Rosetter på udstillinger?

Det er nu ikke alle kokarder, man selv skal købe i FIFé-regi. Vi har nemlig aldrig selv købt og vi har da en pæn stor en, fra da Bugatti blev BIS i Middelfart, var det vist. Derudover har vi også nogle fra Husum og også en fra Roskilde-udstillingen sidste år. Men det kan være, at det er anderledes, når man stiller op i killing/ungdyr-klasserne.

Jeg har altså aldrig betalt hverken for kokarder eller pokaler! Her ser Olines “pralebillede” og ved ikke hvad jeg skal bruge dem til altså udover lidt pral:høhø:

Cats og Conni

[quote=Eva K;338853]Øh, sådan ca 75-85 kr? Eller husker jeg forkert.
Men det kan Tina sikkert svare på -tihi[/quote]

Mener de sidste jeg har købt har kostet omkring 90-100 kroner og ca. 125 for de helt store.

Svar har du fået kan jeg se. Da jeg var en ung opdrætter og gad købe rosetter (som uddeles gratis hos kvæg og kaniner f.eks) valgte jeg efter noget som passede til katten. Idag gider jeg ikke købe dem.

Ved titeltagning er det “kun” ved opnåelse af EP/EC at man får en kokarde uden at betale, der får man så faktisk normalt to, en fra ens klub og en fra FIFe.

Nogle af klubberne vælger at lave BIS-kokarder, andre ikke, nogle uddeler små NOM-kokarder til alle katte der har været på scenen, nogen giver BIV-pokaler, nogle BIV-bånd og atter nogle igen BIV-“medaljer”

I Tyskland har jeg også oplevet at få en BIV-kokarde gratis.

Så jeg tror ikke så meget det er fordi I har udstillet i killing/ungdyr-klasserne, men nærmere fordi der er så stor forskel på fremgangsmåden, klubberne imellem.

Nu for eksempel de røde BIS-bånd fra Jyrak jeg har i mit album, de uddeles ikke længere, mener det var ca. et år de blev givet til alle BIS-katte, nu er det så deciderede BIS-kokarder (som jeg ikke har haft i hånden :tihi: da der var “udsolgt” de par gange Gizmo har været på scenen efter indførelsen.)

Ja - gør det :slight_smile:

Jeg har givet 75 for de fleste af mine krokader, men den sidst nye kostede 85 kr. Til vores eneste NOM har jeg fået en lille pokal - http://www.sandersoncat.dk/NOM.JPG-for-web-large.jpg

Min søster måtte sidste gange købe sig til en nom krokade den kostede vist 30 kr, men var næsten lige så stor som de andre…

Andre gange har jeg set man får en lille NOM krokade af klubben…

Jeg mener de koster 90-100 kr. Tror jeg gav 150 kr for den største.

Jeg har kun én udstillingskat og han er åbenbart ikke lækker nok til at blive BIS eller BIV, hvor man får tildelt kokarde, men derfor synes jeg stadig han er SKØØØN og må have en fin kokarde med hjem fordi han er så dygtig :høhø:

Nu har jeg så fået Coco, som skal med på udstilling og med opdrætterplaner skal det nok blive til flere. Så mon ikke også det en dag får en ende med at købe kokarder? - kæresten vil alligevel ikke have dem hængende hvor de kan ses :stuck_out_tongue:

Det skal i hvert fald nok få en ende, når jeg en dag regner sammen hvor mange penge jeg har brugt på kokarder, hvis alle mine katte skal have en hver gang :smiley:

Men jeg elsker også kokarder, synes bare de er så flotte dem man kan købe. Da jeg var i Tyskland på udstilling, blev jeg bare så skuffet - der kunne jeg ikke engang købe en kokarde til min kat som var blevet International Premier - Så jeg købte heldigvis en stor fin en, næste gang vi var på udstilling :tihi:
Her er den, International Premier kokarden :smiley:

Tusind tak allesammen, det var virkelig fint brugbart for mig!
Og jeg tager uden tvivl på katteudstilling inden længe - som sightseeing:)

Kh
Winnie

I Viking Cats køber vi rosetter her:

Billigt, flot og super service :ok: