[quote=Marina;415489]Mai, det er jo ikke fordi “den næste kat kommer” men fordi mange af dem der har siddet længe desværre bliver psykisk skadet. Det de har gjort på KV lige nu, er at lukke for tilgang af nye, det er så de der kommer efter der bliver aflivet.
Og jeg kan love dig for det ikke er sjovt at stå med en sund og rask morkat med fem 13 uger gamle killinger og de bare skal aflives fordi nogle ikke længere synes børnenes “underholdning” er sjovt længere.
marina[/quote]
[quote=Mega;415495]Af hensyn til kattene er det desværre nødvendigt at måtte aflive nogle af dem, der har siddet i bur længe, da de får “burkuller”. (Dette gælder også nogle internatshunde).
Jeg ville ikke selv overlade en kat til et internat - især ikke, hvis den var vant til et frit liv.
Så synes JEG, en human aflivning som alternativ er det mest barmhjertige.
Jeg mener på et tidspunkt at have læst, at for hver 300 katte, der findes hjem til, er der 600 der bliver aflivet.[/quote]
Det er jo skrækkeligt at læse sådan noget her!
Jeg lærer aldrig at forstå visse folks forhold til deres dyr. Dyr er i den grad overladt til vores forgodtbefindende og det er jo for p… vores pligt at være det ansvar voksen.
Katte og hunde, ja dyr generelt, viser os jo en ubetinget tillid når vi tager dem ind i vores liv og om jeg forstår at nogen kan tage så let på den ære det er at blive anerkendt som værdig til kontakt af netop det enkelte dyr.
Det er jo en ære hver gang jeg oplever at en kat eller hund accepterer mig og viser mig “hengivenhed”. Hvordan skulle jeg så nogensinde kunne svigte et af mine dyr?
Ved ikke om jeg formår at udtrykke mig så overnævnte giver mening for andre end mig selv. :S
Jeg forstår bare ikke de mennesker der ikke fatter at i det øjeblik man beslutter sig for at anskaffe sig en kat/hund, ja så påtager man sig en forpligtigelse som varer hele kattens/hundens levetid.