Så er det uldtrøje-tid!

Allerede :S Brrr…

Igår kom jeg hjem fra en uges dejlig kattesitning i Vordingborg, hvor mit sommerkluns stadig kunne bruges - med en let jakke.

Men jeg er sandelig kommet nordpå :wink: for det var småkoldt at komme hjem i stuen! En enkelt uldtrøje var ikke pakket væk, den kom straks i brug, og det er den også nu - !

Det er, som om vi gik fra hedebølge i august til en kølig september - og med dette månedsskift er efteråret så kommet i mærkbar grad.

Hvordan mærker du årstidsskiftet?
Hvis du da synes, at det er skiftet nu?

Jeg mærker det ofte ved, at jeg faktisk blir syg :S

Og sådan er det faktisk vært år - SÅ der ved jeg det :slight_smile:

Men det er rigtig blevet efterår, for blandene er begyndt at falde af :slight_smile:

Ja, det er en rigtig kedelig tid, vi går i møde.

:ked::ked::ked:

Der er godtnok længe til det bliver forår igen - og ingen lyspunkter indtil da.

ØV ØV ØV

Vi har tændt op i brændeovnen for første gang siden forsommeren.

Det er koldt og råt derude.
Og blæsende. Uff.

:S jeg er ikke i tvivl når kulden kommer det er = klø /svie på skinnebene så frem med kopattesavlen :thumbdown:

Da jeg er en fryspind :fryse: og hader regn :lynogtorden:så kan jeg mærke det på mit humør. Så tro det er en rigtig god invistering vi er i gang med med at få brændeovn.

Jeg mærker kulden ved tiltagende smerter i mit kroppekadaver :thumbdown:

Hader kulde :lynogtorden:

Jow efterårets komme kan mærkes både fysisk og psykisk, men i år har jeg “forberedt” mig og har investeret i en lysterapilampe :thumbup:

Her mærkes det ved mine finger “fryser” til is bare jeg tænker på at gå uden for. det er virkelig smertfuldt så håber lægen kan finde en løsning på det. :ked:

Jeg har endnu ikke tændt for varmen, og brændeovnen vil være afmonteret et godt stykke tid endnu (venter på afslutning af gulvbehandling).
Men termoundertøjet (supertyndt m/lange ærmer og ben) er taget i brug, og det varmer fantastisk. :smiley:

Jeg har haft brændeovnen i brug en enkelt gang, men min aircondition-ting er dog tændt om aftenen, for lige at lune en smule. De uldne trøjer er ikke taget i brug endnu, og sidst på ugen kommer mit træ. Så må det gerne blive koldt for alvor, så jeg kan tillade mig at tænde op i brændeovnen, uden det bliver for varmt :slight_smile:

Jeg elsker altså denne årstid, og fryser næsten aldrig. Men jeg er også godt isoleret fra naturens side :tihi:

Jeg oplever det faktisk som det skal være eftersom vi har 4 årstider, og vi har haft en varm sommer. Alt for varm til mig.

:wehu::wehu::wehu:

Enig… er der noget så skønt og smukt som efteråret ??

Alle de dejlige farver, en blæst der rusker os godt igennem - og at kunne se frem mod vinter og sne ???

Hvor er der det trist, at vi ikke bare kan glæde os over efteråret - jeg forstår det ikke.

:inlove::inlove:

Hvis man er sund og rask og som de fleste af os danskere har råd til at klæde os varmt på - hvorfor så være negativ og sige at der intet er at se frem til ???

Jeg er målløs :uha::uha:

Nu er det tid til hygge inden døre, med familie og venner, en god bog, en god film og tid til lidt fordybelse over året, der snart er gået.

Og ikke mindst :

SNE !!!

:snemandsdans:snemand:snemandsdans

Helst i ufattelige mængder, tak…

For ikke at tale om november og december, hvor der skal hygges med julerengøring og julepynt og N*****

:hjertehop::hjertehop::hjertehop:

Lad efteråret sætte ind… jeg er KLAR !!

