Ringorm

jeg mener at opdrætteren som jeg kender der har brugt bomberne tidligere, var hjemme fra i 48 timer - ved ikke om det er nødvendig at vente så længe, men der sker da ikke noget ved det s

MVH
Gitte

Jeg kigger fluks jeg kommer hjem fra arbejde imorgen. hvis de stadig er der, er de dine! Og selv om jeg ikke tror på virkningen af dem, så erkender jeg så rigeligt, at det alligevel kan være med til at skabe “ro i sjælen” at vide at man har gjort ALT under solen som man kan komme i tanker om!
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;646865]Jeg kigger fluks jeg kommer hjem fra arbejde imorgen. hvis de stadig er der, er de dine! Og selv om jeg ikke tror på virkningen af dem, så erkender jeg så rigeligt, at det alligevel kan være med til at skabe “ro i sjælen” at vide at man har gjort ALT under solen som man kan komme i tanker om!
VH
Susanne[/QUOTE]

Tak Susanne det sætter jeg stor pris på :slight_smile:

Er det ikke kun de danske røgbomber, der ikke er synderligt effektive?
Men jeg har så overhoved ingen erfaring med det. Synes bare, der er noget, der dæmrer, fra tidligere diskussioner. Annie, du burde kunne finde noget om dem ved at søge herinde.
Og derudover vil det selvfølgelig ikke være logisk, hvis man kunne nøjes med røgbomber, men hvis de kunne hjælpe med omgivelserne, ville det da være dejligt.
Pøj pøj med det!

En af mine bekendte fik for godt to år siden to små plejekillinger med ringorm.
De blev behandlet med Intrafungol og hverken hendes fire voksne katte eller hun selv fik det, til trods for det var flaskekillinger.

Lad være med at kassere klatrestativerne. Støvsug dem og brug Clinefarm Spray (svampedræbende).

Hmmm apropo røgbomber…sådan nogle kender jeg i forhold til fuglehold…har aldrig selv brugt dem, men kender nogle der har - dog aldrig i forhold til katte.

Men Annie jeg fandt frem til et link til dig. Produktet hedder Sporal D: http://cgi.ebay.co.uk/SPORAL-D-SHAMPOO-200ml-RINGWORM-CATS-AND-DOGS-/230537626829

I DK kan du købe det her :
http://www.gaerum-dyreklinik.dk/produkter-til-hest/dermatofilosemuk-hest/

Knus Gitte

[QUOTE=DK Nemador;646884]Hmmm apropo røgbomber…sådan nogle kender jeg i forhold til fuglehold…har aldrig selv brugt dem, men kender nogle der har - dog aldrig i forhold til katte.

Men Annie jeg fandt frem til et link til dig. Produktet hedder Sporal D: http://cgi.ebay.co.uk/SPORAL-D-SHAMPOO-200ml-RINGWORM-CATS-AND-DOGS-/230537626829

Knus Gitte[/QUOTE]

Og det virker på heste!!. Problemet i forhold til ringorm er omgivelserne, hvor der kan blive sat sporer af.

Knus Gitte

[QUOTE=Susanne W;646846]Forresten… røgbomber…! De virker ikke! Vigtigste behandling er og bliver behandling af kattene, så de ikke er raske smittebærere. Støvsug og luft ud i rå mængder. Men HVIS du alligevel har lyst at prøve røgbomber, så kunne man i hvert fald for nogle år siden stadig købe dem på Grønttorvet i København (åh, hvad hedder det - når man kommer af motovejen og kører ind i Valby, drejer til venstre ned ad… vejen… og så til højre ind på området - der må være nogen der er mere stedkendte end mig og kan sætte de rigtige navne på!) De hed Fungaflor så vidt jeg husker. De er møggiftige, du skal have ALLE dyr ud af huset i min. 3 timer, mens de damper af. Og HVIS du har lyst skal jeg gerne se, om jeg stadig har et par stykker stående, og hvis jeg har så må du FÅ dem! Havde dem stadig stående i foråret, men kan ikke lige huske om jeg smed dem ud dengang…
VH
Susanne[/QUOTE]

Så vidt jeg ved, så kan man ikke længere købe dem i Danmark som alm. forbruger. Det er vist kun noget, som firmaer, som står for “bombning” af drivhuse må bruge nu, hvilket vist også er det egentlige formål med bomberne. At behandle i drivhuse for mug og svamp.

ØV Annie :frowning:

Ringorm er noget bwadr.
Men som Susanne skriver, så dør ingen af det - det er bare så fandens besværligt!

[QUOTE=DK Nemador;646884]Hmmm apropo røgbomber…sådan nogle kender jeg i forhold til fuglehold…har aldrig selv brugt dem, men kender nogle der har - dog aldrig i forhold til katte.

Knus Gitte[/QUOTE]

Jeg ville så nok lige konfererer med min dyrlæge om det kan anvendes til katte også. Det ville være en katastrofe, hvis man brugte det på kattene og det så viste sig, de døde af det…ligesom de forfærdelige historier med loppemiddel til hunde, som blev brugt til katte med katastrofale følger.

Jeg har også hørt, at røgbomberne kan misfarve møblerne.

Øv øv er ked af at i skulle blive ramt af det, håber inderligt at i hurtigt får bugt med det.

En af Glenn’s kollegaer fik ringorm på sin hund, og den kom i behandling med Program Vet efter de fandt dette på nettet. Hunden kom ret hurtigt i bedring og de har ikke set spor af ringorm siden.
Om det var held aner jeg ikke, men du kunne måske tage en snak med dyrlægen om det.

Ikke dem vi brugte… Vi har gennem tiden “voldbombet” huset med dobbelt antal røgbomber 3 gange. Intet at se på møblerne - men til genæld noget misfarvning af kradsetræer efter brug af Virkon S, som misfarver hvis ikke det er fuldstændigt friskopblandet.
Dengang var sidste skrig i ringorme shampoo iøvrigt Malaseb Vet. som i hvert fald tåles fint af kat - men det er og bliver noget bøvl at skulle vaske katte med svampeshampoo, det skal sidde i et stykke tid og de må ikke slikke det i sig imens :besvimer: Klart sjovest hvis man kun har 1-2 katte!
VH
Susanne

ØV Annie, sikke noget møg! Håber at I kommer hurtigt af med stadset´!

Du kan sikker søge råd hos Rie (Shaggytail) men jeg ved at Veena også “lige” har overstået en omgang…

Øv Annie, det var da noget rigtig bæ at få inden for dørene :frowning: Det eneste positive man kan sige om det er, at kattene ikke er syge . men det er vist også det.

Men jeg tager hatten af for din åbenhed omkring det og håber, du får bugt med det snart.

Kh Gitte

Øv Annie, det er jeg ked af at høre :frowning:
Jeg håber at I kommer det hurtigt til livs :kryds:

Jeg har en ven som arbejder på Grønttorvet, så hvis Susanne W ikke har sine stadig du kan få og hvis de danske er brugbare vil jeg gerne spørge ham om han kan skaffe nogle :slight_smile:

Der står 4 Fungaflor bomber på hylden endnu! Send mig en PB med adressen, så kommer de fluks med posten (når altså nok ikke posthuset før imorgen, natjob - skal sove hele dagen, tror ikke jeg kommer op og i tøj mens posthuset endnu har åbent idag)
VH
Susanne

Indholdsstoffet i Fungaflor, som anvendes i væksthuse er: Imazalil (flere har ikke haft effekt på ringormebehandling med det)
Indholdsstoffet i Clinafarm som andvendes primært i kyllingefarme er: Enilconazole (virker på ringorm)

Jeg har selv bombet med Clinafarm - uden katte i huset - det er mange år siden og har ikke set noget til ringorm siden :ok:

Veena fik hjem fra enten Holland eller Belgien - det er ikke længe side - måske jeg kan findet det i pb’er et eller andet sted

Jeg har et lille spørgsmål :ups:
Jeg venter jo på at få Tiësto hjem. Og nu hvor det sker senere end forventet, ville jeg så rigtig gerne komme på besøg. Men jeg er bange for, om jeg kan slæbe det med hjem og smitte mine drenge med det.
Er der nogen der ved noget om det? Er det allerbedst at lade være med at besøge, eller kan man gøre noget, så jeg kan komme og besøge lille Tiësto? :bebe:

Det er godt nok træls Annie :frowning: Og så er jeg helt sikker på at det helt rigtige netop er åbenhed, for så kan der ikke sladres i krogene, for folk vil have større mod på selv at spørge dig. :thumbup: