Hader sne og blæst og kulde…undtagen når jeg sidder indenfor med en varm kop the og en god bog i år bliver det “ekstra slemt” da jeg skal undvære kattene hele december måned :græde: Skal nemlig i praktik på færøerne…og selv om jeg ikke har været der i 2,5 år så er det med blandede følelser :S Heldigvis har min (hjemmeboende) søster en stor vaps, der elsker at putte, så håber at Roy kan være en erstatning for mine misser
Jeg går stadig med bare fødder.
Og jeg elsker det.
[quote=Mona Jensen;461555]Jeg går stadig med bare fødder.
Og jeg elsker det.[/quote]
Og jeg har både sokker og forede hjemmesko på + ulden trøje foruden termoundertøjet.
Jo, jeg elsker også sne, men bestemt IKKE, når der skal skovles dagligt, og vejvæsenet laver nye driver, når jeg langt om længe er blevet færdig.
Gulvmanden er ikke færdig, varmeapparaterne står derfor i vindueskarmene, brændeovnen står afmonteret i køkkenet, så ingen varme her foreløbig.
Jeg er begyndt at fyre i brændeovnen om aftenen, men jeg går stadigvæk med bare tæer i sandaler
At skulle ud om morgenen, når det har sneet hele natten og intet er ryddet - det er sq en pestilens, så jeg håber på nul sne i år.
Jeg glæder mig vildt til det bliver forår og sommer igen - de næste måneder skal jeg bare igennem.
[quote=Mega;461567]Og jeg har både sokker og forede hjemmesko på + ulden trøje foruden termoundertøjet.
Gulvmanden er ikke færdig, varmeapparaterne står derfor i vindueskarmene, brændeovnen står afmonteret i køkkenet, så ingen varme her foreløbig.[/quote]
Jamen Hanne, det lyder da godt nok stygt. De må da se at blive færdige!
:tromme:
Jeg bor jo i Nakskov og så er man aldrig i tvivl om hvornår det er efterår.
Sukkerfabrikken starter nemlig op og der kommer den der underlige lugt i hele byen, sådan en tung sødlig lugt.
Masser af traktorer på vejene med roer som ikke altid er nemme at komme forbi.
Og så når det begynder med regntiden her i efteråret så ser vinduerne bare frygtelige ud fordi al den jord som skulle ligge ude på bondens marker bliver smidt på mine vinduer af roevognen.
Det bliver tidligt mørkt og det er for koldt til at døre og vinduer kan stå åbne hele tiden.
Nej, lad mig få forår og sommer snart igen, de to andre årstider kan jeg godt undvære.
Hilsen Lisbeth
[quote=MiSi;461798]Jamen Hanne, det lyder da godt nok stygt. De må da se at blive færdige!
:tromme:[/quote]
Det har forsinket det hele en del, fordi det viste sig, at der et par steder i stedet for brede gulvplanker var lagt et lille bræt i bunden og så fyldt op og spartlet ud med beton. -what
Sjovt så forskelligt vi har det med årstiderne…
Jeg holder meget af dem alle 4 - og ville ikke undvære en eneste af dem.
Vinteren er hyggens tid for mig - og der er da masser af dejligt sollys på en klar dag med frost - for den smukke, hvide sne reflekterer sollyset så smukt og gør mig glad.
ja og joooo, der er nu en ting jeg bare elsker ved vinter og har altid gjort det, det er sådan en stille morgen hvor frosten bare ligger som et tyndt tæppe hen over jorden og er er hvidt af rim-frost og frosten så bider dejligt i næsen, det kan jeg slet slet slet ikke stå for og har været til meget morskab for mange da vi vinter-campere, for hver morgen satte jeg mig på min stol udenfor campingvognen og forteltet og sad bare og nød friskheden i luften mens jeg nød min varme kop chokolade.
Jamen, det ER da smukt…
Minder mig om, da jeg var barn - da var der ikke noget der hed termoruder - næe… det var et enkelt lag glas.
Så når det var rigtig frostvejr, så var der de smukkeste isblomster på indersiden af ruden og den flaske mælk, mælkemanden havde sat på måtten, havde frost på de øverste centimeter mælk…
Jae… Tutten har mange nostalgiske ting om Kong Frost.
efteråret har nogle af naturens flotteste farver…men det var så det positive om efteråret…fra min side…
vinteren…møg møg møg…
forår…hilses velkommen hvis der ikke stadig ligger møgsne…nej nej bevares…elsker at se knopperne på buske og træer vise at de er på vej
sommer…jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fuld sol og gerne over 28 grader hver dag i måneder…nårh ja…det må godt regne om natten, så jeg ikke behøver vande
[quote=haneben;462111]efteråret har nogle af naturens flotteste farver…men det var så det positive om efteråret…fra min side…
vinteren…møg møg møg…
forår…hilses velkommen hvis der ikke stadig ligger møgsne…nej nej bevares…elsker at se knopperne på buske og træer vise at de er på vej
sommer…jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fuld sol og gerne over 28 grader hver dag i måneder…nårh ja…det må godt regne om natten, så jeg ikke behøver vande[/quote]
:):)
Ja, men vi har jo heldigvis både forsommer -sommer OG eftersommer - så du bliver vist ikke snydt.
Nej, sommer hver dag var slet ikke noget for mig - hvad skulle jeg så bruge alle mine elskede uldsokker til ??
:øhmm::øhmm:
Frygt nu ikke den vinter og gå i sort allerede, der er dog stadig et par uger/måneder til den bider sig fast…
:trøste:
Jeg kan ikke lide blæst og storm og en vinter med sjap og regn. Vinteren skal være med frost og sne, det er smukt.
-engel-engel
Tænkte på denne tråd i går, da jeg gak i seng og det ruskede godt og grundigt i vinduerne.
Jeg kom frem til dette :
Jeg gidz ikke bekymre mig om vejret
Jeg vil ikke tage sorgerne på forskud
Jeg vil nyde hver eneste dag, uanset vejr og vind
Jeg er sund og rask, hvad betyder vejret så ?
Jeg er taknemmelig for at kunne stå ud af sengen hver dag
Jeg har det så godt, som jeg selv tillader mig at have det
Jeg er positiv i stedet for negativ
Jeg tænker på hver dag, hvor heldig jeg er med familie og venner
Jeg har et dejligt liv !!
-engel-engel
Jo vist er det efterår, jeg kan mærke det i min gigt.
Men så længe vi har brænde til en hel, lang vinter, kan efterår og vinter bare komme an.
Jeg synes, at lige nu er en smuk årstid, der er så mange farver, og bare jeg er varmt klædt på,
elsker jeg mine ture med hundene, som jeg har været afskåret fra i næsten en måned.
Jeg synes også, det var smukt og hyggeligt sidste vinter med sne og frost,
men når manden hver dag skal skovle indkørselen for sne og køre 25 km. i glat føre, vil jeg helst være fri.
Når han går på efterløn, er det noget helt andet, så kan vi jo nøjes med ‘apostlenes heste’.
Faktisk kan jeg lide alle årstider i Danmark, dog bliver jeg lidt trist, fra sommertidens ophør til efter nytår…
.