:wehu: :wehu:

Uldtrøje tid syntes jeg nu ikke det er endnu. Men jeg har da haft tændt for min varmepumpe i en uges tid nu. Jeg elsker denne års tid og er da også ude og gå lange ture hver dag for så at komme hjem til det varme hus sætte mig i sofaen (nogen gange med tæppe over mig) læse en god bog og med en kop varm kakao og/eller te. Nu er den varme (ubehagelige) tid over og det er slut med have arbejde for i år - kan det blive bedre?

Jeg er lige vågnet fra min lur… og måtte over og tage en striktrøje på :uha:

mit humør er faktisk bedre om efteråret og vinter, da min mave og krop ikke håndterere varme så godt…
Synes det er super hyggeligt, med levende lys og varm kakao :thumbup:

Enig… er der noget så skønt og smukt som efteråret ??

Alle de dejlige farver, en blæst der rusker os godt igennem - og at kunne se frem mod vinter og sne ???

Hvor er der det trist, at vi ikke bare kan glæde os over efteråret - jeg forstår det ikke.

:inlove::inlove:

Hvis man er sund og rask og som de fleste af os danskere har råd til at klæde os varmt på - hvorfor så være negativ og sige at der intet er at se frem til ???

Jeg er målløs :uha::uha:

Nu er det tid til hygge inden døre, med familie og venner, en god bog, en god film og tid til lidt fordybelse over året, der snart er gået.

Og ikke mindst :

SNE !!!

:snemandsdans:snemand:snemandsdans

Helst i ufattelige mængder, tak…

For ikke at tale om november og december, hvor der skal hygges med julerengøring og julepynt og N*****

:hjertehop::hjertehop::hjertehop:

Lad efteråret sætte ind… jeg er KLAR !!

:wehu: :wehu:[/quote]

Jeg er fuldstændig enig med dig, bortset fra julen som jeg undgår, men ellers er jeg med på sne og masser af den i mindst 3 måneder :snemandsdans:snemand

:):):slight_smile:

Kom lige i det dejligste vinterhumør - se nogen smukke billeder - hvor jeg håber, at vi får masser af sne igen denne vinter :

ja, jeg skal gerne indrømme at jeg syntes det er ved at blive rigtig modbydeligt koldt og at det så samtiddig blæser en stiv pelikan gør det ikke bedre, alle vores vinduer er blevet lukket og bliver kun lukket op i ca 2 timer dagligt, for lige at få luftet ud.
jeg går endda og overvejer at tænde for varmen i hytten, men syntes nu alligevel det er 1½ mdr for tidligt.
vintertøjet er taget frem og jeg er osse begyndt at bruge det.

og det er mig som er natur-menneske og som elsker at være ude i det fri, lige i tiden vil jeg hellere bare putte under dynen og hygge med misserne og fruen

Ja sidste vinter var skøøøøøn.
Dejligt med alt den sne over alt…lyst og opmuntrende!!

100 gange bedre end regn og blæst :skrige:

nåja og alt det der med sne kan jeg godt undvære, bevares det er smukt og der er intet så fredfyldt som at sidde indedøre med en varm drik og se sneen falder, men så er det osse sagt, jeg hader at skulle være ude i sne, det er koldt og vådt.
nej jeg kan ikke lide det

[quote=Johnny;461292]ja, jeg skal gerne indrømme at jeg syntes det er ved at blive rigtig modbydeligt koldt og at det så samtiddig blæser en stiv pelikan gør det ikke bedre, alle vores vinduer er blevet lukket og bliver kun lukket op i ca 2 timer dagligt, for lige at få luftet ud.
jeg går endda og overvejer at tænde for varmen i hytten, men syntes nu alligevel det er 1½ mdr for tidligt.
vintertøjet er taget frem og jeg er osse begyndt at bruge det.

og det er mig som er natur-menneske og som elsker at være ude i det fri,

lige i tiden vil jeg hellere bare putte under dynen og hygge med misserne og fruen

[/quote]

:hjerte::hjerte:

Det må da da oz godt… se-se, vinteren er netop god til mange hyggetimer …

:hjertehop::hjertehop:

Jeg har heller ikke tændt for varmen endnu, jeg fryser ikke selvom vinden rusker noge så hyggeligt i alle vinduer… efter jeg er begyndt at motionere, har jeg fået en helt anden varme i kroppen.

:inlove: