Så er 4 ugers dyre-internat-praktik slut

hejsa

så er mine 4 uger i praktik på dyreinternatet her i århus slut, det har været en fantastisk og lærerig oplevelse for mig.
jeg har virkelig nydt det i fulde drag og jeg er heldigvis blevet forskånet for at de har været nød til at aflive dyr osv.
hvad har jeg så lavet på internatet
ja mødte jo ind kl 8 hver morgen hvor dagen startede med en briefing vedr de forskellige dyrs behov og hvordan de nyankomne dyr skulle behandles osv, derefter blev vi delt ud i hold til de forskellige afdelinger.

jeg har hovedsageligt været i de forskellige katte-afdelinger da jeg jo allerede fra start havde fortalt at jeg var kattemand til fingerspiderne. det man så skal i de forskellige katte-afdelinger er stort set det samme, man skal fodre dyrerne ,gi dem der skal ha medicin det, tømme kattebakker, gøre totalt rent i hvert bur osv.
derefter vasker man gulve osv.

der er 3-4 katte-afdelinger derude.
katte-indleveringen, hvor alle katte kommer hen først i 10 dage, mens de er der bliver de bla vac og får dyrlægetjeck osv
katte-udleveringen, det er der kattene kommer hen når de er klar til et nyt hjem og osse der hvor folk kan gå og se kattene osv
så er der en afdeling for dyr med specielle behov, det være sig katte med nyfødte killinger, katte med større smitsomme sygdomme osv
sidst men ikke mindst er der så en afdeling hvor de mindre kattemorsløse killinger og div gnavere er.

det er så i sidst nævnte afdeling jeg har været allermest og desværre er der en hel del killinger på 3,4 og 5 uger derude lige i øjeblikket, de er bare så kære de små og det har bare været svært ikke at putte dem allesammen i lommen for at tage dem hjem.

når man er færdig med rengøring og morgen-fodring hjælpes alle med at får vasket madskåle,kattebakker osv op, derefter er det tid til at der skal luftes hunde, den del har jeg så ikke deltaget så meget i, da det ikke er det bedste for mig pga af min fod, fordi en hele del af hundene er hunde der trækker vildt meget og så har det vist sig at det ikke er ret godt for mig, så istedet for den opgave har jeg så skulle nusse katte, tage hunde ud i haven for at lege med dem osv.
samtiddig fik jeg et lille ekstra job, da de så jeg havde et godt tag på katte og de fleste katte følte sig trygge hos mig, så alle de katte som var bange og nervøse skulle jeg forsøge at komme i kontakt med og få dem til at føle sig trygge og det syntes jeg er lykkedes rimeligt godt, jeg har da fået 4 bange og arrige katte til at tø op, sådanne katte får man altså et specielt forhold til.

jeg må sige at det var et vemodigt farvel derude idag, da jeg på et eller andet plan er kommet til at holde af både de mennesker og dyr der er derude på intenatet og flere af dyrene vil nok være i mine tanker resten af mit liv, jeg havde så ikke regnet med at de dyr kunne komme sådan ind under huden på mig og jeg var sikker på jeg sagtens kunne modstå deres charme osv. fik så osse en favorit kat derude som så da vi blev enige om herhjemme at ham skulle vi ha, der var han allerede reserveret og han fik et nyt hjem idag.

nå inden jeg afslutter min lille historie vil jeg så fortælle den tragiske del af at være sådan et sted.
der er jo desværre en masse hunde og ret mange af dem er amstaffer som jo er de hunde som bliver brugt som kamphunde, jeg har altid været bange for de hunde, men det viser sig jo at de hunde faktisk er nogle fantastiske hunde som man bare falder for, desværre bliver sådanne hunde sjældent behandlet godt af deres ejere, mange af de amstaffer der er derude er dem politiet konfiskere osv.
flere af de hunde kender ikke til menneskelig omsorg osv da de bor i kælderrum om natten. og når de så ser et menneske er det ikke nogen succes for så er mennesket onde ved dem.
sådan noget smerter mig meget, især nu hvor jeg har oplevet en hel del af de hunde som bare er de dejligste dyr, dog ikke specielt inteligente, men det har osse sin charme og de har på intet tidspunkt vist agresivitet af nogen art og de fleste af dem leger osse med de andre hunde.

jeg ved så osse med mig selv at jeg fremover vil besøge internatet tit og ofte og overvejer nu at melde mig som frivillig derude og så engang imellem gi en hånd med derude.

hvad har jeg så fået ud af praktikken, jo desværre har jeg fundet ud af at det nok ikke er den vej jeg skal gå, da jeg fysisk ikke ka holde til det i længden og der er en del opgaver som jeg ikke kan varetage, men jeg har virkelig fået noget med i bagagen og det er noget jeg er stolt af

Ja, du må jo tænke på fysikken…, Men dejligt det var en positiv oplevelse m.h.t. kollegaer og dyr på stedet.

  • Kan forestille mig at man knytter sig til mange dyr, hvorfor jeg ikke ville kunne klare det. Ville nok ønske mig mange af kattene/hundene.
    M.H.T. Amstaff så jeg og min mand 2 unge knægte i Ebeltoft for et par uger siden med hver deres hund. De råbte og skreg af dem og hundene havde nitte-halsbånd på… Tror det er en slags status for nogle unde desværre.
  • Kan godt følge dig m.h.t. at blive frivillig…

Hvor må det bare være en speciel praktikplads - og en sørgmodig en at forlade.

Held og lykke fremover… Som frivillig eller hvad du nu finder på.

Dejlig historie Johnny :smiley:
Det lyder som at du har haft 4 dejlige uger…

Håber du kan få en fod indenfor som frivillig.

Jeg arbejdede i mine unge dage som handyvoman hos mine lokale dyrlæger.Jeg blev godt nok udsat for meget,godt og skidt.

Men følelserne for dyrene man er sammen med,uha,det koster mange tårer og tanker.Jeg glemmer aldrig hvad jeg så og oplevede.

Men,jeg blev sgu god til at kastrerer grise,sprøjte køer med yverbetændelse og klippe patter af på køer med kraftig yverbetændelse.Jeg blev aldrig god til at aflive sunde og raske dyr,ej heller uønske killinger osv osv osv

Det lyder til at du har haft 4 gode og hyggelige uger…
jeg ville ikke kunne klare det… puha alle de stakkels dyr…

Jeg har selv været ved en dyrlæge… Det var ikke så sjovt, især ikke med alle de dyr der ikke var blevet behandlet pænt at deres ejer

Ih så skal vi til at have det sjovt igen :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Nej spøg til side, jeg håber da du kan få en fod indenfor, så du kan få lov at lave lidt frivilligt, i den målestok du kan holde til.

hvad så nu, vil kommunene så sende dig ud i anden job prøvning??

Skal du så til at gå og irritere fru Tonia nu, for så ender det da galt :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

-kramer

Dejligt at læse om din dagligdag på internatet og hvordan du har haft det med det. Jeg kan forestille mig, at det gør noget ved én at arbejde sådan et sted. Dejligt at du er stolt af dig selv Johnny.

Hvordan er det videreforløb nu i din sag?

hejsa

hvad der så lige skal ske med mig er endnu uvist, men min arbejdsmarkedskonsulent forsøger nu at få mig igang med en revalidering hvilket jeg osse gerne selv vil, kommunen har så afvist dette en gang før. men lad os nu se hvad der sker.
jeg har ikke mange fidusser til kommunen og min sagsbehandler, derimod syntes jeg arbejdsmarkeds-konsulenten gør alt hvad hun kan for at jeg får det bedste af det bedste ud af det her.
hun har skrevet en rigtig flot rapport som er sendt til min sagsbehandler og hvis min sagsbehandler igen ikke tager den rapport til eftertragtning beder jeg om at få en ny sagsbehandler.

ja nu får jeg igen lidt tid til at få sat gang i kludene herinde, lets have some fun, johnny is in tha house og nej jeg skal skam ikke drille tonya, det er for let.

hvad angår internatet siger jeg bare til når jeg mener jeg er klar til at melde mig som frivillig, så foden og benene er allerede indenfor

Hvor gik de fire uger hurtigt - Jeg synes, det var i går, du fortalte, hvor du glædede dig til at starte.

Johnny, er det helt utopisk at forestille sig, du måske også kunne komme i praktik hos en dyrlæge og så starte en uddannelse som veterinærsygeplejer?
Det er da ærgerligt ikke at udnytte de evner, du har i den retning.

[quote=“johnny”]hejsa

ja nu får jeg igen lidt tid til at få sat gang i kludene herinde, lets have some fun, johnny is in tha house og nej jeg skal skam ikke drille tonya, det er for let.

-øøøvvvs -øøøvvvs -øøøvvvs Tonya TONYA kan du høre mig Johnny siger at du er for nem at drille -what -what

jeg mener det er blevet tilladt at slå på den slags mænd -xxrotflmao -xxrotflmao -jegerenheks

Johnny det glæder mig meget at du har nydt dine 4 uger som medhjælper på internatet

Du skal være stolt af det du har udført og ikke være ked af det du ikke kunne

Jeg glæder mig til at høre om dine fremtidige mål. Jeg ønsker dig held og lykke og -jegkrydser -jegkrydser for at tingene nu vender sig i din favør… :smiley:

Enig -thumbs
Nu må det også være din tur for noget held…noget der vender sig til din favør. Fingers x’ed…

puha tror så ikke lige jeg ville egne mig i et job hos en dyrlæge, alt sådan noget med operationer og aflivninger og syge og sårede dyr ville jeg helt klart ikke kunne magte, jeg ville få det dårligt og altmuligt.
men ellers vil jeg sige at det var ihvertfald noget jeg osse selv kunne tænke mig, jeg har bare ikke psyken til det

[/quote]

jamen jamen jeg får da tæsk hver aften, er snart helt gul og blå over det hele og det er så nemt at prygle en træt og ømskindet mandsling -høhø

Hold da op er der allerede gået 4 uger???

VILDT!!!

Det glæder mig at læse hvor meget du har fået ud af at være der, det er skønt for dig!!!

[bigloony]

Enig -thumbs

Enig -thumbs
Dejligt at læse din beretning :slight_smile:
Skønt hvis du melder dig som frivilling derude, når du er klar på det og kan det. Der er sikkert mange misser der vil blive glade og kan huske dig, hvis de ikke har fået nye ejere i mellemtiden. -forelsket