Så er jeg hjemme

Jeg er udskrevet, men desværre med den diagnose jeg så nødigt ville have.

Jeg lider af HyperMobilitetsSyndrom i meget svær grad.

Det var en kamel at sluge, for det kan der ikke gøres noget ved.

Jeg fik desværre at vide at jeg ender i kørestol, det er desværre uundgåeligt.

Mine led er meget ødelagte, og mine ledbånd er så løse at de ikke holder på noget som helst.

Fødderne er færdige, og det næste der står af, bliver hofterne.
Jeg har fået nogle øvelser jeg skal lave hver dag, for at styrke bestemte muskler, så de kan holde hofterne så længe som muligt, men lægernes dom er at jeg ikke må regne med mere end 10 år før kørestolen er en realitet.

Lægerne har søgt kommunen om en ergoterapeut, der skal kommer her, og hjælpe mig med at planlægge min dag, så jeg fordeler de “kræfter” jeg har, på den mest hensigtsmæssige måde.

Jeg skal have nogle indlæg i skoene, så vil jeg med lidt held kunne holde til en smule mere hver dag, men jeg måtte ikke regne med noget.

Det har været en hård weekend, jeg har stort set tudet konstant, for jeg var bare slet ikke psykisk klar til den dom.

Det lysner lidt, og jeg kan begynde at fokusere en lille smule på de ting jeg trods alt stadig kan, og kattene hjælper meget, for de trøster mig.

Selvfølgelig tager det tid at vænne sig til tanken, men nu har jeg så i det mindste en diagnose.

Ved ikke, hvad jeg skal sige - andet end føler så meget med dig, og forstår godt din smerte -bleg

Godt, du har kattene, for ja, de kan hjælpe én gennem mangt og meget -thumbs

Håber, det bedste for dig , og læger kan jo tage fejl mht. år, så lad os satse på det -jegkrydser -jegkrydser

-kramer

Kærete hvor er det en ubeskrivelig hård dom, og skæbne der her rammer :frowning:

Vi kan ikke gøre dine smerter mindre :frowning:

Vi kan ikke gøre det nemmere for dig at gå eller bevæge dig :frowning:

Men kan vi gøre noget for at hjælpe på dit humør, og kan vi lægge skulder til så er vi her -love

Normalt kan jeg sagtens finde på en masse at skrive, men lige nu er jeg tanketom -ked

jeg håber du finder styrken inden i dig selv, til at klare denne dom. -uh

-kramer -kramer

Åh Dorte, det gør mig frygteligt ondt -ked
Sådan en hård dom bliver man vist aldrig klar til at modtage :frowning:

Det er så svært at sige noget i sådan en situation… ord er så fattige.

Ønsker det allerbedste for dig.

Varme tanker

May-Britt

-kramer

Enig -thumbs

Søde Dorte.

Hvor gør det mig ondt for dig. Håber det bedste for dig, og glæder mig over du har en sød mand der tager sig godt af dig og jeres misser -HUG

Ååååhhh nej Dorte -ked -ked det er jeg sgu virkelig ked af at høre -sorry øv øv. Godt du har din mand og dine dejlige misser, som du kan få trøst og omsorg af. Du får et kæmpe knus fra mig af

Det er dog en frygtelig dom at få, jeg føler med dig, og håber alt det bedste for dig -kramer

Århh Dorte… Hvor gør det mig ondt…

Jeg kan ej heller finde ord der kan beskrive mine tanker om det du skriver, Det rammer mit hjerte med et stik…

Det glæder mig at læse, at du gør dit for at finde det posative, som f.eks dine dejlige katte…

Bare skriv hvad du har lyst til her inde, det hjælper tit at skrive om det, men det ved du sikkeret nok…

Jeg sneder dig en masse cybe kram og kærlige tanker

Puha det er jeg da ked af at høre… Jeg havde sådan håbet det ville ende godt på dit ophold, men hold da op en hård dom… Håber du klarer dig - godt misserne er der for dig… De ved virkelig når man er ked…

Masser af cyper krammer og knusser herfra os… Håber du kan holde humøret højt… -kramer -HUG

Dorte.

Det er i situationer som din, vi mennesker verbalt kommer til kort, for der findes ikke det ord der kan gøre den besked du og din familie har fået mildere.

Jeg er dybt berørt af din skæbne, men det gør det ikke nemmere for dig og din familie at forlige sig med den.

Men som de andre skriver, så er vi her bag skærmen og nogen er der fysisk, når du har brug for at rase, græde, grine, eller hvad der nu kommer over dig.

De varmeste tanker og knus.

Mai

Enig -thumbs

Puha Dorthe, kan kun sende et par cyberkram med mange tanker

Det var godt nok en hård dom at får, kan godt forstå du ikke har det godt. :frowning:
Håber alt godt for dig og sender lige et stort -kramer

Enig -thumbs
-kramer -kramer

Hvor er jeg dog ked af det på dine vegne Dorte, det er en stor hård nød at skulle forholde sig til.

Og nu kender jeg dig jo lidt, så jeg ved at du nok skal komme ovenpå igen, og leve på den bedste måde som din sygdom/handicap nu tillader det. Du er et fantastisk menneske, med meget stor kærlighed til katte, og jeg er så glad for at William bor hos dig, når nu det ikke kunne lade sig gøre her.

Og har du brug for at snakke/skælde ud over din skæbne, så er jeg lige i den anden ende af røret. Og ja jeg kommer da også på besøg hos dig igen, for at se dig og alle de dejlige katte.

Og da du foreslog at bruge nogle af de penge som du har fået til en meget nødvendig kørestol i fremtiden, må jeg nok sige at min underkæbe faldt på gulvet over din storhed. Dorte, det er lovligt at tænke lidt på sig selv, og forkæle sig selv, især med nødvendige hjælpemidler.

Når det kommer til den tid, hvor kørestolen skal i brug, så tror jeg altså ikke at kattene klager, for så er skødet jo hele tiden klar til et hvil for en trængende kat -høhø

Kæmpe kram til dig fra mig -kramer

Enig -thumbs

Også en STOR ktrammer fra mig -love

Enig -thumbs

dorte uden h

nu kender jeg dig ikk men jeg har den samme diagnose som dig
hvis du har brug for at snakke med en så kan du altid skrive
måske jeg kan være der med nogle råd
knus

Enig -thumbs[/quote]

Enig -thumbs