Berig os med hvad det er for et præparat - jeg er hammer spændt. For læse det kan vi da - og hvad der er af smertestillende til kat - det kender vi også …
Snup en lur - du køre i alt for højt gear nu …
Berig os med hvad det er for et præparat - jeg er hammer spændt. For læse det kan vi da - og hvad der er af smertestillende til kat - det kender vi også …
Snup en lur - du køre i alt for højt gear nu …
Jeg er glad for mine dyrlæger, men jeg stoler ikke mere på dem, end hvad egne øjne og sunde fornuft fortæller mig. Når jeg kan se at min kat har ondt - vil gerne killingerne men kan ikke, så er jeg fløjtende ligeglad med om dyrlægen påstår at katten er smertedækket nok, så forlanger jeg altså smertestillende udleveret, og hvis ikke min egen dyrlæge vil give mig det, så skal jeg nok finde en anden som vil …I min optik, er det vigtigste af alt, at mor og børn bliver forenet, og det er der ingen dyrlæge som skal forhindre mig i !
Susanne, hvis din dyrlæge har lavet sit arbejde ordentligt, skulle der ikke gerne opstå infektion. Såret lukker nemlig for bakterier ganske kort tid efter indgrebet. Det man skal være obs på er, om såret på ca. 3-4dagen viser en allergisk reaktion. Det ses nemlig af og til på syning med selvopløselig sutur, og reaktionen ligner til forveksling betændelse.
Men du har vel selv øjne i hovedet!
PS: Viser din kat mere end almindelig interesse for såret … og har hun skærm på?
[QUOTE=Mega;663670]Susanne, hvis din dyrlæge har lavet sit arbejde ordentligt, skulle der ikke gerne opstå infektion. Såret lukker nemlig for bakterier ganske kort tid efter indgrebet. Det man skal være obs på er, om såret på ca. 3-4dagen viser en allergisk reaktion. Det ses nemlig af og til på syning med selvopløselig sutur, og reaktionen ligner til forveksling betændelse.
Men du har vel selv øjne i hovedet!
PS: Viser din kat mere end almindelig interesse for såret … og har hun skærm på?[/QUOTE]
Infektion i dievorterne. Jeg har endnu til gode at se infektion i de operationssår, som de har lavet.
Kan du se infektion i dievorterne eller skal hun til dyrlægen for at få checket for infektion?
Jeg gider simpelthen ikke jeres trækken rundt i manegen, gå ud og få noget frisk luft i stedet.
:surrender1: :surrender1: :surrender1:
Jeg forstår godt, at alle I der sidder og giver de bedste råd til trådstarter - er ved at rive hårene ud af hovedet på jer selv - fordi det ikke rigtig virker til at blive forstået og modtaget.
Men samtidig synes jeg også, at I er lige vel hårde nok.
Det virker, som om trådstarter er stresset nok i forvejen - og skal hun så sidde og forsvare sig hele tiden - så bliver hun (måske) endnu mere stresset.
Jeg har præcis det samme ønske, som alle jer andre :
At mormis har det bedst muligt OG at killingerne snart får lov at komme til hende.
Så Susanne :
Tag nu imod al den venlige og bedst mente hjælp du får - og så brug endnu mere tid på mormis og killinger - i stedet for at sidde her så mange timer ??
De bedste ønsker til mormis og killinger
Tak for sangen - Jeg er gået!
Det stresser måske ikke katten, når man løber gennem hele huset, fanger den, tvangsholder den og knapper killinger på, mens hunkatten knurre højt og aggressivt, mens hun forsøger at komme til at bide eller kradse?
Så vidt jeg kender min kat, så stresser det HELT vildt. Desuden så har tøsen ingen smerter, så ville hun ikke opføre sig på den måde, som hun gør herhjemme.
Det sikreste tegn på smerter hos mine katte er en kort lunte.
Hun vil ikke fanges, for hun ved, at vi vil prøve at ligge killingerne til. Dum er hun jo ikke. Hun har bestemt ikke en kort lunte, for hun går ikke på angreb på nogen. Hun bliver kun sur, når vi tvangsholder hende, og det har hun altid gjort. Også når der skal gives piller.
Jeg kender nok min kat bedre, end nogen af jer gør.
Åhhh Susanne altså…:?
Kom nu væk fra den negative tankegang Her er så mange søde mennesker som vil dig, mormis og killingerne det bedste - Lyt nu til rådene der er givet
Og du kunne jo kontakte din dyrlæge og fortælle om problemerne. Det kunne jo tænkes, at der også her var hjælp at hente - og ikke mindst så kan du spørge indtil om din dyrlæge nu også er 100% sikker på, at mormis er fuldt ud smertedækket, når nu hun ikke vil lade killingerne die.
Knus Gitte
[QUOTE=Tante Tut;663677]:surrender1: :surrender1: :surrender1:
Jeg forstår godt, at alle I der sidder og giver de bedste råd til trådstarter - er ved at rive hårene ud af hovedet på jer selv - fordi det ikke rigtig virker til at blive forstået og modtaget.
Men samtidig synes jeg også, at I er lige vel hårde nok.
Det virker, som om trådstarter er stresset nok i forvejen - og skal hun så sidde og forsvare sig hele tiden - så bliver hun (måske) endnu mere stresset.
Jeg har præcis det samme ønske, som alle jer andre :
At mormis har det bedst muligt OG at killingerne snart får lov at komme til hende.
Så Susanne :
Tag nu imod al den venlige og bedst mente hjælp du får - og så brug endnu mere tid på mormis og killinger - i stedet for at sidde her så mange timer ??
De bedste ønsker til mormis og killinger
[/QUOTE]
Jeg har vel også lov til at holde pauser imellem fodringerne?
[QUOTE=DK Nemador;663701]Åhhh Susanne altså…:?
Kom nu væk fra den negative tankegang Her er så mange søde mennesker som vil dig, mormis og killingerne det bedste - Lyt nu til rådene der er givet
Og du kunne jo kontakte din dyrlæge og fortælle om problemerne. Det kunne jo tænkes, at der også her var hjælp at hente - og ikke mindst så kan du spørge indtil om din dyrlæge nu også er 100% sikker på, at mormis er fuldt ud smertedækket, når nu hun ikke vil lade killingerne die.
Knus Gitte[/QUOTE]
Det ER gjort, og han siger, at hun ER inddækket.
Susanne… kunne du ikke i det mindste PRØVE, at give hende smertestillende? Når nu du alligevel har fået det med hjem, så har der sikkert været en mening med det.
Nogle katte forbrænder/forbruger smertestillende sprøjter hurtigere end andre - og din pige kan sagtens være en af dem.
Hvis hun virkelig har ondt og det er derfor hun afviser killingerne, så er det da en let måde at hjælpe dem alle på!
Hvis hun har begyndende brystbetændelse, så skal du altså se at få fat i en vagtdyrlæge hurtigst muligt - den slags kan udvikle sig til noget virkelig slemt og meget smertefuldt i løbet af ganske få timer - ved at starte antibiotikakur hurtigst muligt, kan du måske ikke undgå betændelsen, men i hvert fald mindske dens forløb…
Úanset, så kræver begge tilstande (smerter i operationssåret eller mastitis) smertebehandling!
Så forsøg med en enkelt dose metacam og hvis den så heller ikek giver ro, så hun lader sine killinger die, så kan du hovere og spørge om hvad du så skal gøre?
Men PRØV i det mindste lige med smertebehandling først…
(Ved godt at der er en hund dette drejer sig om… Men da vi i sin tid fík vores gamle lab-x neutraliseret, var hun også smertedækket fra dyrlægen… allerede næste formiddag var vi dog nødt til selv at give hende smertestillende medicin, simpelthen fordi hun havde så ondt, at hun lå apatisk og bare peb af smerter… Smertedækningen fra dyrlægen skulle ellers have holdt til næste dags aften… Heldigvis havde vi fået medicin med hjem - og heldigvis tænkte vi selv så klart at vi valgte at bruge det )
Jeg ville dig bare det bedste… smutter ud af din tråd igen :surrender1:
[QUOTE=Ann K;663710]Susanne… kunne du ikke i det mindste PRØVE, at give hende smertestillende? Når nu du alligevel har fået det med hjem, så har der sikkert været en mening med det.
Nogle katte forbrænder/forbruger smertestillende sprøjter hurtigere end andre - og din pige kan sagtens være en af dem.
