Så er beslutningen taget :

Og nu vil jeg gerne hører om hvordan man bedst sammenføre en killingen på 13 uger og en på 6 mdr.
Får ham i denne senest søndag.
Er der nogle forholdsregler jeg skal tage ? Kan de dele bakke og kradse træer?

Jeg ville anskaffe mig en bakke til dem hver.
Desuden skal de muligvis sammenføres ved sprække i dør eller tråd-dør. Meeeen tror ikke det er nødvendigt :slight_smile:
Sørg for at de kan se hinanden på sikker afstand når de spiser.
Observer hele tiden hvordan deres reaktion er, og grib kun ind, hvis pelsen begynder at flyve :wink:
Tag et tæppe med ved afhentning, der stinker godt og grundigt af din nuværende kat, og gnub den lille nye.
Leg er bedste middel til at få stressniveauet ned, så sørg for du har masser af tid til at nusse og lege med begge.
Luk din nuværende væk, så den nye lige kan gå sig en runde før de møder hinanden :slight_smile:

Held og lykke med det :slight_smile: det bliver en dejlig dag :slight_smile:

Sammenføring kan du finde masser af tråde om ved at søge på sammenføring der er bla denne http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?34667-Ny-killing-i-hjemmet.&highlight=sammenf�ring.

Med hensyn til at dele bakker så er der 4 katte om to store bakker her hjemme. Men får en sikkerheds skyld så ha en ekstra bakke når den lille kommer. Nole katte vil gerne gøre det nr 1 i en bakke og nr 2 i en anden bakke. Det kan også godt være din “gamle” kat ikke er så maget for at den nye skal bruge hans/hendes bakke lige i de første dage. Kradsetræ har jeg aldrig hørt nogle problemer med at begge katte kan dele. Alle mine deler glædeligt deres kradsetræ både hvad angår at kradse i og ligge i.

Øsnker dig god fornæjelse med den lille flytter ind.

Hvor spændende… Held og lykke med sammenføringen. Jeg vil også anbefale at du søger på emnet under “adfærd” - der er flere, der med succes har gennemført sammenføringer - nogle på meget kort tid, andre på længere tid…

( Jeg syntes også du skal have en kattebakke mere - om ikke andet til kattene kender hinanden og accepterer hinanden. Klatretræ kan de sagtens dele. )

Held og lykke med det, Anne.
Sammenføring af en større og en mindre killing plejer at forløbe aldeles uproblematisk. :slight_smile:

Tillykke med den lille ny :slight_smile:

Der burde ikke være nogle problemer ved at sammenføre to unge katte/killinger.
Jeg ville bare lukke den lille ud af transportkassen og lade dem ordne det selv :slight_smile:

Jeg vil Så sige syntes måske egenligt at det går ok den der siger mest er den bette den store vil bare lege og lægger sig foran den bette på ryggen med begge ben i luften.
Også har de da haft deres slåen efter hinanden men nu ligger de i hver sin ende af sofaen og sover den lille dog på benet af MIG.

De sidste par nætter har simba sovet på badeværelset af sig selv. Ville lade ham få simba få badeværelse og gang også tager jeg den bette med i soveværelse og lukker døren eller hvad ville i gøre der?

Det kan jeg ikke se nogen grund til :slight_smile:

Uhm så får vi da vist ikke sovet i nat for han er en lille knurrepotte den bette