Royal Canin - Recovery, convalescense m.m

Hej
Er der nogen der ved om man kan købe Royal Canin Recovery, convalescense support og rehydration support her i DK?

Ja du går bare ned på nærmeste dyrlæge , har de det ikke kan de bestille det hjem

Royal Canin Recovery kan man ihvertfald købe hos dyrlægen - jeg så det i går på hylden.

Jeg vil tro du kan købe det hos dyrlæger. Altså de dyrlæger der sælger RCs serier (min er lige skiftet)

Men det er markant billigere hos www.medicanimal.co.uk - selv med fragten oveni.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1095178]Jeg vil tro du kan købe det hos dyrlæger. Altså de dyrlæger der sælger RCs serier (min er lige skiftet)

Men det er markant billigere hos www.medicanimal.co.uk - selv med fragten oveni.[/QUOTE]
Nu ved jeg lige hvad pundet står i, men jeg købte for 2 uger siden en pakke Rc support 10 x 50 gr som dyrlægen bestilte hjem til mig og prisen var 156 kr

Nu har Medicanimal kun Support i 48 stks pakninger, men hvis jeg omregner stykprisen så ville den tilsvarende pris hos Medicanimal for 10 poser være 75,26. Altså halv pris. Hvilket stemmer meget godt med andre ting jeg har købt derovre. Sådan ca 50% af prisen i Danmark.

Jeg køber Renal med tun vådfoder på medicanimal.com til ca halv pris af dyrlægens pris…det er dyrlægernes avance der udgør forskellen. :frowning:

Altså når jeg kigger, så er der altså også 10 x 50 gr i deres og det koster 22,96 plus fragt http://www.medicanimal.com/product/~royal-canin-convalescence-support-dogscats/~product_id=789/~category_id=MACTGR-CATS_VET_FOOD_ROYAL_CANIN_VETERINARY_DIET

Det har du da ret i Gitte…gad vide hvor Trekkie har set de priser, hun oplyser…:?

Det jeg oplyste om Renal med tun vådfoder holder…det er halv pris. :ok:
At jeg så køber 12 kasser med 48 i hver portion…dét er en helt anden sag.

Jeg vil nemlig slet ikke betale transport til medicanimal, det er fragtfrit, når man køber for mere end 129 £…

[QUOTE=Sim-Sim;1095324]Jeg køber Renal med tun vådfoder på medicanimal.com til ca halv pris af dyrlægens pris…det er dyrlægernes avance der udgør forskellen. :frowning:

www.medicanimal.com[/QUOTE]

Det er så meget billigere at købe på Medicanimal, at det faktisk er under dyrlægens indkøbs-pris, så det er ikke udelukkende dyrlægens avance.

Der er også momsforskel (på min sidste køb modtaget igår svarer momsbeløbet til 16,66%, skulle vist være 17,5% :? whatever dansk moms er 25% (20% af beløbet))

Info fra skat om internet handel og moms og told:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423

:slight_smile:

Jeg har lige set på min sidste bestilling fra zooplus.co.uk, at jeg betaler 25 % i VAT…dette gælder både zooplus.de og zooplus.co.uk og medicanimal.com, og det har været sådan de sidste par år.

Dette har været debatteret en gang tidligere her i kattegale…og man skal faktisk betale den moms, der er gældende i modtagerlandet…dengang var der enkelte der mente, at det var billigere at handle i fx UK, fordi momsen eller VAT som de kalder det, er lavere end i DK…der blev også linket til en side på SKAT…hvor det fremgår.

[QUOTE=Sim-Sim;1095516]Jeg har lige set på min sidste bestilling fra zooplus.co.uk, at jeg betaler 25 % i VAT…dette gælder både zooplus.de og zooplus.co.uk og medicanimal.com, og det har været sådan de sidste par år.

Dette har været debatteret en gang tidligere her i kattegale…og man skal faktisk betale den moms, der er gældende i modtagerlandet…dengang var der enkelte der mente, at det var billigere at handle i fx UK, fordi momsen eller VAT som de kalder det, er lavere end i DK…der blev også linket til en side på SKAT…hvor det fremgår.[/QUOTE]

Jeg kan godt huske den har været oppe tidligere, men jeg kan se jeg ikke har betalt 25%m, det skal jeg måske være glad for :wink:

Men på Skat’s hjemmeside http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423 skriver de (bla.):

[FONT=Arial]Internethandel

[/FONT][TABLE=“class: wizardPortal wizardPortal1186 wizardPortal1615423”]

Når du køber varer over internettet, skal du som hovedregel betale told, dansk moms og andre afgifter. Det afhænger af, hvilke varer du køber og fra hvilket land, varerne sendes. Der skal derudover betales særlige afgifter af nogle varer, såsom øl, vin, spiritus, tobak, kaffe, slik, dæk, engangsservice og mineralolier.

[ul]
[li]Du skal ikke betale told og dansk moms af varer købt i andet EU-land.[/li]> [li]Du skal betale dansk moms, hvis du køber varer for mere end 80 kr. (før fragtudgiften), som sendes fra et land uden for EU. Momsen beregnes af både varens pris, fragt og eventuelle særlige afgifter. (Se eksempel nedenfor).[/li]> [li]Køber du varer for mere end 1.150 kr., som sendes fra et land uden for EU, skal du betale told.[/li]> [li]Du skal altid betale told, dansk moms og eventuelt særlige afgifter af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (cigaretter mm.), parfume og eau de toilette, som er købt uden for EU.[/li]> [/ul]

[/TABLE]

Dette er fundet ved googling af “moms england”

:slight_smile:

For sent at editere i ovenstående, men har du et link til det andet sted?

Jeg vil rigtig gerne se det
pft
:slight_smile:

[QUOTE=danpia;1095552]For sent at editere i ovenstående, men har du et link til det andet sted?

Jeg vil rigtig gerne se det
pft
:-)[/QUOTE]

Nej…jeg kan ikke huske trådens navn eller link til det sted det stod beskrevet hos SKAT.

Jeg kan huske, at AnnK deltog i tråden…måske kan hun huske det…jeg kan nemlig huske, at hun var utilfreds med, at man som kunde hos zooplus og medicanimal kun betalte landets VAT, når hun fra sin butik skulle opkræve 25 %…men jeg oplyste så, at det gjorde man ikke, man betalte dansk moms rent %-mæssigt.

Reglerne blev lavet om for et par år siden…før betalte man afsenderlandets moms-sats…

En anden gav mig ret i det og satte et link ind…hvor det var beskrevet, at man skulle betale den moms-sats, der er gældende i modtagerlandet…men HVOR det stod…aner det ikke. :smiley:

Men hvis du slipper med afsenderlandets moms-sats…dejligt for dig :slight_smile:

Pointen er, at virksomheder, der sælger for over et vist beløb til et andet land, skal opkræve modtagerlandets moms. Man betaler altså ikke både engelsk og dansk moms, men kun dansk moms på varer købt på de “store” internetsider :slight_smile:

Jeg kan godt huske at tråden gik på dette, men undrer mig over at jeg ikke kan finde det hos Skat OG over at SimSim og jeg tilsyneladende betaler forskellig moms hos samme ‘leverandør’.

Men så længe jeg nøjes med den lille sats, så længe er jeg glad :wink:

:slight_smile:

Jeg kan godt se, det umiddelbart er svært at finde på SKATs hjemmeside, men jeg fandt denne artikel, hvor beløbet står under “Håndhævelse af momsregler” http://news.e-reactor.dk/e-handel/e-handel-foregar-i-stigende-grad-hos-udenlandske-butikker-791.html

og fra SKATs hjemmeside Skat.dk: Leveringssted

[QUOTE=Temple Bar;1095659]Jeg kan godt se, det umiddelbart er svært at finde på SKATs hjemmeside, men jeg fandt denne artikel, hvor beløbet står under “Håndhævelse af momsregler” http://news.e-reactor.dk/e-handel/e-handel-foregar-i-stigende-grad-hos-udenlandske-butikker-791.html

og fra SKATs hjemmeside Skat.dk: Leveringssted

Jeg mener at erindre at have set indholdet i det sidste link, du har sat ind her…der var nemlig en bemærkning om, at såfremt man sælger for et vist beløb…så er det dansk moms…og i hvertfald zooplus er jo registreret med en dansk afdeling…at så ikke ret mange handler der, fordi det er for dyrt, er jo en helt anden sag…:tihi:

Medicanimal.com sælger da også rigtig meget til DK…men de har kun den engelske afdeling…men man skal betale 25 % i VAT…iflg mine sidste regninger.

Hvor står det henne? Jeg kan ikke se andet, end at der i den samlede pris står, det er inklusive VAT.

[QUOTE=Sim-Sim;1095725]Jeg mener at erindre at have set indholdet i det sidste link, du har sat ind her…der var nemlig en bemærkning om, at såfremt man sælger for et vist beløb…så er det dansk moms…og i hvertfald zooplus er jo registreret med en dansk afdeling…at så ikke ret mange handler der, fordi det er for dyrt, er jo en helt anden sag…:tihi:

Medicanimal.com sælger da også rigtig meget til DK…men de har kun den engelske afdeling…men man skal betale 25 % i VAT…iflg mine sidste regninger.[/QUOTE]

Det har ikke noget at gøre med, om de har en dansk afdeling. Hvis de på årsbasis sælger for mere end 280.000 kroner til Danmark, skal de opkræve dansk moms af deres salg.