Jeg ved det faktisk ikke, men jeg er da ret sikker på at de alle SKAL testes før jeg kan erklære mig fri? Jeg har brugt tandbørster og jeg har selv taget prøverne ja. Agar glassene er dog så små at jeg smadrer det der blæver med tandbørsten hvis jeg stikker hovedet ned i glasset for at presse det ind i, så derfor har jeg i stedet klippet tandbørstehårene af direkte ned i glasene.
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;673703]
Hvad man gør er der positive imellem? starter forfra:-([/QUOTE]
Det ved jeg ikke, og jeg har ikke fået spurgt Stig om det. Måske man “bare” behandler en uge mere og så tester igen, jeg ved det ikke? :?
Jeg har altså lige hevet alle disse citater over fra tanketråden da det ikke er alle der læser med i den, og de er jo nok mest relevante herinde:
[QUOTE=DK Thomani;686785]…oO(Det er da “sjovt” at få at vide af omveje at jeg åbenbart har “en masse inde” udover ringorm)
…oO(Hold kæft hvor er jeg dog træt af at bade katte, og enkelte af dem går efterhånden i panik når det er deres tur )[/QUOTE]
[QUOTE=GitteS;686804]Sorry men kan ikke sidde på hænderne lige her, selv om jeg bør… så mine tanker flyver i det fri - for sladder, det kan jo ramme os alle også af folk som aldrig har været i ens hjem, eller som man kender personligt, det har jeg da været genstand for netop via ting skrevet i dette forum.
Men syntes ikke desto mindre personen burde skamme sig. Ringorm og hvad så… det kan vi alle sørme da få og det ville da kun være et problem hvis du netop IKKE gjorde noget ved det.
Mens jeg fra tråden herinde ved du greb i egen barm og gjorde hvad du kunne, med det samme du bare fik mistanken om ringorm - at andre kan få det til noget andet, det er sgi sørgeligt og viser desværre endnu engang at man skal passe på med at være for “åben og ærlig” i katteverdenen, hvor er det en skam.
Ikke mindst da jeg faktisk er en´ af dem son netop var “glad” for din tråd, forstået på den måde den gav nogle rigtig gode råd til behandling af sådan problem og hvor man kunne købe div. ting for at komme det til livs.
Men hvor er jeg ked af og høre misserne ikke syntes badningen er så sjov, især da det er et nødvendigt onde.
MVH
Gitte[/QUOTE]
[QUOTE=GitteS;686819]Annie, sorry for lige et spørgsmål mere. Håber det er okay ?
Hvor tit er du nød til og vaske mislingerne ?
MVH
Gitte[/QUOTE]
[QUOTE=DK Thomani;686828]Ifølge anvisningerne skal man vaske 2 gange ugentligt.
Jeg er dog nødt til at dele kattene op i grupper, for jeg KAN fysisk ikke klare at vaske 13 katte og 1 hund samme dag!
Derfor vasker jeg de 5 store killinger samme dag, 7 af de voksne den næste dag og så den tredie dag er det hunden og Alta, som er den eneste jeg fønner fordi hun skal ligge hos sine små og det skal hun ikke gøre våd.
Det er ulideligt hårdt, men er efterhånden blevet rutine for mig. Noget af det værste er ventetiden fordi shampooen skal sidde og virke i 5 minutter før den skal skylles ud. Kattene når jo at fryse selvom der er fyret helt op for varmen/gulvvarmen på badeværelset, det er skide synd for dem.[/QUOTE]
[QUOTE=GitteS;686833]Øv, ja jeg føler mig godt brugt efter “bare” en vask af 2 voksne fladsnuder, så føler virkelig med dig, håber det snart er et overstået kapital for både jer og misserne, Kram herfra
MVH
Gitte[/QUOTE]
[QUOTE=Mega;686959]For megen vask kan faktisk skade mere, end det gavner.
Da en af mine bekendte, hvis katte havde ringorm, konsulterede min dyrlæge, blev hun rådet til kun at medicinbehandle, da i hvert fald for megen vask gjorde huden mere skrøbelig og modtagelig for smitte.
Kattene blev medicinbehandlet tre gange således: en gang daglig i 10 dage (mener jeg det var) - derefter en pause - og derefter igen en gang daglig i 10 dage osv.
Og angående vask skriver Center Dyreklinik, Viborg:
At vaske og klippe eller ej
Før i tiden anbefalede man at vaske hunden eller katten i en shampoo, som dræber ringorm, for derved at formindske yderligere smitte. Samtidig mente man, at shampooen ville virke bedre, hvis hunden/katten først var blevet klippet. Ny forskning har derimod vist, at både vaskning og klipning kan gøre både den behandlede patients sygdom værre og øge smitten til omgivelserne. Derfor anbefales det nu, at man, når det er blevet konstateret, at det er ringorm, der er tale om, gennemfører en kur med en medikament, som dræber ringormsvampe. Stoffet vokser ud i håret, således at ringormsvampe ikke kan trænge ind i og ødelægge hår og hårsæk. Det er som regel nødvendigt med mindst 4 - 6 ugers behandling.
(Sporadex anbefales)[/QUOTE]
[QUOTE=En forhenværende bruger;687062]Hold kæft hvor er sådan noget bare unfair. Nogle mennesker burde skamme sig godt og grundigt, men de mangler vist desværre evnen til det. Ellers enig.
Håber også, at I snart er ude af det Annie Fik du forresten fat i de der famøse røgbomber?[/QUOTE]
[QUOTE=DK Thomani;687064]Jeg har brugt 2 af de bomber jeg fik af Susanne, men de har tilsyneladende ikke hjulpet.
Jeg kender ingen i Belgien som kan bestille de andre hjem til mig. Men det må vel for pokker også kunne lykkes uden, det er det jo for andre mennesker.[/QUOTE]
[QUOTE=Vivi_Fletcher;687070]Var det ikke også dem Lis beskrev, ikke havde nogen effekt på ringorm?
Er det kun Belgien de andre kan bestilles? Som jeg skrev i første tråd, kender jeg en opdrætter i Holland …[/QUOTE]
[QUOTE=DK Thomani;687086]Jo det var, men de kostede ingenting (hvilket minder mig om jeg har glemt at overføre portoen til Susanne, hvor pinligt!) og så var det da forsøget værd.
Alle de links Lis sendte var til Belgien men jeg troede lige først at det var Holland.[/QUOTE]
[QUOTE=DK Thomani;687103]Tak Birthe, de hedder CLINAFARM SMOKE: