Så det på facebook

Ikke lige dét billede.

[QUOTE=PiaR;793621]Det er sådan set ligegyldigt hvad der er på billedet.
Man må ikke bare negle billeder fra andre :slight_smile:

Det overtræder ophavsrettighederne, og kunne i et grimt tilfælde munde ud i en dyr regning.
Nu er det bare et tilfældigt billede, men derfor er det stadig ikke OK at tage andres billeder.

Skal jeg se om jeg kan finde ud af hvor det fede skilt er købt henne?[/QUOTE]
Jaaaa det må du meget gerne Pia :wink:

[QUOTE=birtheras;793687]Det er sikkert fra samme sted som det her
[/QUOTE]
Og hvor er det så købt - Sig det nu Birthe :wink:
De skilte er SÅ fede :wink:

Billedet på mit kamera

Og med dato og klokkeslet:

Sikken ballade der kan komme hvis den der har lavet skiltet ser denne tråd :wink:

Jeg har købt mit “A home without…” skilt hos madam Madsen i Frederiksværk. Hun har nu en netbutik:

Hun har også dørmåtter og andre skilte - se også under tilbud.
Og ellers kan man skrive til hende - hun er rigtig sød, så er sikker på hun vil være behjælpelig og evt. bestille hjem.

Edit: Kan ikke se at hun har skiltet nu… Men hun har haft det!

[QUOTE=DK Mammarazzi;793718]Og hvor er det så købt - Sig det nu Birthe :wink:
De skilte er SÅ fede ;)[/QUOTE]

Jeg aner det faktisk ikke, mener det var en gave vi fik på et tidspunkt :slight_smile:

[QUOTE=Lone;793728]Jeg har købt mit “A home without…” skilt hos madam Madsen i Frederiksværk. Hun har nu en netbutik:

Hun har også dørmåtter og andre skilte - se også under tilbud.
Og ellers kan man skrive til hende - hun er rigtig sød, så er sikker på hun vil være behjælpelig og evt. bestille hjem.

Edit: Kan ikke se at hun har skiltet nu… Men hun har haft det![/QUOTE]
Tusind tak for linket Lone :wink:

Helt ok Birthe - Det var et forsøg værd :wink:

Vi har også det “A home without a cat is just a house” skilt hængende over kradsebrættet der hænger på væggen :thumbup:

Le Bix har det på lager til 69 kroner - de har også en masse af de andre skilte i samme serie - for øvrigt produceret af firmaet Nordal.

De har også kunnet købes i Plantorama, ved ikke om de stadig kan det, kunne i hvert fald ikke selv finde nogen i butikken i Randers så sent som i søndags.

Enig… for nujii jeg skulle melde mange hvis det var, da der er taget mange billeder fra mig, der er endda lavet en tegning efter et af mine billeder og det lagt ud på ret mange profiler og div fora…

når det er på FB og et billede af et SKILT kan du da ikke klage over nogle lånet det. Var det et billede af dig eller dine dyr kunne jeg lidt forstå irritationen…

Skal da klart have fat i det skilt :smiley:

Vores står i vinduet - ud mod “gangbroen” hvor folk går forbi… Og tit stopper folk op for at beundrer kattene, og så ender de op med at læse skiltet og jeg står og småfniser af deres kommentarer :wink: … For de kan være sjove… Men folk er i tvivl om at vi ELSKER katte - men jeg kan ikke købe skiltet med at afskaffe sine børn, for jeg elsker dem faktisk pænt meget… Både børnene og kattene

Hej

Kan godt forstå folk ikke lige vil skille sig af med sine børn. men jeg syntes bare det skilt
var genialt. når nu man så tit høre folk har fået et kat og nu er kæreste blevet gravid og katte skal ud af huset.

Ville virkelig gerne vide hvor man kan købe dette skil eller må man finde en skilte mager og høre om de
kan lave et for en :wink: kunne være jeg prøve det i tyskland og man ikke kunne finde en

Faktisk - har Pia - stadigvæk ophavretten og så selvom den bliver lagt ud på facebook.

Facebook kan ikke og må ikke videregive billeder eller oplysninger om eller af folk… Det fik vi at vide i forbindelse med uddannelsen til multimediedesigner…

Du må hente det og bruge det EGET brug, men ikke til viderevisning (herunder på andre sider eller på andre hjemmesider) uden at skrive hvem der har taget billedet…

Jeg ved selvfølgelig ikke om billedet blevet delt og hvor mange gange - men hun sidder stadigvæk med ophavretten… og sådan er loven… Også selvom den er offentliggjort, gør det ikke ikke i orden at man “bruger” billedet uden at spørge om lov først…

Mange tror at man “bare” kan låne fra facebook, fordi det er et offentlig medie - men det er ikke sandt…

[QUOTE=Nethe;794130]
Jeg ved selvfølgelig ikke om billedet blevet delt og hvor mange gange - men hun sidder stadigvæk med ophavretten… og sådan er loven… [/QUOTE]

Facebook er ikke underlagt dansk lovgivning.

Tja… Men mange andre link siger det samme som jeg gør…

Og fra facebook…

https://www.facebook.com/legal/copyright.php?howto_report
Og i øvrigt skriver facebook i deres licens at man IKKE overdrager sine rettigheder - det er blot noget vi tror…

Undskyld, men hvad betyder så dette (taget direkte fra Facebooks Terms):

[B]Sharing Your Content and Information

[/B] You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings. In addition:
[ol]
[li] For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos (IP content), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook (IP License). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.[/li]
[/ol]Bemærk især det fremhævede.

[QUOTE=Temple Bar;794154]Undskyld, men hvad betyder så dette (taget direkte fra Facebooks Terms):

[/LIST]Bemærk især det fremhævede.[/QUOTE]
Men behøver dog ikke blive urolig, for der er en grund til du giver Facebook denne licens (eller ret) til det indhold du uploader. Det er nemlig en juridisk nødvendighed, da Facebook f.eks. tilbyder muligheden for at tagge dig selv og venner i dine billeder, og hvis du tillader nogen at tagge sig selv (eller andre) i dine billeder, så er du også nødt til at give Facebook en licens til at kunne vise disse billeder for dem du tillader bliver tagget.
Hvis du ikke tillader tagning i dine billeder, så vil denne licens alene blive brugt til at Facebook kan vise dine billeder til dem du tillader skal se dem.
Licensen er “transferable” og “sub-licensable” og “royalty-free”, hvilket hænger sammen med ovenstående. Facebook API tillader nemlig muligheden for at tredjepartsudviklere kan skrive applikationer der kan trække på indhold fra Facebook, herunder også de billeder du har uploadet til Facebook - HVIS OG SÅFREMT du tillader dette. Denne licens er i givet fald “royalty-free” hvilket betyder at Facebook ikke kan kræve betaling for det indhold du måtte tillade Facebook at vise overfor tredjepartsapplikationer.”

Hentet fra direkte fra det link jeg postede, som iøvrigt er en henvisning til den tekst du gengiver… :wink:

Bemærk det understregede :wink:

Hmm ved ikke om jeg skal sige “tak, og smile” eller om jeg skal brokke mig over jer :gruble:

jeg gik her ind Le Bix og det kostede mig knapt 400 kr, så nu kan jeg melde mig i koret af dem der gerne ser at denne md. nærmest forsvinder ud i det blå, for nu er pengene brugt :cool: