Så blev der redt katte

:uha:

Jeg bliver lige overrasket hver gang… Men hold nu op, hvor har de meget pels -surrender

Jeg giver snart op, de bliver ved med at fælde .

Hvordan ser det ud når i har redt kat ?

Jeg undrer mig også over, at mine ikke er blevet skaldede endnu.

:uha::uha::uha::uha:

Ja… det er godt og vel sådan det ser ud - hver gang! :uha:

Ja, sådan ser det ud hver gang, altså pr. kat vel at mærke.

Lige for tiden fælder de helt VILDT :besvimer:

Victor ligner en gammel karklud, hans ellers fine sort-smoke pels ser trist og træls ud :uha:

Det er vildt så meget de kan fælde…

Dette er fra 2 briter…
-Og disse er endda korthårdskatte…

Altså, hvis killinger blev lavet af pelsen man børster af kattene (og så endda han-kastrater)… så ville vi have lejligheden fyldt nu :ups:
:tihi:

jeg sys jeg kan blive ved og ved og ved og ved. og alligevel kan jeg se det hele tiden er underuld der ryger af når jeg børster.
Det er helt vildt som de fælder.

Men det lyder da til det ikke er så anderledes hjemme hos jer.

Sussie - Sikke en fin kat der sidder med på billederne. Super lækker!

hvor er jeg glad for at mine katte ikke fælder synderligt. Hold da op sikke meget pels -surrender Jeg tror ikke jeg kunne leve med så meget pelspleje

… Det bliver også til temmelig meget rengøring om ugen hvis hjemmet skal være pænt og rent hele tiden…

Det gør det nemmerlig.
Men heldigt for kæresten og jeg, så kan jeg godt lide og gøre rent, der går ikke en dag hvor jeg ikke gør rent.
Og det er af lyst. Men nogle gnage kan man godt tænke : “Ej hold nu op, jeg støvsugede i går!”

Men det tager jo ikke så lang tid at støvsuge.

Måske derfor at man ikke så ofte ser (semi)langhårsejere med væg-til-væg tæpper :tihi: Vores røg ud, da Sagas to langhårede killinger blev hjemme…

Men jo… det ER slemt lige pt… og at bo sammen med 5 langhårskatte og to langhårshunde, gør det bestemt ikke spor lettere…
Det er lige netop nu på denne årstid, at jeg virkelig ville ønske at jeg var faldet for Kinesisk Hårløs (hund) og Spynx!!! :smiley:

Herhjemme samler den løse pels fra Coonerne sig i store grå nullermænd på koskindet i stuen - det har simpelthen magnetisk tiltrækningskraft.

Og selvfølgelig kan min støvsuger ikke kapere de kæmpe nullerbørger, så jeg måtte tænke alternativt. Har så - ved et tilfælde - opdaget, at min flade moppe i tør tilstand er helt eminent til at feje pels af koskindet. Og så er det bare at samle op og komme i en skraldepose.

Men det er rimeligt frustrerende når man kan gøre det 2 gange om dagen og alligevel ligner skindet noget der er løgn.

Nu er han godt nok en hund, men jeg redte Fnuggi sidste weekend, og der kom en hel bærepose pels ud af det :uha:

[quote=Ann K;399285]Måske derfor at man ikke så ofte ser (semi)langhårsejere med væg-til-væg tæpper :tihi: Vores røg ud, da Sagas to langhårede killinger blev hjemme…

Men jo… det ER slemt lige pt… og at bo sammen med 5 langhårskatte og to langhårshunde, gør det bestemt ikke spor lettere…
Det er lige netop nu på denne årstid, at jeg virkelig ville ønske at jeg var faldet for Kinesisk Hårløs (hund) og Spynx!!! :D[/quote]

Åh ja, det var også et krav da vi flyttede - INGEN tæpper! Udover nogle enkelte som er strategisk placeret så drengene ikke forstyrre underboerne for meget når de tumler!

Jeg syntes det er rigtig slemt med pels lige pt!

:slight_smile:

Ja selv korthårskatten briten fælder og fælder, det må jeg give sussie ret i, men jeg har jo kun en,:slight_smile: som elsker at blive børstet:)

Vi har en kam. Kan I anbefale andre?
Den skal bare bruges til en korthårs (med meget tæt, lidt stiv pels) og en semilanghåret. Vi går ikke på udstillinger eller lign.

:uha:…:D:D:D

[quote=Bølle-missen;401978]Vi har en kam. Kan I anbefale andre?
Den skal bare bruges til en korthårs (med meget tæt, lidt stiv pels) og en semilanghåret. Vi går ikke på udstillinger eller lign.[/quote]

En furminator (eller efterligning af den) De er guld værd… Bruger den meget derhjemme, til filur som er korthårskat.

Hold da op… Nu skal du bare karte og spinde det, så kan du strikke en ny kat - eller flere.

Iøvrigt er det nogle skønne misser. :inlove:

Isabella er også forfærdelig… Hun fælder helt vildt… Synes jeg børster hende hele tiden… :slight_smile:

Michael ruller hårkugler af pelsen… Det er så klamt :høhø: