Så blev vufferne kastreret

Buster blev kastreret i dag (+ vaccineret og chippet).

Han var ikke bange hverken for dyrlægerne eller de meget store hunde, der også var mødt op på klinikken (Mastiffer og Retrievere), men hilste glad på alle. Slet ikke den Buster, jeg i sin tid fik hjem.

Han blev lagt i narkose ca.kl. 11 og kl. 13 kom han svansende hen til mig, iført en mintgrøn bodystocking og ellers frisk som en havørn.
(Det lille sår er ikke syet, men limet).

Da vi kom hjem, spiste og drak han og gik så i gang med at ruske og tæve sit nye pivedyr. Han løb også rundt i haven og helt ubesværet op og ned ad trapperne til førstesalen.

Vidste jeg ikke bedre, ville jeg tro, der intet var gjort ved ham :slight_smile:

Holly blev også kastreret - og godt det samme.

Jeg har i godt en uges tid fornemmet, at noget var galt, for hun sov mere end normalt, blev hurtigt træt og drak også mere end normalt, men på grund af den røde vildmis, skubbede jeg det i baggrunden.

Ken (dyrlæge) fortalte, at hendes livmoder viste tegn på, at hun tidligere havde pået p-sprøjter. Det ved jeg af gode grunde ikke, om hun har, da hun er “genbrugshund” og var 2 år, da jeg fik hende. Der var også tegn på betændelse i opmarch.

Hun var noget groggy, gik langsomt og sov til langt hen under aften, hvor hun gik ud for at tisse og spise en halv kotelet. Og så sov hun ellers videre.

Ken vil ringe i morgen for at høre, hvordan hun har det.

Dejligt at høre at Buster bare har taget det hele så flot og i god stil! :ok:

Jeg håber Holly snart er helt ovenpå igen :kryds:

Ham buster er da slet ikke til at slå ud :slight_smile:

Jeg krydser for at Holly kommer hurtigt ovenpå igen :kryds:

Godt gjort Buster. Tjalfe sov resten af dagen da han blev ordnet, hvor var han dog slukøret at se på.
Forhåbligt bliver Holly snart frisk igen. Stakkels tøs.

Buster er da en lille succeshistorie hele vejen igennem :slight_smile: Tænk, at han er blomstret sådan op i løbet af - et par måneder?

Jeg håber, at Holly også blomstrer op igen, nu hvor den syge livmoder er væk :kryds: Når nu var oppe at spise i aftes, kan det vel ikke stå helt galt til.

Han lyder godt nok som en der får så meget godt ud af livet som muligt. Hvor er det dejligt at sådan en lille spirrevip har fået en ekstra chance hos dig :smiley:

Rigtig god bedring til Holly, der er vist ikke noget at sige til at hun er lidt mere sløj bette pus!

Håber Holly er i bedring! :kryds:

dejligt at Buster er så hurtig og frisk. :slight_smile:

[QUOTE=Gucci;844862]Han lyder godt nok som en der får så meget godt ud af livet som muligt. Hvor er det dejligt at sådan en lille spirrevip har fået en ekstra chance hos dig :smiley:
Han er en rigtig lille livsnyder, den Buster, og han er i sit S, når der sker noget omkring ham :slight_smile:

Rigtig god bedring til Holly, der er vist ikke noget at sige til at hun er lidt mere sløj bette pus![/QUOTE]
Takker for jeres hilsner og ønsker om god bedring til Holly.
Hun har det meget bedre i dag. Vi har lige gået (Buster spurtet frem og tilbage) en tur og hun sprang selv op i sin yndlingsstol, da vi kom hjem.

Utroligt hvad kærlighed og omsorg kan gøre ved en hund. Jeg tager virkelig hatten af for dig, Hanne!
Tak fordi du gav Buster chancen for et godt liv!!! :rock:

Jeg håber Holly hurtigt er fit-for-fight igen. Godt at I fangede livmoderbetændelsen i opløbet :kryds: :kryds: :kryds:

[QUOTE=Churchtown;844888]Utroligt hvad kærlighed og omsorg kan gøre ved en hund. Jeg tager virkelig hatten af for dig, Hanne!
Tak fordi du gav Buster chancen for et godt liv!!! :rock:
Jeg havde jo mulighederne Lone, da jeg altid er hjemme og har en meget rolig hund i forvejen. Dertil kommer, at jeg har erfaring med flere hunde, der trods en ikke altid god baggrund, er blevet glade og tillidsfulde.
At jeg så indledningsvis mht. Buster ikke var indstillet på selv at skulle have ham, er en anden snak.
Han er her og han bliver her - altid.

For øvrigt har jeg aldrig oplevet så udtryksfulde øjne som hans. De kan tindre af forventning, lyse af glæde, være fyldt med spilopper og se mig roligt i øjnene med dyb hengivenhed.

Jeg håber Holly hurtigt er fit-for-fight igen. Godt at I fangede livmoderbetændelsen i opløbet :kryds: :kryds: :kryds:[/QUOTE]
Jeg er også glad for, jeg havde antennerne ude og fulgte min “mavefornemmelse”.
At starten på min hårdt tiltrængte tandrenovering så (endnu engang) blev brugt til nogen andet, overlever jeg nok :slight_smile:
Trøster mig med, at min gamle onkel Alfred knasede bolsjer, da han var helt tandløs :høhø:

Ingen af mine hunde har været kastreret så bliver altså nødt til at vide om de har klokkeværket bagefter eller de er væk som hos mine bamse-drenge?

Det er væk på hunde osse :slight_smile: Men visse steder (USA… hvor ellers) kan man såmænd få proteser hvis man gerne vil ha’ sin hanhund til at se intakt ud :dokdok:

Tak.

[QUOTE=Churchtown;844888]Utroligt hvad kærlighed og omsorg kan gøre ved en hund. Jeg tager virkelig hatten af for dig, Hanne!
Tak fordi du gav Buster chancen for et godt liv!!! :rock:

Jeg håber Holly hurtigt er fit-for-fight igen. Godt at I fangede livmoderbetændelsen i opløbet :kryds: :kryds: :kryds:[/QUOTE]
Holly har helt forandret adfærd - til det gode - så det var den dårlige livmoder, der gjorde hende meget træt.
Nu gider hun stæse rundt og lege sammen med Buster og når vi går tur, er hendes tempo også helt anderledes :slight_smile:

[QUOTE=Mega;865365]Holly har helt forandret adfærd - til det gode - så det var den dårlige livmoder, der gjorde hende meget træt.
Nu gider hun stæse rundt og lege sammen med Buster og når vi går tur, er hendes tempo også helt anderledes :-)[/QUOTE]

Skønt at læse :thumbup:

hvor er jeg glad for at læse din opdatering, lyder jo bare super

MVH
Gitte

Dejlig læsning - Hugo skal kastreres snarest - han bryder ud og får blodtud mod ruden, når der er løbetider - lige nu er han kemisk kastreret for at teste effekten - som er supergod - adfærden må derfor konkluderes som ren hormonel - og derfor ryger fertiliteten når Suprelorinen ebber ud. Det var jo nok derfor han sad på det internat :slight_smile: Mon ikke :slight_smile: Folk er sgu nogle skarn ved ikke at være ærlige om hvorfor de aflevere en hund et sted… men det kender vi jo alle.

Jeg har efterhånden på vores moseture mødt flere kastrerede hanhunde. Der er ingen adfærdsproblemer med dem - heller ikke vægtmæssigt.
Deres ejere havde kun fået det gjort for at fjerne et behov, der ikke kunne og skulle dækkes.