Så er det in at være tyk

Moden følger konjunkturerne hørte jeg på P1 i morges. Når der er lavvande i samfundet, så vokser modellerne i omfang. Det kan tydeligt ses på catwalken i Paris. Når vi er rige allesammen, så bliver modellerne åleslanke igen.
Hvorfor kom en modejournalist med et halvkvædet bud på: “Mor er tryghed, og mor må gerne være lidt rund”

Jeg ved ikke om jeg køber den forklaring, men jeg synes det er sjovt.

Jeg forsøgte at finde siden med artiklen, men i stedet fandt jeg denne blog - her er nogle af de modeller, som blev nævnt - nogle af dem blev kaldt decideret fede - og det vil jeg da give modereporteren ret i, når man tænker på, hvad vi er vant til at se:)

Hvad tænker I om det her? Og kan I komme på en bedre årsag end modereporterens mor er tryghed forklaring?

PS jeg vidste godt at jeg gik ind og ud af moden tøjmæssigt, men kropsmæssigt?! Det anede jeg skisme ikke:-) LOL

Iiiiih altså !!! …Jeg skulle ALDRIG været gået igang med projekt ‘vægttab’ nu kommer jeg jo aldrig på podiet :høhø:

Jeg var fed, da man skulle være tynd, nu er jeg på vej til at blive normal vægtig, og nu skal man være tyk suk :slight_smile:

[quote=Alice;460751]Iiiiih altså !!! …Jeg skulle ALDRIG været gået igang med projekt ‘vægttab’ nu kommer jeg jo aldrig på podiet :høhø:

Jeg var fed, da man skulle være tynd, nu er jeg på vej til at blive normal vægtig, og nu skal man være tyk suk :-)[/quote]

-LOL-LOL-LOL

Skøre skid… vær du glad for dit flotte vægttab.

Selv vælger jeg at springe moden over, hvis vi skal til at være tykke for at være in - så vil jeg hellere være out.

:inlove::inlove::inlove:

[quote=Tante Tut;460757]-LOL-LOL-LOL

Skøre skid… vær du glad for dit flotte vægttab.

Selv vælger jeg at springe moden over, hvis vi skal til at være tykke for at være in - så vil jeg hellere være out.

:inlove::inlove::inlove:[/quote]

Nåhhh ja Tut, sådan skal man da se på det :slight_smile: …Nu har jeg altid været YT …Øhhhh OUT, så hvorfor ændre på det :høhø:

:inlove::inlove:

Velkommen i klubben, jeg har oz altid været yt/out når det kommer til mode… hvorfor ligne alle de andre ??

Næ nej, lad os hver især have vores personlige stil.

-engel

Velkommen i klubben, jeg har oz altid været yt/out når det kommer til mode… hvorfor ligne alle de andre ??

Næ nej, lad os hver især have vores personlige stil.

-engel[/quote]

Faktisk så troede jeg, at moden i dag indebærer at man har sit eget præg og sin egen unikke stil :gruble:

Ja ja - man bliver jo klog på noget nyt hver eneste dag :tihi:

[quote=Annette O;460775]Faktisk så troede jeg, at moden i dag indebærer at man har sit eget præg og sin egen unikke stil :gruble:

Ja ja - man bliver jo klog på noget nyt hver eneste dag :tihi:[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Joe… men…hvis vi alle gik i modetøj fra f.eks Føtex - så har man vel ikke sit eget præg og unikke stil - men møder sig selv alle steder, fordi alle de andre også har det ???

:tihi: :høhø: :rock:

Tja, som hippie, skaber jeg mig jo min egen mode…:høhø:

Men jeg kan da så se, at jeg i øjeblikket ER moderne:klapper::klapper::klapper:

MEN, jeg syns nu, at det ER tåbeligt, at moden skal diktere, hvordan vi “SKAL” se ud, det er udelukkende beregnet for at hive penge ud af folk, intet andet, men det er jo bare min mening…:?:thumbdown:

[quote=Loke´s mor;460782]Tja, som hippie, skaber jeg mig jo min egen mode…:høhø:

Men jeg kan da så se, at jeg i øjeblikket ER moderne:klapper::klapper::klapper:

MEN, jeg syns nu, at det ER tåbeligt, at moden skal diktere, hvordan vi “SKAL” se ud, det er udelukkende beregnet for at hive penge ud af folk, intet andet, men det er jo bare min mening…:?:thumbdown:[/quote]

:inlove::inlove:

Og jeg er så helt enig med dig… hvorfor købe dyrt tøj, når det to dage efter er gammelt ???

Nope… lykke er at gå på loppemarked og finde det fiiineste vintagetøj… eller som jeg :

Arve 90 % af mit tøj fra nabo…

:inlove::inlove::inlove:

[quote=lenschow;460742]Moden følger konjunkturerne hørte jeg på P1 i morges. Når der er lavvande i samfundet, så vokser modellerne i omfang. Det kan tydeligt ses på catwalken i Paris. Når vi er rige allesammen, så bliver modellerne åleslanke igen.
Hvorfor kom en modejournalist med et halvkvædet bud på: “Mor er tryghed, og mor må gerne være lidt rund”

Jeg ved ikke om jeg køber den forklaring, men jeg synes det er sjovt.

