Roomba

Pet-udgaven har et større rum til opsamling, fordi der jo for de fleste hjem med dyr vil komme flere hår i.

Den er i hvert fald alle pengene værd, hvis du spørger mig! :thumbup:

Roomba Pet har en større opsamlingsbeholder og vist også en kraftigere motor i forhold til de “almindelige” udgaver.

Vi har også overvejet af flere omgange at anskaffe os en Roomba, men så satte min fætter os lige tilbage i tænkeboksen: “Hvordan tror du, dit gulv ser ud, når du kommer hjem, og der er en kat, der har ørlet, og din Roomba har slæbt det rundt i hele stuen?” Tjooo… det kan han vel have en pointe i :slight_smile:

ER der nogen, der har prøvet det? Og hvad med lange hår? Vores almindelige støvsuger skal vi pille hår ud af kosten på mundstykket af flere gange under en almindelig støvsugning (vi har en Dyson DC23 Animal Pro med parketmundstykke) - skal man så også have vendt robotten om på skjoldet i tide og utide for at trække hår ud af børsterne?

/Flemming

[QUOTE=Flemming;659552]Vi har også overvejet af flere omgange at anskaffe os en Roomba, men så satte min fætter os lige tilbage i tænkeboksen: “Hvordan tror du, dit gulv ser ud, når du kommer hjem, og der er en kat, der har ørlet, og din Roomba har slæbt det rundt i hele stuen?” Tjooo… det kan han vel have en pointe i :slight_smile:

ER der nogen, der har prøvet det? Og hvad med lange hår? Vores almindelige støvsuger skal vi pille hår ud af kosten på mundstykket af flere gange under en almindelig støvsugning (vi har en Dyson DC23 Animal Pro med parketmundstykke) - skal man så også have vendt robotten om på skjoldet i tide og utide for at trække hår ud af børsterne?

/Flemming[/QUOTE]

Nu har roomba’en indtil videre kun kørt, når jeg har været hjemme, men jeg har da overvejet scenariet med “brugt” kattemad i roomba’en istedet for i katten :S

Nu har jeg kun korthårskatte, men jeg har hørt at man kan få en speciel aerovac opsamler, som skulle hjælpe til med at rense børsterne, hvis man har langhårsracer.

[QUOTE=Flemming;659552]Vi har også overvejet af flere omgange at anskaffe os en Roomba, men så satte min fætter os lige tilbage i tænkeboksen: “Hvordan tror du, dit gulv ser ud, når du kommer hjem, og der er en kat, der har ørlet, og din Roomba har slæbt det rundt i hele stuen?” Tjooo… det kan han vel have en pointe i :slight_smile:

ER der nogen, der har prøvet det? Og hvad med lange hår? Vores almindelige støvsuger skal vi pille hår ud af kosten på mundstykket af flere gange under en almindelig støvsugning (vi har en Dyson DC23 Animal Pro med parketmundstykke) - skal man så også have vendt robotten om på skjoldet i tide og utide for at trække hår ud af børsterne?

/Flemming[/QUOTE]

Jeg har 2 Roomba’er, som kører dagligt herhjemme.
Men jo, jeg har prøvet det med opkast og en Roomba, som kører oveni. Absolut ikke lækkert :brækkesig:!!!

Af den årsag programmerer jeg aldrig mine.
Istedet starter jeg dem lige inden jeg går ud af døren om morgenen, når jeg skal på arbejde - og det fungerer super :ok:
Der er et par værelser i huset, som er skærmet af med virtuel walls - og der bliver Roomba’erne så sat i sving mens jeg er hjemme senere på dagen.

Jeg har en Roomba 560 (den gamle udgave som kom med lighthouses - den funktion har den nuværende 560 ikke).
Da jeg for nogle måneder siden købte endnu en blev det en Roomba 534 (http://www.roboteksperten.dk/roomba-robotstoevsugere/52-irobot-roomba-534.html) - den svarer faktisk til en Pet-udgave, men har bare ikke programmeringsfunktionen (som jeg jo alligevel ikke bruger) - og så kommer den kun med 1 virtuel wall (jeg havde ikke behov for mere end en, når jeg havde 2 virtuel walls/lighthouses med min Roomba 560). 534 udgaven er næsten 1000 kr billigere end Pet udgaven.

Mht. kattehårene, så har jeg huset fuld af langhårskatte (MCO og birma).
Jeg syntes at der sad maaaange hår på børsterne på min 560’er, som kører i stue/køkken afdelingen af huset. Så der har jeg investeret i en Aerovac-beholder - http://www.roboteksperten.dk/roomba-tilbehor/94-irobot-aerovac-bin.html - som jeg synes er væsentligt bedre til at hive hårene af børsterne og ned i beholderen. Den fåes noget billigere på amazon.co.uk.

Mht. den daglige rengøring, så vil der med langhårskatte sætte sig nogle kattehår omkring bøsningerne. Så generelt bruger jeg nogle minutter hver dag på lige at tømme beholderen og rense børste-bøsningerne og forhjulet for hår. Men det tager kun et par minutter.
Og så synes jeg det er super dejligt at gulvene er fri for kattehår - og at Roomba’en er super til at komme ind under både sofaer og senge - bedre end jeg selv er med en almindelig støvsuger :rock:

[QUOTE=Flemming;659552]Vi har også overvejet af flere omgange at anskaffe os en Roomba, men så satte min fætter os lige tilbage i tænkeboksen: “Hvordan tror du, dit gulv ser ud, når du kommer hjem, og der er en kat, der har ørlet, og din Roomba har slæbt det rundt i hele stuen?” Tjooo… det kan han vel have en pointe i :slight_smile:

ER der nogen, der har prøvet det? Og hvad med lange hår? Vores almindelige støvsuger skal vi pille hår ud af kosten på mundstykket af flere gange under en almindelig støvsugning (vi har en Dyson DC23 Animal Pro med parketmundstykke) - skal man så også have vendt robotten om på skjoldet i tide og utide for at trække hår ud af børsterne?

/Flemming[/QUOTE]

Meget god pointe! En Dyson Animal Pro vil vi have når vi skal købe en ny støvsuger - meget nem og uden brug af støvsugeposer…

[QUOTE=Zunar-J5;659525]Den er i hvert fald alle pengene værd, hvis du spørger mig! :thumbup:

Roomba Pet har en større opsamlingsbeholder og vist også en kraftigere motor i forhold til de “almindelige” udgaver.[/QUOTE]

Hvor købte du den så?

Syntes godt nok det er noget dyrt “legetøj” i køber til jeres katte :stuck_out_tongue:

//youtu.be/LQ-jv8g1YVI

HØHØ, derfor skal vi ikke lige pt have sådan en - vores løver vil slås om at få en tur tror jeg…:tihi:

Den der Roomba… er den kun til glatte gulve? For vi har jo da godt nok ulvtæpper og jeg kan ikke rigtig se sådan en børste-fætter fungere godt på et tæppe?
(og så har vi vist for meget skrammel til at stå alle vegne til at den vil være nogen større hjælp… men idéen er da smart…)

Tror jeg vil overveje den der Dyson i stedet… Vi har en Nilfisk King der i sin tid blev købt med et specielt mundstykke med roterende børster, der skulle være ekstra gode til dyrehår… tjoeh… indtil de efter 5 minutter var filtret helt sammen…

Tag også et kig på Electrolux UltraOne, testvinder, meget kraftig sugeevne og HEPA-filter til en rigtig god pris. Jeg foretrækker poser, selvom det selvfølgelig er en løbende omkostning. Vil ikke ‘røre’ ved noget. Og den er pææænt drøj i brug med poserne efter min mening. Selvom jeg er rigtig slem til bare at støvsuge al kattegrus i stedet for at fejle det værste sammen og op i bakken.

Den video er lige ved at få mig til at overveje at købe en. Hvis så bare katten også kunne styre, hvor den kørte hen… :smiley:

jeg har væg til væg og 3 roombaer… jeg ville ikke kunne undvære mine - det der med støvsugning - det er slet ikke min gebet…

jeg har 2 * 581 - det er ikke pets men med 3 stk er det ikke tvingende nødvendigt… jeg får en 564 hjem om et par dage - det er en pet version så den får lov til at overtage stuen

behøver jeg sige at jeg elsker roombaer…

og man behøver ikke stoppe og tømme undervejs med mindre man ikke har kørt den nogle dage for så kan den godt tage det

[QUOTE=HeroldDesign;659668]Hvor købte du den så?[/QUOTE]DBA :smiley: