Ringorm behandling

Min kat har sandsynligvis fået ringorm. Har læst en masse omkring ringorm symptomer, ringorm smitte og behandling af ringorm. Her på forummet er der flere tråde, men svært at blive klog på hvilken behandling af svamp der har været mest effektiv. Nogen der har prøvet alternativ behandling af ringorm? Eller nogen der kort kan fortælle hvad der har haft bedste virkning mod ringorm?

Du er nødt til at tage din kat med til dyrlægen for at få fastslået om det er eller ikke er ringorm. Behandling der virker er receptpligtigt og derfor skal du omkring dyrlægen. Ringorm kan smitte til både andre dyr og mennesker, så der er ingen grund til at trække det ud.
VH
Susanne

2 Synes om

Mange tak for dit svar. Måske en god ide med dyrlægen ift ringorm, svamp. Grunden til jeg har en stærk mistanke om svampeinfektion, og gerne vil behandling af ringorm er fordi jeg selv er smittet med ringorm. Det kløer og er rødligt og ligner svamp på huden. I hvert fald ligner det ringorm, som jeg har set billeder af på https://ringorm.dk, og aner ikke hvor jeg ellers skulle være smittet med svamp. Selvfølgelig kan smitten komme fra dårlig hygiejne eller anden kontakt med en smittet uden at vide det. Tænkte at der måske var en alternativ creme mod ringorm til at behandle ringorm. Jeg må nok hellere gå til dyrlægen for lamisil mod ringorm kan jeg ikke bruge på katten:) Igen tak for dit svar