De der som den du smeltede har de i Føtex med jævne mellemrum. Og i Imerco. Det er som regel en af de ting der bli’r solgt ved at der er et lille møgirriterende tv der sender den samme rekvalme om og om og om igen om hvor fantastisk dette produkt nu er
(jeg ville blive splittersindssyg hvis jeg sku’ arbejde et sted og høre på det der en hel dag…)
Jeg har en lille en-person-riskoger til microovnen, men skal jeg koge til andet end en madpakke bruger jeg min almindelige riskoger som jeg ikke ville bytte for en gryde for alt det guld der er i verden (well… næsten ikke da…)
Fordelen ved en elektrisk riskoger er at man hælder ris og vand i, tænder og når den siger klik har man perfekte ris. Man kan selvfølgelig osse få perfekte ris i en gryde, men det kræver nu lidt mere
Jeg er ikke overdrevet imponeret over kvaliteten af de ris jeg indtil nu har lavet i microovn, og man sparer ingen tid på det overhovedet, ris skal altså koge i 12½ minut uanset hvordan man koger dem L (OK jeg KAN skære det ned til 10 minutter i microovnen og så lade dem stå i 15, men slutresultatet er det samme )
Må lige sige, at fra jeg starter med min riskoger, og til vi har perfekte ris (til 4 personer) går der 20 min.
Normalt tager det (mig) længere tid, da jeg før hen har ventet på vandet skulle komme i kog - risene tilsttes, koges og tages af. Det kunne tidligere tage op til 45 min at koge ris, så for mig er der en MEGA tidsbesparelse at koge i min microbølgeovns riskoger
[QUOTE=Annette O;785347]Må lige sige, at fra jeg starter med min riskoger, og til vi har perfekte ris (til 4 personer) går der 20 min.
Normalt tager det (mig) længere tid, da jeg før hen har ventet på vandet skulle komme i kog - risene tilsttes, koges og tages af. Det kunne tidligere tage op til 45 min at koge ris, så for mig er der en MEGA tidsbesparelse at koge i min microbølgeovns riskoger :)[/QUOTE]
Det jeg mente var egentlig at risene ikke koger hurtigere i en microovn. Jo vandet kommer måske hurtigere i kog, men hvis man tror at man kan koge ris på 5 minutter (hvis man nu sammenligner med at det tager en time at lave en bagt kartoffel i en ovn og 5 minutter i en microovn og så tror det gælder for alle ting) - og det ved jeg godt der ikke blev påstået heller!
Jeg har altid, da jeg kogte ris i gryde, beregnet 30 minutter til det. Vandet i kog. Ris hældes i og koges 12½ minut under tætsluttende låg. Ris tages af og står 12½ minut stadig med låget på = perfekte ris. Forhold vand/ris 1½ del vand til 1 del ris, lidt mindre vand, foroldsvis, hvis man koger over 5-6 dl ris.
Jeg har faktisk ikke taget tid på hvor lang tid min riskoger tager, for den holder jo risene varme bagefter, så den starter jeg bare når jeg begynder på det der skal spises til risene, så plejer det at passe
ris i gryde koger da bare med op ligesom kartofler, det er kun pasta jeg kommer i kogende vand s
men ja det tager ca 18 min uanset hvordan man gør for at koge paraboiled ris.
“rigtige” ris har jeg simpelthen ikke tålmodighed til !
Ja, jeg hælder da også risene i med det samme, og kommer så bare vand over Her tager det også ca. 20 min, 10-15 min kog, og resten hviletid
Hurra for induktionskomfur mht at få noget i kog i øvrigt :høhø:
Gad vide om det har noget med mikroovnen at gøre…det tager min 9 min i mikroen at lave 3 dl ris. Eller det er måske hvis man laver større mængder det tager længre tid??? Jeg eeeelsker min riskoger Det er også skide godt at koge grøntsager i den, det tager ingen tid.Jeg har den som Lotte F linker til. Jeg kan desværre ikke huske hvor vi fik den fra, men jeg tror min kæreste har en mailadresse liggende til det firma han fik den fra, hvis det er. Af en eller anden grund havde vi besvær med at finde lige præcis den model
Uha, hvis det er muligt at skaffe den mailadresse, så vil jeg være dig evigt taknemmelig!
Jeg var i Føtex den anden dag og de sagde at det var en kampagne vare, og de regnede ikke med at få den igen det næste lange stykke tid…
[QUOTE=Lotte F;787608]Uha, hvis det er muligt at skaffe den mailadresse, så vil jeg være dig evigt taknemmelig!
Jeg var i Føtex den anden dag og de sagde at det var en kampagne vare, og de regnede ikke med at få den igen det næste lange stykke tid…[/QUOTE]