Stakkars stakkars dere, og alle andre som har hatt dette i hus ,det er noe riktig skit.
Da vi hadde dette,ble det svært tidskrevende.
Jeg skrev en masse om dette,men dette ligger på Dekatten.
Disse berømmelige røykbombene var ikke enkelt å få tak i.
Dyrlegen min syns dem virket altfor spooky,så han ville slett ikke ta dem inn på import.
Så mine røykbomber ble smuglet inn
En oppdrettervenn som bor i utlandet kjørte over til Belgia,hvor en annen oppdrettervenninnes dyrlege hjalp med å skaffe dem.
Så ble dem sendt opp i flere “porsjoner” i håp om at ikke tollen skulle ta dem alle. Men alle sammen kom frem 
Det var først og fremst Lis som halp meg gjennom det hele ved sine erfaringer,så godt hun er aktiv her på forumet også. 
Husk medisinen er grusomt sterk. Vi hadde kattunger på den tiden, og dem ble senere avlivet alle sammen. 2 pga bivirkninger av medisiner,og de andre 2 kunne ikke leve i vår verden etter isolasjonen,da dem ble syke psykisk.
Jeg mistet også en voksen katt,som fikk ødelagt lever og nyrer pga medisinene. Men det ble oppdaget senere. Det er ikke 100% sikkert det var medisinenes feil,men min dyrlege tror det.
Jeg bor i et gammelt hus,så det ble ekstra kostbart for oss. Vi hadde jo ikke behøvd å gjøre det,men ringormen ble sparket bak vi trengte for å få ut de gamle vegg til vegg teppene.
Medisinen i sin helhet er ikke den dyreste,men det er alle testene man tar underveis, og den det koster masse psykisk.
Da jeg innså vi hadde ringorm, ja jeg var sikker før vi fikk tilbake testresultatene, så googlet jeg jo masse om dette på internet.
Og flere steder stod det at det tok 6 uker med vask av hus og hjem,katter,isolering og medisinering. Så jeg var skråsikker da de 6 ukene var godt at nå var vi ringorm fri.
Men neida… 
Så mine katter måtte gjennom helvete i 6 nye uker.
Så huset ble nedvasket enda en gang + røykbombet, medisinert og kattene ble vasket.
Men denne gangen byttet dyrlegen shampo, etter å ha takk kontakt med en ringorm spesialist i vetrinær verden her i Norge.
Og den shampoen sitter i nesen min den dag i dag.
Dyrlegen min lo og sa at såpen lukter Island … jadda dere, det luktet råtne egg:what:
Jeg badet alle kattene hver 3. dag,og samtidig vasket jeg alle flater i huset hver 3. dag. Ikke pga sporer,men fordi shampoen luktet så grusomt at jeg trengte å få inn en annen lukt :høhø:
Jeg tror i mitt tilfelle at det var denne grusomme shampoen som tok knekken på ringormen hos meg. Meidisinen klarte det ikke alene. Shampoen alene kunne heller ikke ha klart det.
Jeg håper for all del jeg aldri får det i hus igjen,og jeg unner ingen andre å få det heller.
Hos meg tok det godt over et halvår før vi ble friskmeldte,siden vi måtte gjennom det hele 2 ganger. Det som tok tid,var at jeg valgte å ta flere friskmeldings tester senere,for å være 100% sikker.
Da kunne jeg ta hjem min daværende nye import,som hadde blitt plassert i hu og hast hos en venninne av en venninne,fordi ringormen mistanken kom omtrent i hus samtidig som katten kom til Norge.
Jeg må lete tilbake på Dekatten,eller spørre Helle pent om hun kan finne navnet på shampoen.
Masse lykke til med elendigheten,som jeg sa den kan, klarte vi å bli friskmeldte i det gamle huset vårt,så klarer alle det. MEN vi hadde neppe klart det uten røykbombene for sporenes del i krinkler og kroker som knapt kan rengjøres, og vi trengte stinke-shampo i tillegg til medisiner.