeg da Rikki Tikki Tavi
selvfølgelig kender jeg Riki tiki tavi historien, men jeg er også flere blevet erklæret på alder med Gravballemanden
(har undervist børn / unge i brug af Internet, og når de får at vide at jeg faktisk er født før internettet, pc, farvefjernsyn osv )
Nu har jeg kontaktet forlaget der i sin tid udgav Bill Peets bøger. Så må vi se hvad de melder tilbage.
Vi skal fisme have Bill Peet tilbage på hylderne igen …OG i børnene og forældrenes bevidsthed
[QUOTE=Gizzemissen;627465]Jo, jeg husker godt Rikki Tikki Tavi og det samme gør min bror der er syv år yngre end mig. Tror faktisk det var mig der læste den højt for ham da han var lille - sammen med blandt andet Jürgensens Freddybøger som var vores fælles højtlæsningsfavoritter.
Til gengæld vil jeg vove den påstand at jeg endnu ikke er stødt på nogen - ud over mig selv - der kender OG har læst min favoritdyrebog fra barndommen, “Vor ven Kapi” af Bill Peet.[/QUOTE]
Hvis det er den om flodsvinet, så HAR jeg læst den - jeg havde lånt den for at læse den højt for en dreng, jeg var barnepige for.
Det gad han ikke - så jeg læste den selv, den er bare så sød og nogle herlige tegninger.
Jo, jeg kender da Rikki Tikik Tavi - jeg er faktisk ret barnlig og læser en del børnelitteratur.
Jeg er vild med Findus, Bjørnen Paddington, Narnia-Bøgerne, Grisen, der ville leve og flere andre.
Måske er jeg ved at gå i barndom - læste også lige Tude Marie bøgerne her for nylig. :høhø: