Jeg har en hunkat som kaster en rødlig væske op.
- Det er en rødlig væske uden skum.
- Har ikke spist indenfor de sidste 2 dage.
- Hun drikker vand
Kan i hjælpe
Jeg har en hunkat som kaster en rødlig væske op.
Kan i hjælpe
hvorfor har hun ikke spist? - det er især på katte farligt da de kan få fedtlever - det dør langt de fleste af.
Det tyder på et tur til dyrlægen
Jeg vil øjeblikkeligt tage til dyrlæge !!! ( også selvom det er øndag!!)
Hvis hun ikke har spist i 2 dage, kan det jo ikke vætre madrester!
Cats og Conni
Der kan være mange årsager til opkast.
Bliver katten ved med at kaste op uden at indtage noget foder, kan der fx sidde et fremmedlegeme.
Jeg ville helt klart blive bekymret, hvis det var blodig? opkast.
Ring til dyrlægevagten og tag en snak med dem.
Ifølge min dylæge betyder det øget risiko for at udvikle kræft hvis katten undlader at spise i længere tid så ud over hvad der ellers så rigtigt er oplyst kan jeg lægge dette til.
Skynd dig at få den til dyrlæge.
Kræft? Har det noget med fodring at gøre? Det er da første gang jeg hører det.
Hvis det er en fritgående kat, kan hun blive fodret et andet sted jo…
Men jeg ville også i hvert fald lige ringe til dyrlægen…
Og tjek lige om det er “rødligt” eller med lidt blod i… Opkast kan godt have en slags rødlig farve, uden at det er blod nemlig.
Det var hvad vores dyrlæge fortalte efter at have deltaget på et kursus for dyrlæger. Der var budskabet på baggrund af forskning at faste påduttet eller frivillig på grund af sygdom øgede risikoen for at udvikle kræft. Hans holdning var derefter at sondefodring var noget han ville anbefale i enhver given situation hvor killinger og voksne katte ikke tog føde til sig. (Episoden er snart over 1 år gammel). Kan af gode grunde ikke sætte link ind til nogen tekst som bekræfter min oplysning, men har da ingen grund til ikke at tro på det.