Jeg forsøgte at finde siden med artiklen, men i stedet fandt jeg denne blog - her er nogle af de modeller, som blev nævnt - nogle af dem blev kaldt decideret fede - og det vil jeg da give modereporteren ret i, når man tænker på, hvad vi er vant til at se:)

Hvad tænker I om det her? Og kan I komme på en bedre årsag end modereporterens mor er tryghed forklaring?[/quote]

Moden afspejler vel befolkningen - når befolkningen bliver større og større så nytter det jo ikke at lade modellerne være tynde som siv :slight_smile:

[quote=lenschow;460742]Moden følger konjunkturerne hørte jeg på P1 i morges. Når der er lavvande i samfundet, så vokser modellerne i omfang. Det kan tydeligt ses på catwalken i Paris. Når vi er rige allesammen, så bliver modellerne åleslanke igen.
Hvorfor kom en modejournalist med et halvkvædet bud på: “Mor er tryghed, og mor må gerne være lidt rund”

Hvad tænker I om det her? Og kan I komme på en bedre årsag end modereporterens mor er tryghed forklaring?[/quote]

Nu har jeg ikke tid til at tjekke linket lige nu, men ultrakort:
Jo, den er skam god nok. Moden handler ikke bare om tøjets udformning, men om, hvordan lige den tid ser på mennesket og kroppen.

I de første ca 30 år af 1800-tallet røg kvinders borger- og menneskerettigheder helt fløjten (der var tilkæmpet noget i løbet af slut 1600-1700), og dragten afspejler det: Den empirekjole, vi kender så godt, var en voksen version af den dragt, der hidtil havde været børnetøj. I malerierne røg kvinden ud af kontor, bibliotek, eller hvor manden nu blev malet, og ud i naturen sammen med børnene.

Omkring år 1900 var det mode at være buttet (eng. “plump”), korsetterne røg ud, reformdragten kom frem, “Bloomer-kjolen”, dvs en bukse-kjole, man kunne cykle i - ! Det var ret så skandaløst i mange mænds øjne.
Få årtier efter var slanke-tyranniet i fuldt flor, og korsetterne kom tilbage med “New Look” (ikke spor new).
Derefter kom sække-kjolerne uden korset, og mere slanke-hysteri med Twiggy.
Når man ikke lige kunne samle en talje af en slags med et korset, så måtte kvinderne afmagre sig - talje må der til, ser det ud til.

Nu må jeg altså videre :slight_smile:

Jeg er ligeglad med moden, jeg er som jeg altid har været, mig selv, også med tøjsmag.

Folk bliver generelt tykkere og tykkere.
Jeg tror ikke på, at det har noget med moden at gøre;
eftersom det er farligt at være overvægtig.

Næh…grunden er, at folk spiser forkert og for meget - og dyrker ikke motion.

Jeg læste lige den anden dag, at med lavkonjunkturen følger større overvægt i samfundet… klart… det er billigere at æde slik, end at betale for at gå i træningscenteret… junkfood er i øvrigt også billigere, end at spise sundt…

Jeg har altid været stor… pt er jeg under 100 kg, men også kun lige…(jeg har dog tabt 20 kg, så jeg er stolt af det!)…
Jeg har aldrig ligget under for slankehysteriet… jeg har forsøgt at tabe mig tidligere, men det har aldrig virket, hvorfor jeg så har givet op…
Først da jeg fik at vide, at jeg skulle under 94 kg før fertilitetsklinikken ville hjælpe, hjalp det… men at jeg taber mig nu, er ikke for min, eller for andre menneskers skyld…det er for at få det barn jeg ønsker mig…
Jeg har heldigvis en kæreste som er ligeglad hvordan jeg ser ud (eller dvs, ligeglad er han jo ikke, men han går ikke op i, om der er 10 eller 20 kg. mere eller mindre af mig)…
For mig er det bare vigtigt at +size-piger bliver repræsenteret ordentligt i medierne… oftest præsenteres de som sløsede, sjuskede, underklasse… Men nej, vi store kvinder kan også godt klæde os pænt og være veluddannede…
Men ih hvor ville jeg ønske at en masse store piger ville kigge sig i spejlet inden de gik hjemmefra… jeg kan selv krumme helt tæer, når kvinder på min størrelse, tror de kan gå i samme tøj, som piger i størrelse 36…

Og så må jeg lige slå et slag for Mia Tyler…hun er så smuk!
http://www.google.dk/images?hl=da&biw=1276&bih=627&q=mia+tyler&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=deGpTP3BOsaAOqy71KgM&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CC4QsAQwAA

Ingen siger at store piger ikke kan være flotte :slight_smile:

Se blot disse piger - jeg garantere også for at de er flotte når de har deres almindelige tøj på da jeg kender en af dem :slight_smile:

Jeg synes nu det er pænt “med lidt ekstra”… Og det har jo også vist sig at være sundt.

Sundhedsplejersken på “min skole”, råder alle elever og forældre til at holde sig i “toppen” af den normalvægtige, fordi det er det sundeste :slight_smile:

Men selvfølgelig kan det også overdrives. Og jeg tror Mona har ret i det også handler om at alle mennesker generelt set er blevet større.

[quote=Namilla;460971]Jeg læste lige den anden dag, at med lavkonjunkturen følger større overvægt i samfundet… klart… det er billigere at æde slik, end at betale for at gå i træningscenteret… junkfood er i øvrigt også billigere, end at spise sundt…

Jeg har altid været stor… pt er jeg under 100 kg, men også kun lige…(jeg har dog tabt 20 kg, så jeg er stolt af det!)…
Jeg har aldrig ligget under for slankehysteriet… jeg har forsøgt at tabe mig tidligere, men det har aldrig virket, hvorfor jeg så har givet op…
Først da jeg fik at vide, at jeg skulle under 94 kg før fertilitetsklinikken ville hjælpe, hjalp det… men at jeg taber mig nu, er ikke for min, eller for andre menneskers skyld…det er for at få det barn jeg ønsker mig…
Jeg har heldigvis en kæreste som er ligeglad hvordan jeg ser ud (eller dvs, ligeglad er han jo ikke, men han går ikke op i, om der er 10 eller 20 kg. mere eller mindre af mig)…
For mig er det bare vigtigt at +size-piger bliver repræsenteret ordentligt i medierne… oftest præsenteres de som sløsede, sjuskede, underklasse… Men nej, vi store kvinder kan også godt klæde os pænt og være veluddannede…
Men ih hvor ville jeg ønske at en masse store piger ville kigge sig i spejlet inden de gik hjemmefra… jeg kan selv krumme helt tæer, når kvinder på min størrelse, tror de kan gå i samme tøj, som piger i størrelse 36…

Og så må jeg lige slå et slag for Mia Tyler…hun er så smuk!
http://www.google.dk/images?hl=da&biw=1276&bih=627&q=mia+tyler&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=deGpTP3BOsaAOqy71KgM&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CC4QsAQwAA[/quote]

:hjerte::hjerte:

[quote=Namilla;460971]Jeg læste lige den anden dag, at med lavkonjunkturen følger større overvægt i samfundet… klart… det er billigere at æde slik, end at betale for at gå i træningscenteret… junkfood er i øvrigt også billigere, end at spise sundt…

Jeg har altid været stor… pt er jeg under 100 kg, men også kun lige…(jeg har dog tabt 20 kg, så jeg er stolt af det!)…
Jeg har aldrig ligget under for slankehysteriet… jeg har forsøgt at tabe mig tidligere, men det har aldrig virket, hvorfor jeg så har givet op…
Først da jeg fik at vide, at jeg skulle under 94 kg før fertilitetsklinikken ville hjælpe, hjalp det… men at jeg taber mig nu, er ikke for min, eller for andre menneskers skyld…det er for at få det barn jeg ønsker mig…
Jeg har heldigvis en kæreste som er ligeglad hvordan jeg ser ud (eller dvs, ligeglad er han jo ikke, men han går ikke op i, om der er 10 eller 20 kg. mere eller mindre af mig)…
For mig er det bare vigtigt at +size-piger bliver repræsenteret ordentligt i medierne… oftest præsenteres de som sløsede, sjuskede, underklasse… Men nej, vi store kvinder kan også godt klæde os pænt og være veluddannede…
Men ih hvor ville jeg ønske at en masse store piger ville kigge sig i spejlet inden de gik hjemmefra… jeg kan selv krumme helt tæer, når kvinder på min størrelse, tror de kan gå i samme tøj, som piger i størrelse 36…

Og så må jeg lige slå et slag for Mia Tyler…hun er så smuk!
http://www.google.dk/images?hl=da&biw=1276&bih=627&q=mia+tyler&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=deGpTP3BOsaAOqy71KgM&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CC4QsAQwAA[/quote]

:hjerte::hjerte::hjerte:

Hvor er jeg dog enig med dig, der er masser af smart tøj til store piger - men desværre er der mange store piger, der opgiver at gøre lidt ud af sig selv - og det er bare så synd.

:inlove:

Og selvfølgelig kan en stor pige da være veluddannet, klog, varm, dejlig og en dejlig og trofast ven/partner og meget-meget mere - det ved de fleste af os heldigvis godt - og vælger ikke venner/partner på grund af vægt - men på grund af deres personlighed.

:inlove:

Jeg vil altså også sige der er kæmpe forskel…

Jeg har set store piger som var direkte SMUKKE… Men jeg har også set store piger der var ja… Grimme…

Men jeg har også set tynde piger - endda normalvægtige piger, som var grimme…

Men Tutter har ret i at det nok handler om at de “giver op”. Men man kommer faktisk rigtig langt med et bad, en kam igennem håret, rent tøj og et smil :slight_smile: :ok: