Rygestop Champix?

Er der nogen af jer, der har prøvet rygestop med Champix(rygestop pillen)?
Hvis ja, hvilke bivirkninger havde du?
Virkede de?
Jeg starter med at tage dem, den 18/5, og det er meningen at jeg skal stoppe med at ryge den 1/6.
Jeg vil blive fulgt af sygeplejesken, gennem hele forløbet.
Håber sådan at jeg klarer det, det gør mit blodtryk også.

Jeg har prøvet Champix…og fik da også sat mit forbrug noget ned. men jeg var ikke super motiveret og fik derfor ikke gennemført rygestoppet. Jeg havde ingen bivirkninger udover nogle heftige temmelig skægge drømme. Jeg var bla til den hotteste 80 fest med Michael Jackson m.fl

Jeg har prøvet Champix for lidt over 5 år siden. Jeg havde lidt bivirkninger i form at mundtørhed og kvalme en halv time efter jeg havde taget pillen. Let hovedpine de første 2 - 3 uger. Jeg startede med pillerne medio februar og var 100% røgfri en måned senere og ryger fortsat ikke. Min mand det samme. Vi fulgtes ad gennem forløbet og han er også stadig røgfri. Ingen af os har lyst til at ryge igen :slight_smile:

(Faktisk synes jeg røgen stinker ganske forfærdeligt og folk, som ryger kan lugtes på lang afstand :slight_smile: )

Min mor fik dem for snart 2 år siden og hun var røgfri ca 2-3 uger efter hun startede på dem . Fra den en dag til den anden kunne hun ikke have dem mere.
Hun havde ellers regnet med at det tog længere tid at blive røgfri da hun har været store ryger i over 40 år.
Hun har ikke haft nogle bivirkninger.
Og har været røgfri siden .

Min bror er startet på dem for lidt over en uge, han er kun 20 år men har lunge problemer så det er vigtig at han stopper.
Han får kvalme når han tager en smøg . Og lysten til en smøg er også blevet mindre.
Bivirkninger, kvalme og forøget rastløshed.
Men han er også under ekstra kontrol da han har ADHD som Champix godt kan have en negativ indvirkning på

Vi håber at de kan hjælpe ham med at blive røgfri…

[QUOTE=Marianne K;848714]

(Faktisk synes jeg røgen stinker ganske forfærdeligt og folk, som ryger kan lugtes på lang afstand :slight_smile: )[/QUOTE]

Sådan har min mor det også nu, og hun har endda været lidt flov over hendes egen tanke gang og, at sådan har hun jo nok også lugtet da hun røg.
Men som hun siger når du ryger kan du jo ikke selv lugt hvor grel man selv lugter af røg.

Det lyder jo godt. Min mand har også lige fået hos sin læge, så han starter nok også på dem, sammen med mig.

Jeg vil også prøve snart igen :0) (skal lige have gravet motivationen frem)

Det lyder godt at i kan støtte hinanden .
Det er 100 % bedre når ægtefælden er med på den.

Min mor og bror er heldige at begge deres partner er ikke ryger. og de begge får/fik opbakning på hjemmefronten. :slight_smile:

Jeg tog Zyban og fik en del bivirkninger der gjore, at jeg kun tog tabletterne i 3 uger…men jeg er røgfri…tabletterne er et rigtig godt hjælpemiddel til at stoppe men har du egentlig ikke lyst til at stoppe så hjælper de ikke en dyt…så motivationen er det vigtigste…

Lidt sjovt, nu har jeg hørt, fra en del. At de får sjove drømme, jeg blev nervøs over dette. Men de siger allesammen, at det ikke er mareridt, men skægge og underlige drømme. Så går det nok.
Jeg vil virkelig gerne holde op med at ryge, så jeg håber at det virker.
Men jeg har også været bange for at tage på i vægt. Men vi har lagt vores kost meget om og det betyder indtil nu, at jeg har tabt 10 kg og min mand har tabt 14 kg( det er lidt snyd at han har tabt så meget). Så hvis vi holder fast i det, skal det nok gå.

Hvis ikke det var fordi jeg fra den ene dag til den anden, og uden hjælpemidler af nogen art, havde droppet de 30 smøger om dagen, ville jeg uden tvivl finde på alt muligt andet end Champix:

Champix:

Blodprop i hjertet, allergisk hævelse i ansigtet, mundhulen og strubehovedet samt alvorlige hudreaktioner er forekommet - men med ukendt hyppighed.
Rygeophør kan i sig selv give anledning til en række symptomer, og det kan være vanskeligt at skelne mellem disse symptomer og bivirkningerne af behandlingen.
Særlige advarsler

Dosis skal nedsættes ved meget dårligt fungerende nyrer.
Champix® skal anvendes med forsigtighed hvis man tidligere har lidt af psykiatriske sygdomme. Angst, depression, selvmordstanker og selvmordsforsøg forekommer generelt oftere hos rygere i forhold til personer, der aldrig har røget, men midlet kan muligvis også medføre psykiske symptomer. Behandlingen skal stoppes, hvis der kommer tegn på depression eller andre psykiske sygdomme.
Forsigtighed ved hjerte-karsygdomme.****

Læs om øvrige bivirkninger på:

Held og lykke med rygestoppet…og husk, at alle hjælpemidler kun er sutteklude for at abstrahere fra fakta, nemlig at rygetrangen er tankestyret først og fremmest ;-)))

Vi stoppede begge med at ryge i oktober sidste år - jeg vha hypnose og min mand vha piller. Han havde en del bivirkninger, så vidt jeg husker, og de hjalp ham ikke synderligt meget. Han stoppede da med at ryge, men det holdt ikke ret længe, kun en 6-7 uger og han ryger stadig.
Jeg har ikke røget siden hypnosen og har faktisk ikke trangen til det - jo en gang imellem kommer den, men er lige så hurtig væk igen. Jeg har ikke tænkt mig at starte med at ryge, men indrømmer det af og til er lidt svært, når jeg bor sammen med en ryger. Jeg ved godt jeg har taget en del på, men det skyldes altså ikke (kun) rygestoppet :wink:

Nu har jeg taget Champix, siden fredag. Jeg har ikke haft nogen bivirkninger endnu, men jeg får intet ude af at ryge.
Jeg bliver lige forundret over det hver gang jeg tænder en smøg, det er nok det jeg lige skal have ind i mit hovedet. Jeg føler ikke rygetrang, så hver gang jeg tænder en smøg, må jeg spørge mig selv om hvorfor? Men jeg ved godt at det er vane, men jeg har ikke trangen.
Det går også ligesådan for min mand. Må sige jeg tror på at dette vil virke, ryger kun det halve nu.

He he…ja man kigger forundet på smøgen og tænker ved sig selv “hvorfor var det nu jeg tændte den!!!”
Men det lyder som det går rigtigt godt… :slight_smile:

Har I en plan A og B hvad angår mad(trøstemad)?..

Trøstemad, har indtil nu ikke været et tema. Men jeg er også utrolig stædig, når først jeg har sat mig noget i hovedet.
Og jeg er meget glad for mit vægttab og det vil jeg holde( jeg kan være i en smal nu).
Begge dele har jo noget at sige, for mit blodtryk. Skulle jo også gerne komme lidt mere i gang med motionen.

Hiver lige denne frem igen.
Jeg og manden, har nu været røgfrie, siden den 25/5. Det er bare gået super godt, vi tager ikke længere pillerne. Ind i mellem kommer den lille djævle frem, men det har været til at klare. Jeg kan kun anbefale det, men man skal have viljen.

[QUOTE=irene;893630]Hiver lige denne frem igen.
Jeg og manden, har nu været røgfrie, siden den 25/5. Det er bare gået super godt, vi tager ikke længere pillerne. Ind i mellem kommer den lille djævle frem, men det har været til at klare. Jeg kan kun anbefale det, men man skal have viljen.[/QUOTE]

Super godt !! På ALLE måder er det positivt at I er stoppet med “rygeriet”!!

til september har jeg været IKKE RYGER i 1 år… jeg er så glad for at jeg er stoppet og bare rolig djævlen kommer sjældnere og sjældnere!

Tillykke med det! :slight_smile: Og tak for updaten - jeg knokler selv med at skulle stoppe rygning og det kunne da være, at man skulle overveje de piller der …

Jeg syntes du skal tale med din læge om det. Her har det bare været super og vægten har holdt sig normal.
Blodtryks pillerne er halveret, jeg har ikke fået lov til at smide dem væk endnu. Men det kommer, der skal bare lidt motion til.
Held og lykke

Da jeg holdt op med at ryge, den 28.2.2000 fandtes ikke hjælpemidler, og dog, måske nikotintyggegummi, ved det faktisk ikke.

Jeg holdt bare op fra den ene dag til den anden og har faktisk ikke savnet det, tværtimod. Jeg elsker at pudse vinduer, nu er de ikke nikotinindsmurte indvendig, nu er de kun beskidte udvendig :slight_smile:

Hvide vægge holder sig hvide i årevis…

Nu synes jeg, det lugter forfærdeligt, når man besøger folk, der ryger…tøjet lugter, håret ligeså…

Det eneste der irriterer mig voldsomt, da jeg fandt ud, af hvor let det var for mig at holde op, er…at jeg ikke gjorde det mange år tidligere.

Nu håber jeg så, at jeg har elimineret min risiko for at få KOL. Min mor døde for 2½ år siden af KOL, det var forfærdeligt for hende og forfærdeligt at se på, selvom hun var holdt op med at ryge, da hun fik diagnosen…men det var for sent.