Så er der købt kat.. wuhuu

Som overskriften siger så er katten i hus. Vi skal hente hende lørdag kl. 14.00. Hun var den eneste der kom hen til os alle.
Min mand tog hende op og hun gravede sit kønne ansigt ind i hans og spant. Hun er ca 1 år og en uge gammel og hedder Musling. :grinning: er tre farvet.
Vi skal have gæster på fredag, derfor vi henter hende på lørdag når jeg har fået fri fra arbejde.

Så har vi også fået pasning til hende en uge i sommerferie ude på internatet, der hvor vi henter hende på lørdag. Så nu kan vi komme i sommerhus med god samvittighed… :grin:

Vi fik købt foder Hills Og kattegrus. Det er det foder hun er vant til, så det blev ikke Orijen fra dyrebutikken. 380 kr for denne sæk foder og 125 for gruset. Tænker ikke det er så galt.

18 Synes om

Hov du glemte noget, hvor er billedet af Musling? :hjerte:

2 Synes om

En lille tortie :heart:

Har hun problemer med urinvejene, siden hun får urinary care?

1 Synes om

Nej. Hun er steriliseret. Så ved ikke hvorfor vi fik det. :person_shrugging:

Jeg har ikke noget billede, men når hun kommer hjem til os lørdag, skal jeg nok tage et billede. :grinning:

3 Synes om

Hun er en meget klog mis! Så blev din mand vel blød og med på at lidt ældre katte også er ok :slight_smile:

4 Synes om

Det er fint, hun får det foder, hun er vant til i hvert fald indledningsvis. Men hvis der ikke er noget i vejen med hende, kan I stille og roligt skifte hende over på almindeligt foder. Som sandsynligvis er billigere end et prescription diet-foder. Det kan sagtens være Orijen eller Acana, hvis I stadig vil støtte de lokale :slight_smile:

I øvrigt, hvis du ikke lige ved det: Tortie er kort for tortoiseshell, som betyder skildpaddeskjold på engelsk. Du kan nok godt se, hvorfor en trefarvet kat bliver kaldt tortie på den baggrund.

1 Synes om

Køb orijen og så brug det til langsomt at vænne hende væk fra c/d og over på Orijen.
Det må gerne tage nogle uger, således hun ikke får dårlig mave af pludselig foderskift.

3 Synes om

Ét :flushed: Nej nej :uha: mange :kryds: :smile:

Nej, det er et røverkøb. Zooplus vil have 490 kr for den 8 kg pose.

Det var også kun første gang vi får 100 kr i rabat. Eller koster den 480 kr for 8 kg. :grinning:

Tillykke med Musling - hun lyder som en dejlig lille kat som I alle vil få stor glæde af :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

Mange tak. Det håber jeg meget. Den første uge skal hun bo ude på wc’et det sagde de fra internatet. For at skabe ro, så det er den kedelige uge, som de kaldte det. Men det bliver meget spændende

4 Synes om

Jeg håber, I har god plads på toilettet. Kan forestille mig, det bliver et populært rum :tihi:

Tillykke med hende :heart:

1 Synes om

Vi har faktisk et meget lille badeværelse, så det bliver meget spændende. :joy:

4 Synes om

Så er badeværelset klar til at vores lille mis kommer med hjem i morgen… katte transporten skal være der også, den kan gå ind i… så meget plads er der ikke :blush:

4 Synes om

Hvis I kan få et tæppe eller håndklæde med, fra stedet hvor katten er nu. Kan det være en fordel og give en form for tryghed den første tid, at der er noget der dufter af det man er vant til.

Okay., det håber jeg… tænker du det skal stå anderledes, skal der hvor den spiser ikke stå lidt fra dens toilet? Kan ikke se hvordan jeg skal stille det?

Jo man sige at mad, vand og kattebakke skal stå for sig selv. Men må indrømme at jeg bor i en mindre lejlighed, så hos mig har de en vandskål ret tæt på deres mad, og en vandskål i samme rum som kattebakken.

Det ser fint nok ud - men jeg må indrømme at de 6 gange jeg har fået ny kat har de haft adgang til hele lejligheden med det samme.
Måske forkert, men det er da gået godt hver gang.
Nu er min lejlighed heller ikke så stor, det har nok også betydning.

6 Synes om