Hvis hun virkelig har ondt og det er derfor hun afviser killingerne, så er det da en let måde at hjælpe dem alle på!
Hvis hun har begyndende brystbetændelse, så skal du altså se at få fat i en vagtdyrlæge hurtigst muligt - den slags kan udvikle sig til noget virkelig slemt og meget smertefuldt i løbet af ganske få timer - ved at starte antibiotikakur hurtigst muligt, kan du måske ikke undgå betændelsen, men i hvert fald mindske dens forløb…
Úanset, så kræver begge tilstande (smerter i operationssåret eller mastitis) smertebehandling!
Så forsøg med en enkelt dose metacam og hvis den så heller ikek giver ro, så hun lader sine killinger die, så kan du hovere og spørge om hvad du så skal gøre?
Men PRØV i det mindste lige med smertebehandling først…
(Ved godt at der er en hund dette drejer sig om… Men da vi i sin tid fík vores gamle lab-x neutraliseret, var hun også smertedækket fra dyrlægen… allerede næste formiddag var vi dog nødt til selv at give hende smertestillende medicin, simpelthen fordi hun havde så ondt, at hun lå apatisk og bare peb af smerter… Smertedækningen fra dyrlægen skulle ellers have holdt til næste dags aften… Heldigvis havde vi fået medicin med hjem - og heldigvis tænkte vi selv så klart at vi valgte at bruge det )[/QUOTE]
Hun har IKKE ondt, hun ER inddækket, og hun HAR fået metacam, selvom hun IKKE har ondt.
Susanne, hvordan ved du 100% sikkert, at hun ikke har ondt?
Jeg har altid hørt, at katte er utroligt gode til at skjule at de har smerter.
Det er jo fint nok, at du stoler helt ukritisk på din dyrlæge - jeg ville være kommet i tvivl,¨når jeg blev sendt hjem med en kat, der ikke kunne føde,
for derefter at skulle komme igen senere til kejsersnit.
Jeg krydser virkelig fingre for både mormis og killinger
[QUOTE=Eva;663723]Susanne, hvordan ved du 100% sikkert, at hun ikke har ondt?
Jeg har altid hørt, at katte er utroligt gode til at skjule at de har smerter.
Det er jo fint nok, at du stoler helt ukritisk på din dyrlæge - jeg ville være kommet i tvivl,¨når jeg blev sendt hjem med en kat, der ikke kunne føde,
for derefter at skulle komme igen senere til kejsersnit.
Jeg krydser virkelig fingre for både mormis og killinger [/QUOTE]
En kat der har smerter søger væk. En kat der har smerter, har en kort lunte. Der er rigtig mange tegn på, at hun IKKE har smerter. Men jeg kender jo åbenbart ikke mine egne katte.
Det har du jo ikke skrevet en dyt om nogen steder!
Du ved ikek om hun har ondt - men hvis du har givet hende ekstra metacam, så burde hun jo være dækket ind…
Hun lyder enormt stresset - er hun førstegangsfødende?
Prøv at få hende ind i et lille stille rum, gør kassen ren og læg killingerne iden igen… tvær en lilel smule smør ud på dem - det får ofte hunkatten til at slikke på dem (hvis ikke smør, så noget anden hunkatten kan lide)… Og gå så fra dem i et par timer!
Jeg går ud fra at killingerne har fået lidt at spise siden de blev født? Kunsten er at holde dem en anelse sultne så de stadig er villige til at sutte hos deres mor…
Er hun ved at udvikle mastitis, så burde du faktisk kunne se det nu! Har hun dét, så skal du afsted til dyrlæge NU - ikke vente til i morgen, hvor det kan have udviklet sig til noget rigtig rigtig væmmeligt!
Og så kan det være, at du, når hele dette forløb kommer en smule på afstand, bør sætte dig ned, og tænke over om den der tyske dyrlæge nu også er så god, som du går og fortæller dig selv?
Jeg bemærker at der efterhånden er mange, som sætter spmtegn ved dyrlægens kompetance - og når kælekattejere, som jeg selv og andre, begynder at tænke vores, så er det som regel fordi dyrlægen ikke er god nok!
Det må da være muligt, at finde en dansk dyrlæge, som du kan kommunikere ordentligt med…