Ringorm

Jep, det bliver til ret meget volapyk :tihi:

[QUOTE=GitteS;646757]Jeg har skrevet med nogle hollændere og forstår en smule, ved ikke om jeg kan hjælpe. Men ellers prøv google. Ved de der bomber er ganske effektive.

MVH
Gitte[/QUOTE]

Det kan godt være du kan hjælpe Gitte, jeg prøver lige at finde linket. Umidelbart kan jeg kun finde frem til at man kan bestille det til afhenting i butikkerne, jeg kan ikke rigtig se nogen der sender til udlandet.

Hvis ikke Google kan gøre det, må du sige til. Jeg kender en hollandsk opdrætter, der måske nok kan hjælpe :slight_smile:

Tak, det var måske endnu bedre :slight_smile: Google er i hvert fald ikke meget bevendt :slight_smile:

http://www.e-drugstore.be/documents/catalog/0368548.xml?lang=nl

http://www.apotheeksegal.be/documents/catalog/0368548.xml?lang=nl

[QUOTE=DK Thomani;646764]http://www.e-drugstore.be/documents/catalog/0368548.xml?lang=nl

http://www.apotheeksegal.be/documents/catalog/0368548.xml?lang=nl[/QUOTE]

Pst… Siderne er belgiske :wink: Måske hjælper det at oversætte fra belgisk i stedet? :wink:

Jeg har ikke prøvet, er på vej i seng, så bare lige, at det var .be.

Thumbs up for at du er ærlig og åben, Anni, selvom det altid åbner mulighed for at nogen vil pege fingre. Det nemmeste er at holde sin mund lukket, for så er man da sikker på, at der ikke er nogen, der peger fingre ad én.

Åbenhed og ærlighed er vejen frem - også selvom det kan give nogle hug.

Jeg krydser fingre for, at I kommer af med angrebet igen så smertefrit som muligt. Er spændt på at høre mere om røgbomberne - det var ny information for mig.

/Flemming

[QUOTE=DK Thomani;646760]

Det kan godt være du kan hjælpe Gitte, jeg prøver lige at finde linket. Umidelbart kan jeg kun finde frem til at man kan bestille det til afhenting i butikkerne, jeg kan ikke rigtig se nogen der sender til udlandet.[/QUOTE]

Ok du prøver bare og sende linket, så skal jeg se om jeg kan hjælpe

MVH
Gitte

[QUOTE=En forhenværende bruger;646773]Pst… Siderne er belgiske :wink: Måske hjælper det at oversætte fra belgisk i stedet? :wink:

Jeg har ikke prøvet, er på vej i seng, så bare lige, at det var .be.[/QUOTE]

I Belgien taler de enten fransk eller flamsk (hollandsk), så den med hollandsk er god nok.

/Flemming

prøv og spørg Rie Shaggytail, Hun ved garanteret hvad du skal gøre. De døjede engang med ringorm. og det er ikke så forfærdeligt lang tid siden. 2 år ? husker ikke rigtigt.

Jeg sagde, jeg var træt!

Google og lidt kreativitet giver mig det resultat, at du kan bestille det - til afhentning på flere apoteker. Så det kræver samarbejde med en belgisk opdrætter.

prøv den her oversætter.

Så lige linksene og de er vist fra belgien, men ville prøve og sende dem en mail, så er jeg sikker på de kan hjælpe dig

MVH
Gitte

Øv, hvor irriterende, Annie - håber I får bugt med skidtet hurtigt!

[QUOTE=En forhenværende bruger;646773]Pst… Siderne er belgiske :wink: Måske hjælper det at oversætte fra belgisk i stedet? :wink:

Jeg har ikke prøvet, er på vej i seng, så bare lige, at det var .be.[/QUOTE]

Doh!! Ja selvfølgelig er de det! Jeg har brugt den der oversæt i Chrome så den er blevet oversat korrekt, men det er stadig volapyk :tihi:

Øv, ringorm er bare træls (stærkt jydsk udtryk!) Men i dette her sure, fugtige vejr hvor det konstant regner kan det næsten ikke undgåes at der dukker nogle tilfælde op her og der. Eneste trøst er at der i det mindste ikke er nogen der dør af ringorm! Ringe trøst - men man må tage, hvad man kan få…
VH
Susanne

:kram:

Forresten… røgbomber…! De virker ikke! Vigtigste behandling er og bliver behandling af kattene, så de ikke er raske smittebærere. Støvsug og luft ud i rå mængder. Men HVIS du alligevel har lyst at prøve røgbomber, så kunne man i hvert fald for nogle år siden stadig købe dem på Grønttorvet i København (åh, hvad hedder det - når man kommer af motovejen og kører ind i Valby, drejer til venstre ned ad… vejen… og så til højre ind på området - der må være nogen der er mere stedkendte end mig og kan sætte de rigtige navne på!) De hed Fungaflor så vidt jeg husker. De er møggiftige, du skal have ALLE dyr ud af huset i min. 3 timer, mens de damper af. Og HVIS du har lyst skal jeg gerne se, om jeg stadig har et par stykker stående, og hvis jeg har så må du FÅ dem! Havde dem stadig stående i foråret, men kan ikke lige huske om jeg smed dem ud dengang…
VH
Susanne

Åh, æv… Håber I snart kommer af med det.

Som andre siger; fedt at du er åben om det. :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;646846]Forresten… røgbomber…! De virker ikke! Vigtigste behandling er og bliver behandling af kattene, så de ikke er raske smittebærere. Støvsug og luft ud i rå mængder. Men HVIS du alligevel har lyst at prøve røgbomber, så kunne man i hvert fald for nogle år siden stadig købe dem på Grønttorvet i København (åh, hvad hedder det - når man kommer af motovejen og kører ind i Valby, drejer til venstre ned ad… vejen… og så til højre ind på området - der må være nogen der er mere stedkendte end mig og kan sætte de rigtige navne på!) De hed Fungaflor så vidt jeg husker. De er møggiftige, du skal have ALLE dyr ud af huset i min. 3 timer, mens de damper af. Og HVIS du har lyst skal jeg gerne se, om jeg stadig har et par stykker stående, og hvis jeg har så må du FÅ dem! Havde dem stadig stående i foråret, men kan ikke lige huske om jeg smed dem ud dengang…
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg har kattene i behandling med Itrafungol jeg bestiller en damprenser hjem og skrotter mine kradsetræer som jeg er sikker på kan indeholde masse af sporer (og så har jeg en undskyldning for at købe nyt).

Når røgbomberne skal “fyres af” flytter vi alle, inklusive kattene og hunden ud af huset indtil de er dampet af. Jeg kan ikke huske hvor længe det tager, men jeg tror ikke 3 timer er nok.

Hvis du har nogen stående tager jeg selvfølgelig imod dem med kyshånd Susanne :slight_smile: