Rollespil

Hvad tænker folk dog på?
Jeg har selv spillet meget, også 40-50timer i træk, men har sku altid holdt mine pauser til spisning, toiletbesøg og til at hente drikkelse…

Problemet er jo netop at folk ikke tænker.

For mange er det en afhængighed på lige fod med alkohol eller stoffer, men så meget mere vanedannede fordi der i de fleste onlinespil også er menneskelig “kontakt” med andre i form af chat eller mikrofon-tale.

Og så må jeg sige at jeg som rollespiller af PnP og Live bliver en smule stødt af at læse din overskrift der blot hedder “Rollespil”. Det her har jo intet med rollespil at gøre. Problemet er ikke rollespil.

Problemet er folks prioriteringer og den afhængighed der kan udvikles af computerspil.

Når det så er sagt så har jeg meget ondt af dem. Stakkels forældre. Den skyldfølelse de må sidde med nu må være ubeskrivelig. Men gud hvor er det dog forfærdeligt. Sikke dog et wake up call at skulle have for at indse at man har et afhængighedsproblem.

Hmm… Folk bliver jo virkelig afhængige, når de spiller computer. Jeg har også selv taget mig selv i det… Dog synes jeg, at jeg er blevet rigtig god til at være opmærksom på, når jeg har siddet for mange timer…

Jeg kan selv rigtig godt lide at spille online rollespil. Og elsker det samværd man kan få med andre mennesker fra andre lande og lære deres kultur.

Men desværre så kan rollespil også være med til at påvirke mennesker negativt, såsom her, hvor de “glemmer” alt andet. Når Jannik (manden) spiller glemmer han både tid og sted, vil slet ikke tænke på hvad der kunne ske med ham, hvis jeg ikke var her…

Lidt positivt skal der også ind, hørte i radioen, tror det var onsdag, at dem der spille online rollespil løser selstændige opgaver 20-25% hurtigere end folk der ikke gør :slight_smile:

Gry, det var ikke for at støde nogen, men overskrifter og jeg er ikke altid gode venner :S

[quote=Henriette;448992]Jeg kan selv rigtig godt lide at spille online rollespil. Og elsker det samværd man kan få med andre mennesker fra andre lande og lære deres kultur.

Men desværre så kan rollespil også være med til at påvirke mennesker negativt, såsom her, hvor de “glemmer” alt andet. Når Jannik (manden) spiller glemmer han både tid og sted, vil slet ikke tænke på hvad der kunne ske med ham, hvis jeg ikke var her…

Lidt positivt skal der også ind, hørte i radioen, tror det var onsdag, at dem der spille online rollespil løser selstændige opgaver 20-25% hurtigere end folk der ikke gør :slight_smile:

Gry, det var ikke for at støde nogen, men overskrifter og jeg er ikke altid gode venner :S[/quote]

Jeg tænkte nok at det ikke var din intention :slight_smile: Men tak for at skrive det alligevel :slight_smile:

Grunden til at det støder mig er nok fordi at rollespil i forvejen har så mange dårlige ry og rygter hæftet på sig der er langt ude i hampen. Som jeg skriver der det jo ikke rollespillet der er problemet, men den afhængighed folk kan udvikle af de computerspil de sidder og spiller.

Men gennem tiderne har der været myter om at hvis man var rollerspiller blev man eller var man:

Seksuelt afvigende
homoseksuel
Satanist
Pervers
Pædofil
Havde personlighedsforstyrrelser/personlighedssplittelser eller var bare dicideret skitzofren

og ja listen fortsætter i det uendelige. Så det er nok derfor jeg reagere en smule på det. Men der er jo så også forskel på liverollespil, PnP og online-rollespil.

[quote=Gry Gressbakken;448997]Jeg tænkte nok at det ikke var din intention :slight_smile: Men tak for at skrive det alligevel :slight_smile:

Grunden til at det støder mig er nok fordi at rollespil i forvejen har så mange dårlige ry og rygter hæftet på sig der er langt ude i hampen. Som jeg skriver der det jo ikke rollespillet der er problemet, men den afhængighed folk kan udvikle af de computerspil de sidder og spiller.

Men gennem tiderne har der været myter om at hvis man var rollerspiller blev man eller var man:

Seksuelt afvigende
homoseksuel
Satanist
Pervers
Pædofil
Havde personlighedsforstyrrelser/personlighedssplittelser eller var bare dicideret skitzofren

og ja listen fortsætter i det uendelige. Så det er nok derfor jeg reagere en smule på det. Men der er jo så også forskel på liverollespil, PnP og online-rollespil.[/quote]

Hold da op… Hvor mange ting kan man være på en gang?? ¨Det vildeste jeg har oplevet med mine mange år, i online rollespil, var en HA’er fra USA, mødte ham. Han var den sødeste person, over for piger :tihi:
Er bare ked af at han truede en af mine andre venner i spillet irl, grundet noget han havde sagt for sjov til mig. Men det sker. Ingen kom heldigvis til skade. Det kan virkelig være farligt. Som her, bare at sige det forkerte, mens en anden høre det…

Det oprindelige emne i tråden er alt for sørgeligt til at jeg har lyst til at kommentere det :frowning:

Men mht. rollespil og rygter om alt muligt skidt…
Jeg spiller selv rollespil, primært pnp, men også live ind imellem, og jeg er kristen og gift med en mand. Jeg læser til pædagog, så jeg kan godt lide børn, men ikke på den forkerte måde.

Men øhm… jeg er godtnok meget pervers :fløjte: og synes det er utroligt sjovt at være meget stodderagtig overfor mine veninder, specielt når vi er inde for at træne :tihi: Men det har vist ikke noget med rollespillet at gøre, for jeg spiller som regel roller som er meget damede eller barnlige og nogle gange begge dele på samme tid :yah: