Ringorm? Allergi?

Fnesnug…du skriver, at I ikke har bil.

Det er en god idé at tegne et Falck kæledyrstransport-abonnement. Det koster omkr 300 kr årligt, kan tegnes online på Falck’s side.

http://webshop.falck.dk/privat/korsel-af-kaeledyr/hest

Jeg har et abonnement og man kan blive kørt gratis ud og hjem fra en selvvalgt dyrlæge i tilfælde af sygdom. Hvis en kat skal indlægges, bliver man selv kørt hjem.
Man har kun 1 abonnement uanset antal af katte.

Man skal kun betale broafgift, hvis man fx skal krydse Storebælt ellers er al transport gratis. :slight_smile:

Det vil vi da absolut overveje! Grunden til at vi har holdt os til de nærmeste dyrlæger er mest af hensyn til dyrene, men de to nye hér tager det så pænt, at det måske ikke er noget større problem at skulle ud på en køretur (3 måneder i et kaninbur og en køretur fra Aabenraa til Kbh har vist gjort dem immune…).

Der findes ikke gode dyrlæger på Amager.
Den på Amagerbrogade er den værste af dem alle, så den vil jeg ikke anbefale dig. Jeg sætter ikke mine ben der igen.

ligesom Lene tager jeg turen til Skovlunde, når jeg har brug for dyrlæge. Det er turen værd og i det lange løb har det sparet mig for mange penge, netop fordi de ved hvad de taler om og derfor ikke har behov for at tage 100 prøver, når der er et problem.

Jeg bor også på Amager - og efter anbefalinger herinde skiftede jeg også til Skovlunde for nogle år siden. Og det har jeg ABSOLUT ikke fortrudt. :slight_smile: Jeg har så bil, så det er ret nemt for mig at komme frem og tilbage…kan godt forstå, det virker uoverskueligt at skulle helt derud med offentlig transport.

Jeg kan fornemme at vi skal holde os langt væk fra Amagerbrogade :slight_smile:

Vi krydser fingre for, at Julius kommer sig, og så tror jeg at jeg vil tage turen til Skovlunde (eller Fasanvejen, som jeg synes at jeg har hørt godt om herinde?), når de skal tjekkes til december. Vi har principielt også mulighed for at låne en bil, så værre er det ikke :tihi:

Jeg har været derude med det offentlige rigtig mange gange, før jeg fik kørekort, og det er altså ikke så slemt :slight_smile: Der er 5 minutters gang fra stationen til klinikken igennem et villakvarter.
Da jeg havde plejemisserne, havde jeg en periode, hvor jeg var derude næsten hver uge.

Opdatering: Efter ikke ret lang tids udelukkelsesdiæt, har det vist sig at Julius er allergisk overfor fisk. Han har været hel og pæn og en helt ny kat, siden vi skar fisken ud af kosten. Jeg er jo bare glad for at fisk er synderen, da det er relativt nemt at undgå. Det eneste “offer” er, at på tørfoderfronten (de får det kun som godbider eller hvis vi er væk over flere timer end normalt) er Orijen skiftet ud med Porta 21, som til gengæld er langt billigere. Og så har min kollega købt en MASSE billigt vådfoder - heldigvis havde vi dog masser uden fisk også. Og så er jeg sindssygt glad for at vi gjorde os besvær med at udelukke - tænk, hvis vi bare havde sagt ja til at medicinere ham resten af hans liv… :S

Julius - tilbage i hel og pæn (og kælesyg) tilstand :hjerte: