Så er det imorgen!

Imorgen aften skal vi hente lille Meeko :wehu:
Jeg kan slet ikke vente!

Har i nogen gode råd og erfaringer mht sammenføringen og hans første par dage med de andre drenge som er 1 år :?

Knus!

:hjerte::hjerte::hjerte:

Uha-da, der er laaaaaaaaaaaang tid til i morgen…

Ja tiden er godt nok lang når man tæller minutter -felixsylvester

Nej… jeg plejer ikke at opleve problemer med katte i den alder… Jeg lader dem dog ikke uden syne i starten - det er klart - men ellers sætter jeg bare kassen ned og lader dem selv finde ud af det.

Så giver jeg lidt lækkert sammen - ikke i samme skål - og sørger for at skabe positive oplevelser sammen.

For mit eget vedkommende holder jeg mig i ro og sørger for ikke kun at snakke med den lille nye.

Sikke en kær killing:-)

mvh

Heldigvis plejer der vist ikke at være problemer med dem, når de er så unge. Men ja, hold lige øje, hvis de er lidt for slemme ved den lille i starten, vil jeg synes det er lidt synd.
Både at skifte hjem og også få tæv.
Held og lykke.

Det bliver dejligt for dig, uhaaa der er laaaaaaaaang tid til i morgen aften.

Kære Celina…:wehuu:
Hvilket smukt dyr.:hjerte:
Mon du får sovet i nat??

Vi sætter altid killingen i transportkassen midt i stuen -
og selvfølgelig med døren åben til kassen.

Vi sørger også for; at den nyes katte-familie er inde.
Det virker godt pædagogisk.
Så kommer den lille ud, når det passer den.

Vi har aldrig haft sammenførings-problemer.
Vi sætter ikke nogen i et værelse de første dage.
Det er jeg modstander af.

Her foregår det helt udramatisk.
Det er som regel den lille; som starter med at gå rundt med løftet
hale; som om den altid har boet her.
Vi viser den så kattebakken og maden.

Mange gode hilsner :wehuu:
Mona

Små killinger lukker jeg også bare ind til de andre katte - der vil altid være lidt hvæs, men jeg har aldrig oplevet, at der har været tegn på aggresivitet hos de andre katte.

Jeg er ikke helt sikker på den sætning Mona :ups: Vil du ikke forklare den for mig :?

Så du har stilt transportkassen i stuen hvor de andre katte også er og så kommer killingen ud når det passer den :?

Bugatti og Mercedes blev lukket ud i den ene af huset, hvor vi har soveværelse, gæsteværelse og entre, mens de andre katte var i den anden ende af huset.
Så lod vi dem være derinde resten af dagen, så de stille og roligt kunne vænne sig til alt det nye. Næste dag lod vi døren stå åben ud til de andre, og allerede tirsdag, da jeg skulle på arbejde igen, gik de sammen med de andre om dagen, uden at vi var der.
Om natten var de i soveværelset med os den første uges tid, så de andre også kunne få lov at slappe lidt af fra dem og vænne sig langsomt til sådan et par størrelser :slight_smile:

Hold da op, en lækker smukling. -wehuu -wehuu
Held og lykke med det. -thumbs -thumbs

Hov, og tillykke med smuklingen forresten, det glemte jeg lige i farten :slight_smile:

Hvad har i andre gjort den første nat/nætter med killingen :?

Det kommer meget an på de andre kattes reaktion. Hvis alle er rimelig afslappede, gør jeg ikke noget. Hvis der bliver hvæset meget, tror jeg alle har brug for et pusterum - og så tager jeg gerne killingen med i soveværelset natten over.

Sidst vi fik killing, var det faktisk killingen der var sur, hun spruttede og gjorde ved:) Men det er vel også overvældnende når alle gerne vil hen og hilse.

Den første nat / nætter fik hun lov at sove hvor hun ville, da jeg sover meget let, og vågner ved det mindste piv, var jeg ikke betænkelig ved at lade dem gå sammen om natten

[quote=Celina;129776]Jeg er ikke helt sikker på den sætning Mona :ups: Vil du ikke forklare den for mig :?

Jo…selvfølgelig.
Med pædagogisk mener jeg: At de andre bor her - og det er ikke en
god íde; hvis de kommer udefra - og der så pludselig er en fremmed
kat i huset.
De skal have lov til at føle; at de bor her.
Og så byde den lille ny velkommen. :wehuu:

Så du har stilt transportkassen i stuen hvor de andre katte også er og så kommer killingen ud når det passer den :?[/quote]

Ja…det gør den for øvrigt ret hurtigt.
Jeg har aldrig oplevet; at den lille ny er bange.:wehuu: Den lille ny
har for øvrigt altid puttet sig ind til en af de voksne; når det var sengetid.
Kærligst Mona