Så blev der redt katte

[quote=Bente_K;403272]Hold da op… Nu skal du bare karte og spinde det, så kan du strikke en ny kat - eller flere.

Iøvrigt er det nogle skønne misser. :inlove:[/quote]

Ja der er ikke meget galt :stuck_out_tongue:

Tak :slight_smile:

Her er det faktisk mine to korthårede huskatte, der fælder mest og giver en stor bunke hår, når jeg ordner pels. Jeg bruger både en tæt kam, karte og børste til dem, men når jeg er færdig og stryger dem ned ad ryggen, har jeg igen en håndfuld hår.

MCO’erne fælder næsten ikke, men nogle af dem filtrer til gengæld meget og hurtigt. Det hænger til dels sammen med, at der er både burrer, klæbende bladskeder og små pinde de steder, de foretrækker at ligge i haven.

åh ja… Ting er også begyndt at fælde - igen… jeg er stadig vildt overrasket over præcis, hvor meget hår der kan kradses af sådan en aby! :smiley:

Bortset fra det… Har I andre oplevet at det er som om katten har to gange sommerfæld, hvis sommeren er meget varm?
Kan se fra mine noter fra sidste år, at både Ting og Leo “fældede” to gange… først i løbet af marts måned og så igen omkring juni… Sidste år var en god varm sommer (vi fyrede slet ikke fra april til oktober). I år fælder de så senere, men der har vi jo også haft et ret koldt forår…

Her fatter jeg heller ikke der er mere pels tilbage, både langhårede og korthårede burde være totalt skaldede.
Men pelsen fra de semilanghårede er dog den værste pels, den er totalt levende, og begge mine skovsere er billige til salg hvor gang jeg har redt dem igennem.

[quote=PH Ziki;404446]Her fatter jeg heller ikke der er mere pels tilbage, både langhårede og korthårede burde være totalt skaldede.
Men pelsen fra de semilanghårede er dog den værste pels, den er totalt levende, og begge mine skovsere er billige til salg hvor gang jeg har redt dem igennem.
[/quote]
Mine er det, INDEN jeg går i gang :S

Okay, ja det er ikke nemt at være vild med en semilanghår og samtidlig hade alt det levende pels.