Roberts nye cykel

Mit fadderbarn Robert fra Uganda med sin nye cykel.

Det har længe været hans største ønske, så nu syntes jeg, at han skulle have den - jeg har jo hverken børn eller børnebørn at forkæle, så det er vel i orden, at jeg i stedet forkæler mine afrikanske børn lidt :smiley:

sikke en god gave :slight_smile: den skal han nok få meget glæde af

Gode idé. Den vil han helt sikkert få glæde af. :thumbup:

Sikke et heldigt asen han er at have dig :smiley:

Super dejlig gave til ham, som han da helt sikkert nok skal få meget glæde af :slight_smile:

Hold op, hvor ser han dejligt glad ud, det må da være den største tak

Han er heldig, at have dig

:slight_smile:

Sikke en tråd at blive godt i humør af :slight_smile:
Sikke et smil drengen sender til fotografen , glæden stråler jo ud af ham :D.
Han er heldig med sådan en fadder som dig med :hjerte: på det rette sted

Tak for et livsbekræftende billede - du lever tydeligvis op til dit tilnavn :slight_smile:

Hvor er Robert heldig :slight_smile:

Sikke en dejlig gave - hvor er det skønt at se hvor glad han er for sin nye cykel :blomst:

Hvor ser han glad ud :slight_smile: Det billede må have været alle pengene værd Eva :slight_smile:

Det er det helt bestemt Birthe - det er altid skønt at se børnenes glæde, når de får gaver :thumbup:

Efter danske forhold var cyklen ikke dyr (698 kroner), men for en fattig familie i Uganda er det jo et kæmpebeløb, så Robert havde sikkert ikke regnet med, at hans ønske ville gå i opfyldelse.

Jeg ved egentlig ikke, om han KAN cykle, men ellers bruger han den, når der skal hentes vand eller brænde, så skal han jo ikke slæbe så meget eller gå flere gange.

Men det kan da også tænkes, at han vil lære at køre på den, så vil han jo have mere glæde af at have fået den :ok:

Det er så dejligt, at man kan betyde så meget i et enkelt menneskes liv for så relativt få penge…
Vi har lige sagt farvel til Eduwa, vores ghanesiske fadderpige. Hun er nu blevet 18 år og er klar til at starte sit eget liv… vores farvelgave var et par geder og en håndsymaskine - hun skal nok blive en driftig og dygtig forretningskvinde :slight_smile:

Eva og Ann, må jeg spørge hvor det er I er faddere igennem?

Vi (især jeg) har planer om at når vi når ud om et års tid og gerne skulle have lidt stabil indkomst, så skal vi have et fadderbarn. Og jeg kan rigtigt godt lide det med at I kan få lov til at give gaver til dem når der er et eller andet de virkeligt godt kunne bruge :slight_smile:

Dejligt billede, Eva - en rigtig bliv-glad-tråd :slight_smile:
Jeg kan ikke henvise til et sponsorbarn nogen steder, men jeg kan da henvise til en sponsor kat i stedet på Cat House on the Kings internatet i stedet :tihi: Lidt fagidiot er man vel altid :wink: Og idet “you can´t take it with you”, så kan man jo ligeså godt dele lidt ud til dem der har mere behov, hvis man har lidt at dele ud af.
VH
Susanne

[QUOTE=Lykke;1108426]Eva og Ann, må jeg spørge hvor det er I er faddere igennem?

Vi (især jeg) har planer om at når vi når ud om et års tid og gerne skulle have lidt stabil indkomst, så skal vi have et fadderbarn. Og jeg kan rigtigt godt lide det med at I kan få lov til at give gaver til dem når der er et eller andet de virkeligt godt kunne bruge :)[/QUOTE]

Hej Lykke

Jeg har Robert og 3 børn mere gennem http://childcare.dk/ - du kan læse mere om det på deres hjemmeside,

Held og lykke med dit kommende fadderbarn, jeg er sikker på, at du nok skal blive glad for at støtte et barn :ok:

Og jeg har været det gennem Plan :slight_smile:

Vi holder en pause nu… men har tidligere haft både Eduwa i Ghana og Kim i Mali…
Vi har altid valgt at være faddere for piger, da det er dem, som har sværest ved at få en uddannelse - og i de fleste afrikanske lande er det dem, som ofte er familiernes reelle forsørgere.
Vi ser fadderskabet og farvelgaven som en form for hjælp til selvhjælp :slight_smile:

Der er også børn i Danmark, der har det svært (omend på et helt andet plan) - hvordan hjælper man dem bedst:?

Der er flere organisationer, der også arbejder for danske børn, der har det vanskeligt.

Jeg kan nævne de 2, som jeg selv er medlem af, Red Barnet og Støtte til familier med kræftramte børn

Tak Eva og Ann :slight_smile:

Jeg kan huske at vi havde et sponsorbarn i folkeskolen 6.-9. klasse, som vores lærer overtog da vi blev færdige. Kan huske det som super givende at vide at vi hjalp en der havde brug for det… Det var selvfølgeligt en dreng i Brazillien, for der var flest drenge i klassen og de var alle vilde med fodbold :stuck_out_tongue: