Så blev det min tur

En kat med smerter søger bestemt ikke væk, hvis dee har små killinger at beskytte!!! Det må du altså ikke tro!
Og det beskriver med en vildt kømpende kat - det lyder bestemt da som en kat med kort lunte!
Men selvfølgelig… katten er din og du kender den bedst… nogle gange kan katte bare godt overraske en - også selv om man tror at man kender dem til hudløshed :slight_smile:

NU ved jeg hvorfor det er, at jeg holder mig fra dine tråde.Hold da helt op…ja det er noget l… at det er sådan mellem missemor og hendes små,men som vanligt afviser du alt og alle. Som sagt tidligere…held og lykke med det hele. Du svarer jo ikke engang på de spørgsmål man stiller,for at hjælpe dig.

Du skriver :

"En kat der har smerter søger væk. En kat der har smerter, har en kort lunte. Der er rigtig mange tegn på, at hun IKKE har smerter. Men jeg kender jo åbenbart ikke mine egne katte. "

Prøv lige at læse hvad du selv skriver her…helt ærligt Susanne…en rigtig selvmosigende sætning i forhold til hvad du har fortalt tidligere i tråden :

“Det stresser måske ikke katten, når man løber gennem hele huset, fanger den, tvangsholder den og knapper killinger på, mens hunkatten knurre højt og aggressivt, mens hun forsøger at komme til at bide eller kradse?”

Nej jeg må hellere smutte ud af denne tråd igen før jeg får sagt noget jeg måske vil fortryde.

[QUOTE=Ann K;663741]Det har du jo ikke skrevet en dyt om nogen steder!
Du ved ikek om hun har ondt - men hvis du har givet hende ekstra metacam, så burde hun jo være dækket ind…
Hun lyder enormt stresset - er hun førstegangsfødende?
Prøv at få hende ind i et lille stille rum, gør kassen ren og læg killingerne iden igen… tvær en lilel smule smør ud på dem - det får ofte hunkatten til at slikke på dem (hvis ikke smør, så noget anden hunkatten kan lide)… Og gå så fra dem i et par timer!
Jeg går ud fra at killingerne har fået lidt at spise siden de blev født? Kunsten er at holde dem en anelse sultne så de stadig er villige til at sutte hos deres mor…
Er hun ved at udvikle mastitis, så burde du faktisk kunne se det nu! Har hun dét, så skal du afsted til dyrlæge NU - ikke vente til i morgen, hvor det kan have udviklet sig til noget rigtig rigtig væmmeligt!

Og så kan det være, at du, når hele dette forløb kommer en smule på afstand, bør sætte dig ned, og tænke over om den der tyske dyrlæge nu også er så god, som du går og fortæller dig selv?
Jeg bemærker at der efterhånden er mange, som sætter spmtegn ved dyrlægens kompetance - og når kælekattejere, som jeg selv og andre, begynder at tænke vores, så er det som regel fordi dyrlægen ikke er god nok!
Det må da være muligt, at finde en dansk dyrlæge, som du kan kommunikere ordentligt med…[/QUOTE]

Ja, de kender så heller ikke min dyrlæge, og jeg tager en udskrift med af denne tråd, så han kan se, at i sidder og bagtaler ham på åbent forum.

Katten vil slet ikke være i nærheden af killingerne. I starten lå hun her hos mig under bordet, men nu hvor vi nærmest jagter hende med killingerne, er hun søgt væk. Hun opholder sig normalt kun i underetagen. Jeg tør seriøst ikke lade hende alene med killingerne.

Hun er førstegangsfødende, og hun virker ikke længere stresset, hun stresser kun, når vi jagter hende med killingerne. Og hun udviser ingen interesse for sit sår.

[QUOTE=Ann K;663742]En kat med smerter søger bestemt ikke væk, hvis dee har små killinger at beskytte!!! Det må du altså ikke tro!
Og det beskriver med en vildt kømpende kat - det lyder bestemt da som en kat med kort lunte!
Men selvfølgelig… katten er din og du kender den bedst… nogle gange kan katte bare godt overraske en - også selv om man tror at man kender dem til hudløshed :)[/QUOTE]

HVIS du læser hele tråden, så står der faktisk, at hun ALTID hidser sig op, når man holder hende. Hun beskytter netop IKKE killingerne. ALLE kan gå ind til dem, det rager hende en fjer.

[QUOTE=Ankicoon;663743]NU ved jeg hvorfor det er, at jeg holder mig fra dine tråde.Hold da helt op…ja det er noget l… at det er sådan mellem missemor og hendes små,men som vanligt afviser du alt og alle. Som sagt tidligere…held og lykke med det hele. Du svarer jo ikke engang på de spørgsmål man stiller,for at hjælpe dig.

Du skriver :

"En kat der har smerter søger væk. En kat der har smerter, har en kort lunte. Der er rigtig mange tegn på, at hun IKKE har smerter. Men jeg kender jo åbenbart ikke mine egne katte. "

Prøv lige at læse hvad du selv skriver her…helt ærligt Susanne…en rigtig selvmosigende sætning i forhold til hvad du har fortalt tidligere i tråden :

“Det stresser måske ikke katten, når man løber gennem hele huset, fanger den, tvangsholder den og knapper killinger på, mens hunkatten knurre højt og aggressivt, mens hun forsøger at komme til at bide eller kradse?”

Nej jeg må hellere smutte ud af denne tråd igen før jeg får sagt noget jeg måske vil fortryde.[/QUOTE]

Som sagt er hun en bestemt dame, og det har hun ALTID været. Hun vil IKKE tvinges, om det så er piller, ormekur eller whatever. Så skulle hun have haft ondt, fra hun var 6 mdr. gammel, for sådan har hun ALTID reageret ved fastholdelse. Men jeg gør alvor af at smutte fra tråden, for man gider ikke gøre sig umage med at læse det hele.

Hvad får hun udover metacam? :slight_smile:

Knus Gitte

[QUOTE=DK Nemador;663754]Hvad får hun udover metacam? :slight_smile:

Knus Gitte[/QUOTE]

Hun er smertedækket fra dyrlægen.

Og jeg beklager inderligt, at jeg forsøgte at tale pænt til dig og foreslå et par ting, som måske i sidste ende kan betyde liv eller død for killingerne…¨

Og helt ærligt - jeg er flintrende ligeglad med om en eller anden for mig ukendt tysk dyrlæge skulle blive pikeret af skriblerierne på et internetforum! Måske kan det at du viser ham denne tråd, få ham til at forklare dig præcis, hvad meningen er med at skulel have en hunkat ind til kontrol, hvilken smertedækning, der er brugt, og hvofor du kan vente med at få behandlet en evt begyndende mastitis?
Når han har forklaret dig det, så vil jeg bede dig (pænt) om du vil dele hans forklaringer med os andre… Ikke for at vi kan kritisere, men måske for at man kan blive klogere. De tyske dyrlæger gør jo åbenbart tingene meget anderledes end her i DK…

Og dette er virkelig mit sidste indlæg i denne tråd… jeg bliver nemlig ret ked af at læse den…

[QUOTE=Susanne L. Moshage;663744]Ja, de kender så heller ikke min dyrlæge, og jeg tager en udskrift med af denne tråd, så han kan se, at i sidder og bagtaler ham på åbent forum.

Katten vil slet ikke være i nærheden af killingerne. I starten lå hun her hos mig under bordet, men nu hvor vi nærmest jagter hende med killingerne, er hun søgt væk. Hun opholder sig normalt kun i underetagen. Jeg tør seriøst ikke lade hende alene med killingerne.

Hun er førstegangsfødende, og hun virker ikke længere stresset, hun stresser kun, når vi jagter hende med killingerne. Og hun udviser ingen interesse for sit sår.[/QUOTE]

Hvad skal det gøre godt for - og hvad vil dyrlægen stille op?
Jeg kender ham kun gennem, hvad du har skrevet og det er det, jeg forholder mig til.

Undskyld mig, men det virker som om du tror, at ALLE kun sidder og skriver for at fornærme dig og ikke for at hjælpe.

Du afviser kategorisk enhver form for hjælp - ja, men så må du jo opflaske killingerne, andet er der vel ikke at gøre.

Held og lykke med det.

Med hvad? :slight_smile:

Knus Gitte

Og hvis katten har brystbetændelse så skal du altså dels få noget antibiotika i hende og dels prøve om du kan komme til at malke mælken ud.

Prøv at google mastitis, der ligger med garanti nogen grimme billeder derude af sådan en betændelse der er sprunget :yikes: :besvimer:.

Jeg kan forstå hvis du der var kommet 146663248961 forskellige råd frem, men som jeg læser det så er det samme råd, skrevet på flere forskellige måde.

[QUOTE=Dorte Birkedal;663775]Og hvis katten har brystbetændelse så skal du altså dels få noget antibiotika i hende og dels prøve om du kan komme til at malke mælken ud.

Prøv at google mastitis, der ligger med garanti nogen grimme billeder derude af sådan en betændelse der er sprunget :yikes: :besvimer:.

Jeg kan forstå hvis du der var kommet 146663248961 forskellige råd frem, men som jeg læser det så er det samme råd, skrevet på flere forskellige måde.[/QUOTE]

Nu har jeg ingen steder skrevet, at hun har betændelse nogle som helst steder. Jeg bliver sørme også trist af at læse denne tråd :frowning:

[QUOTE=DK Nemador;663769]Med hvad? :slight_smile:

Knus Gitte[/QUOTE]

Det ved jeg ikke.

[QUOTE=Eva;663765]Hvad skal det gøre godt for - og hvad vil dyrlægen stille op?
Jeg kender ham kun gennem, hvad du har skrevet og det er det, jeg forholder mig til.

Undskyld mig, men det virker som om du tror, at ALLE kun sidder og skriver for at fornærme dig og ikke for at hjælpe.

Du afviser kategorisk enhver form for hjælp - ja, men så må du jo opflaske killingerne, andet er der vel ikke at gøre.

Held og lykke med det.[/QUOTE]

Hvor ser du det? Jeg har afprøvet næsten alle de råd, jeg har fået.

[QUOTE=Ann K;663764]Og jeg beklager inderligt, at jeg forsøgte at tale pænt til dig og foreslå et par ting, som måske i sidste ende kan betyde liv eller død for killingerne…¨

Og helt ærligt - jeg er flintrende ligeglad med om en eller anden for mig ukendt tysk dyrlæge skulle blive pikeret af skriblerierne på et internetforum! Måske kan det at du viser ham denne tråd, få ham til at forklare dig præcis, hvad meningen er med at skulel have en hunkat ind til kontrol, hvilken smertedækning, der er brugt, og hvofor du kan vente med at få behandlet en evt begyndende mastitis?
Når han har forklaret dig det, så vil jeg bede dig (pænt) om du vil dele hans forklaringer med os andre… Ikke for at vi kan kritisere, men måske for at man kan blive klogere. De tyske dyrlæger gør jo åbenbart tingene meget anderledes end her i DK…

Og dette er virkelig mit sidste indlæg i denne tråd… jeg bliver nemlig ret ked af at læse den…[/QUOTE]

Fik du luft?

Håber på det bedste for din kat og killingerne :slight_smile:

Mange tak, jeg håber stadig, at hun tager killingerne til sig :slight_smile:

Susanne, jeg håber inderligt, at den Metacam du har givet hende er efter samråd med dyrlægen?
For det første kan hun naturligvis ikke tåle dobbelt dosis - derudover kan det være direkte farligt, hvis dyrlægen er startet på ét præparat og man så selv fortsætter på det andet.

Når mine katte er blevet opereret bliver de smertedækket hos dyrlægen - både før og efter operationen. Man skal så selv give smertestillende næste morgen. Hvis man ønsker at fortsætte på andet præparat end det dyrlægen har givet, er det meget vigtigt man ikke giver før 24 timer efter katten har fået hos dyrlægen.
Hvis der findes depotsmertestillende, som din dyrlæge har givet, er det derfor temmelig uheldigt, at du har valgt selv at medicinere.
Heldigvis tror jeg ikke det findes (jeg har i hvert fald aldrig hørt om det), så det bliver næppe et problem hos dig.

Jeg synes du modtager samtlige råd her, som om folk er ude på at genere dig. Det er synd, for det er meget vidende mennesker, der har rådgivet dig i denne tråd her i eftermiddag. Synd, synd, synd, at du ikke vil lytte.

Jeg tilslutter mig i øvrigt koret om, at din dyrlæge - ud fra det du beskriver - virker som en inkompetent kattedyrlæge - i hvert fald hvad angår fødsler og opdræt.
Dette må du hjertens gerne printe ud og vise ham - for jeg står fuldstændig ved denne udtalelse.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;663840]Susanne, jeg håber inderligt, at den Metacam du har givet hende er efter samråd med dyrlægen?
For det første kan hun naturligvis ikke tåle dobbelt dosis - derudover kan det være direkte farligt, hvis dyrlægen er startet på ét præparat og man så selv fortsætter på det andet.

Når mine katte er blevet opereret bliver de smertedækket hos dyrlægen - både før og efter operationen. Man skal så selv give smertestillende næste morgen. Hvis man ønsker at fortsætte på andet præparat end det dyrlægen har givet, er det meget vigtigt man ikke giver før 24 timer efter katten har fået hos dyrlægen.
Hvis der findes depotsmertestillende, som din dyrlæge har givet, er det derfor temmelig uheldigt, at du har valgt selv at medicinere.
Heldigvis tror jeg ikke det findes (jeg har i hvert fald aldrig hørt om det), så det bliver næppe et problem hos dig.

Jeg synes du modtager samtlige råd her, som om folk er ude på at genere dig. Det er synd, for det er meget vidende mennesker, der har rådgivet dig i denne tråd her i eftermiddag. Synd, synd, synd, at du ikke vil lytte.

Jeg tilslutter mig i øvrigt koret om, at din dyrlæge - ud fra det du beskriver - virker som en inkompetent kattedyrlæge - i hvert fald hvad angår fødsler og opdræt.
Dette må du hjertens gerne printe ud og vise ham - for jeg står fuldstændig ved denne udtalelse.[/QUOTE]

Hun har fået depot smertestillende af dyrlægen. Og hun har fået metacam af os - efter en tlf. samtale med dyrlægen, for han sagde, at det ikke kunne skade at prøve, selvom hun var inddækket. Jeg hjemmemedicinerer ikke.

:blegne:[QUOTE=Susanne L. Moshage;663815]Hvor ser du det? Jeg har afprøvet næsten alle de råd, jeg har fået.[/QUOTE]

Jamen flere, der selv har fået killinger ved kejsersnit, fortæller om deres erfaringer - og du afviser dem blankt og fotæller igen og igen at katten er smertedækket, men du aner ikke med hvad :uha:

Hvorfor dog ikke erkende, at andre har en viden, der så vidt jeg kan se, slår din dyrlæges med flere længder og så LYTTE til dem?

De skriver jo for at hjælpe dig og dine katte og får bare en kold skulder igen, det synes jeg sørme er tist - ikke mindst for Helena og killingernes skyld. :surrender1: