Så gik uge 2 også :)

Når du går i gang med så massiv træning, så sker der slet intet eller meget lidt på vægten. Kroppen danner bl.a. mere blod for at kunne få ilten rundt i kroppen :slight_smile: Og nogle andre ting, som jeg ikke lige på stående fod kan huske… Men bliv ved med træningen, for det skal nok kunne ses og mærkes med tiden. :slight_smile:

nem alene mad som er bedre end slet ingen mad som jeg har brugt en del indimellem. suppe- evt bare en kop knoor koppen og lidt gulerødder og tomater ved siden af. og en portion youghurt(cheasy) eller a 38 med muesli- gerne med lidt nødder. skrammel æg med hakkede løg, peberfrugt og champignoner i.

men ja du skal som alle de andre siger have noget mere at spise:). din krop er gået i kriseberedskab. du presser den fysisk og sparer på maden. ganske som en der er på flugt.

hvad kan du evt lide - så kan vi jo prøve at byde ind med nogen forslag til noget nemt.

noget er der der sket, selvom vægten siger det samme, for prøvede et par bukser i går som har lagt i skabet længe, for jeg bare ikke kunne lukke dem uden at skulle ligge ned, og kunne slet ikke holde til at have dem på, og nu er de næste for store ved maven, så maven har da flyttet sig en del, må jeg sige, kan ikke selv se det, men flere har i dag kommenteret at de kan se der er sket noget omkring maven :smiley: :smiley:

Weekendens resultater:

Lørdag:

Morgenmad: ingenting da jeg først stod op efter kl 10 :slight_smile:
Formiddagsmad: ingenting
Middagsmad: 1 stk rugbrød med hvidløgsspegepølse
Eftermiddagsmad: havde bare INGEN appetit, så ingenting
Aftensmad: Tomatsuppe med chili og hvidløg
Aftenskaffe: 45 g penuts

Motion:
3,75 km gåtur på 41,09 min
4,09 km gåtur på 40,44 min

Lørdag var lidt en træls dag, var lidt nede over fredags vægt resultat, og papir fra kommunen og det hele var bare en gang lort…

Søndag:

Morgenmad: A38 med ymerdrys
Formiddagsmad: ingenting
Middagsmad: 1 stk ristet rugbrød med tun og lidt mayonaise
Eftermiddagsmad: 2 fuldkornknækbrød med light philadelphia
Aftensmad 1 skinkesnitzle med blandet salat
Aftenskaffe: 1 gulerod.

Motion:
gåtur 1,13 km
motioncenter 1 times, normal træning som mandag, onsdag og fredag
gåtur 1,13 km
gåtur 3,87 km på 39,36 min.

Og selvom jeg godt ved jeg ikke er helt optimal omkring kosten, har jeg det fantastisk indtil videre, kan virkelig mærke at jeg har LYST til at komme ud og gå og komme ned i motioncenteret, og jeg går med vilje store omveje hjem hvis jeg lige har været nede og hente noget i butikken, istedet for at tage smutvejen hjem som jeg plejer, og bilen har fået lov at stå i garagen lige meget hvad jeg skulle, har jeg brugt benene :slight_smile:

Jeg har prøve at lave en bedre kostplan for næste uge, men det er skisme svært når sulten ikke er der, har jeg bare ikke lyst til at lave noget eller finde noget nemt frem. jeg plejer sagten at kunne leve af aftensmad som var det eneste jeg fik ind af føde på en dag, specielt når jeg var alene, morgenmad har jeg bare aldrig kunne få ned så tidlig, men lidt er jo bedre end ingenting :slight_smile:

[QUOTE=kira v;1010309]nem alene mad som er bedre end slet ingen mad som jeg har brugt en del indimellem. suppe- evt bare en kop knoor koppen og lidt gulerødder og tomater ved siden af. og en portion youghurt(cheasy) eller a 38 med muesli- gerne med lidt nødder. skrammel æg med hakkede løg, peberfrugt og champignoner i.

men ja du skal som alle de andre siger have noget mere at spise:). din krop er gået i kriseberedskab. du presser den fysisk og sparer på maden. ganske som en der er på flugt.

hvad kan du evt lide - så kan vi jo prøve at byde ind med nogen forslag til noget nemt.[/QUOTE]

Jamen syntes nu godt jeg kan li lidt af hvert.
Kylling
kalkun
laks
fisk
oksekød
svinekød
men det er forslag og være kreativ i et køkken der ikke er min stærke side, elsker hvidløg og chili, så det bruger jeg meget af når vi laver mad, er ikke helt så meget til kål… vil helst være fri :slight_smile: kan lide de fleste grøntsager, men forårsløg og selleri er ikke min stærke side… :slight_smile:

[QUOTE=Leumica;1010335]Jamen syntes nu godt jeg kan li lidt af hvert.
Kylling
kalkun
laks
fisk
oksekød
svinekød
men det er forslag og være kreativ i et køkken der ikke er min stærke side, elsker hvidløg og chili, så det bruger jeg meget af når vi laver mad, er ikke helt så meget til kål… vil helst være fri :slight_smile: kan lide de fleste grøntsager, men forårsløg og selleri er ikke min stærke side… :)[/QUOTE]

få fat i en stegeso :slight_smile: alt det du kan lide kan med fordel laves i stegeso…

en hel kylling er fantatisk deri, det samme er farsbrød lavet af enten ko eller gris… gerne med et enkelt æg…

drop al brød, pasta, og ris… kartofler går til nød men hold lidt igen med dem…

her til frokost og aften har jeg spist alt i alt knap 900 kalorier fordelt på 22% protein, 22% fedt og 56% kulhydrat…

og resten af dagen har jeg fået omkring 500 kalorier fordelt på ren protein (næsten)

det er nok til ½ kgs vægttab ugentligt hvis jeg ikke laver dagens gode gerning - men nu har jeg jo startet zumba og det vil bare få det til at gå hurtigere… men pointen er at det er RIGTIG meget mad for et fornuftigt antal kalorier og jeg undlader så at dampe de fleste grøntsager som jeg spiser rå for at undgå sukker i blodbanen :slight_smile:

Spis som om du har diabetes, insulin-insufficiens eller PCO - det er rent faktisk den kost 95% af os alle sammen har brug for… nogle enkelte vil gå totalt i koks af den diæt - men de fleste vil stortrives på den… og du vil tabe dig hurtigere og have det meget meget bedre

For at kunne fungere optimalt har musklerne brug for proteiner, kulhydrater OG fedt.
Som fitnessinstruktør anbefaler jeg tit nye medlemmer at få målt fedt- og muskelmasse, når man starter med at træne, og så igen et par måneder efter. Muskler vejer en hel del mere end fedt, og det kan være meget motiverende at se, hvordan muskelmassen stiger, og fedtmassen falder, efterhånden som man træner.

Et andet råd til dig er ikke at skippe måltider. Jeg kan se, at du nogle gange ikke spiser aftensmad. Det er vigtigt at få sine måltider, især når man træner, og desuden kan ens nattesøvn også blive ødelagt, hvis man er småsulten :slight_smile:

gulerødder stegt på pande med hvidløg og lidt timian - godt til ex en kotelet, kylling osv - kan fint indeholde løg, peberfrugt og svampe også
chilli con carne med diverse grønt i- meget fryseegnet. brug evt chillibønner fra dåse og en gang tex mex krydderi fra brev - nemt og smager som det skal
hurtig suppe : kartofler + porre/løg eller en pose frysegrønt eller et blomkåls hove. smages til med salt og peber samt lidt muskat nød og timian. en snas kaffefløde. hæld lidt af kogevandet fra, blend og smag til. serveres med lidt stegt bacon på toppen.
hakkebøffer med bløde løg og peberfrugt- vi spsier dem kun på denne måde efterhånden.
tærte hvor tærtemassen er lavet af æg og hytteost - lyder spøjst men fungerer fint- kan også bruges til frokost
revet gulerod med æble, solsikkekerne og hytteost

Hov - havde helt glemt denne tråd. :slight_smile:

Jeg har faktisk haft for højt blodtryk sådan cirka ‘altid’. Det blev opdaget, da jeg var sidst i 20’erne, og har været på medicin lige siden. (Undersøgt på kryds og tværs, men intet unormalt kunne findes, så formentligt arveligt, der er flere eksempler på for højt BT i min fars side af familien).

Så - jeg får altså medicin. Og jeg har lige NU checket mit blodtryk - jeg har nemlig eget apparat herhjemme. :wink: 135/85 - det er som det plejer at være. :slight_smile:

Mit kolesteroltal plejer at være ganske nydeligt. Men jeg har SELV tænkt, at jeg ville til lægen et smut i nærmeste fremtid, for lige at få det checket.

Og bare rolig, jeg spiser ikke VOLDSOMME mængder fløde og bacon og smør og den slags - alt med måde. :wink: