Når jeg ser sådan et billede som det her - så græder mit hjerte.
Og jeg bliver vred på dem, der blot laver killinger for sjov…
Der er slet ikke aftagere til alle de killinger.
Når jeg ser sådan et billede som det her - så græder mit hjerte.
Og jeg bliver vred på dem, der blot laver killinger for sjov…
Der er slet ikke aftagere til alle de killinger.
nej det er bare så frygteligt at de stakkels katte skal sættes bag lås og slå pga af nogle menneskers dumheder.
det er mig en gåde hvorfor folk der har fritgående katte ikke får dem neutraliseret, for sådan en viril hankat ka godtnok nå at få lavet en hel del killinger på et år.
da jeg “arbejdede” på internat så jeg dagligt disse stakkels skæbner som folk bare smider ud.
de skulle skydes
Jeg kan heller ikke holde ud at se sådanne billeder, og jeg benytter enhver lejlighed til at fortælle alle de naboer her at de skal se at få deres fritløbere neutraliserede, men det er som at slå i en dyne, “for deres katte skal da have et naturligt liv”. Uansvarligheden kender ingen grænser. Nogle af naboerne her mener at vores have med indhegningen ligner en KZ lejr.
De skulle tvinges til at besøge et internat i højsæsonen og gå rækkerne med bure igennem. :S
Disse to dejlige katte får i det mindste chancen for et godt liv, så for mig er billedet positivt om end det kunne være mere positivt ved at de ikke var endt der.
Mit hjerte græder derimod for alle de katte der ikke ender i et bur og må aflives fordi der ikke er plads til dem på internaterne rundt omkring pga af folks uansvarlighed.
Alternativet til billedet kan få mit hjerte til at græde…
De to er jo “heldige”. De kan få et godt liv… Og et liv i et fint bur, med menneskekontakt og mad og vand er altså bedre end alternativet…
Vi har lige været rundt på internater og kigge efter ny kat. KV i Odense havde heldigvis ingen killlinger. Men det havde de hos IK, desværre var de alle syge Så var vi ude at kigge hos en privat person han fortalte at 2 af hans katte havde fået killinger men han havde måtte “tynde lidt ud i dem”. Dvs lige efter fødslen kvælte han nogen af dem
Vi valgte ikke at købe kat der. Men nu var min datter jo urolig for om han kunne finde på at aflive nogen af de killinger vi havde set. Men det gjorde han selvfølgelig ikke nu hvor de var så store.
Sidst vi var på internatet i Brande havde de lavet et specielt bur. Det var for de voksne katte der havde været længst tid på internatet. Dem kunne man få gratis Jeg synes det var så god en ide!! Men det valgte de lige at gøre fordi der netop kom mange killinger ind og det var dem der hurtigst kom væk. Så kunne folk få en “ekstra” kat med, gratis jo
Ved ikke om de stadigvæk har det, men vi overvejede at få en af de katte men kemien var bare ikke med dem, desværre.
[quote=Mai;415183]Disse to dejlige katte får i det mindste chancen for et godt liv, så for mig er billedet positivt om end det kunne være mere positivt ved at de ikke var endt der.
Mit hjerte græder derimod for alle de katte der ikke ender i et bur og må aflives fordi der ikke er plads til dem på internaterne rundt omkring pga af folks uansvarlighed.[/quote]
På sin vis har du ret Mai.
Mine følelser overvældede mig meget; idet jeg tænkte: Hvor længe skal de sidde der.
Ikke kun disse 2 dejlige misser - men alle de andre som er meget ældre - som måske skal sidde i et bur i ½ år.
Min søde veninde har lige taget en huskat til sig på 8 år.
Hun havde siddet i buret i ½ år…
[quote=Mona Jensen;415242]På sin vis har du ret Mai.
Mine følelser overvældede mig meget; idet jeg tænkte: Hvor længe skal de sidde der.
Ikke kun disse 2 dejlige misser - men alle de andre som er meget ældre - som måske skal sidde i et bur i ½ år.
Hun havde siddet i buret i ½ år…[/quote]
Ja, nu hvor det vrimler med nuttede killinger, så har de ældre katte ikke de store chancer.
Dejligt at nogen alligevel vælger en voksen kat - jeg ville gøre det samme.
Luftede I ikke tanken, at han kunne få sine hunkatte neutraliserede, så han ikke behøvede at “tynde ud” i killingerne?
Nogle mennesker er sq født uden følelser.
Ja der er overproduktion af katte. Jeg overvejede grundigt, før jeg tog endnu en race til landet - for der er ligesom nok… Men jeg har så lovet at ingen katte fra Yogini skal ende på internater så længe jeg har noget at sige. På den måde tager vi ikke plads fra de der har behovet. Faktisk tror jeg de fleste opdrættere har det sådan og har gjort sig de tanker. Ellers burde de gøre sig dem
MVH
[quote=Mai;415183]Disse to dejlige katte får i det mindste chancen for et godt liv, så for mig er billedet positivt om end det kunne være mere positivt ved at de ikke var endt der.
Mit hjerte græder derimod for alle de katte der ikke ender i et bur og må aflives fordi der ikke er plads til dem på internaterne rundt omkring pga af folks uansvarlighed.[/quote]
jeg ville ønske jeg kunne sige at du har ret, men min erfaring siger mig at en del af de katte som havner på internat osse i sidste ende må lade livet, bla fordi internaterne er for overfyldte, så de er tvunget til at aflive de dyr der har været der længst, så de kan får plads til nye.
Samme billede ser du i Frankrig, dog er forskellen at de sidder i butiksvinduer:ked:
Jeg er gået forbi mange butikker med en hav af killinger og hundehvalpe som venter på at få et hjem. Og det er sindsyg hårdt at se dem sidde der og man skal virkelig være standhaftig med stor viljestyrke, for ikke at gå ind og købe dem alle sammen med hjem.
[quote=Mona Jensen;415242]På sin vis har du ret Mai.
Hun havde siddet i buret i ½ år…[/quote]
Jeg syntes det er skrækkeligt at kattene sidder der så længe men selv om det måske lyder hårdt er det vel bedre end alternativet.
Det vidste jeg så ikke og det giver jo ingen mening, nå ja ihvertfald ikke i mine øjne, at man redder en kat for efterfølgende at aflive den når næste kat kommer - ved godt at det er noget firkantet stillet op men…
[quote=Mai;415480]Jeg syntes det er skrækkeligt at kattene sidder der så længe men selv om det måske lyder hårdt er det vel bedre end alternativet.
Det vidste jeg så ikke og det giver jo ingen mening, nå ja ihvertfald ikke i mine øjne, at man redder en kat for efterfølgende at aflive den når næste kat kommer - ved godt at det er noget firkantet stillet op men…[/quote]
Mai, det er jo ikke fordi “den næste kat kommer” men fordi mange af dem der har siddet længe desværre bliver psykisk skadet. Det de har gjort på KV lige nu, er at lukke for tilgang af nye, det er så de der kommer efter der bliver aflivet.
Og jeg kan love dig for det ikke er sjovt at stå med en sund og rask morkat med fem 13 uger gamle killinger og de bare skal aflives fordi nogle ikke længere synes børnenes “underholdning” er sjovt længere.
marina
Ja det er fandeme - undskyld mit engelske - lang tid i bur og ofte helt uden meningsfyldt aktivering. Vi er nogle, der arbejder på at få det ændret, så der sker bare lidt i de kattes liv i de halve til hele år, de sidder der. Mange kommer ud med post traumatiske stress symptomer og lærer aldrig at trives i nye hjem efter sådan et ophold - endnu en god grund til at neutralisere sin hunkat… Post traumatisk stress kan aldrig helbredes.
Af hensyn til kattene er det desværre nødvendigt at måtte aflive nogle af dem, der har siddet i bur længe, da de får “burkuller”. (Dette gælder også nogle internatshunde).
Jeg ville ikke selv overlade en kat til et internat - især ikke, hvis den var vant til et frit liv.
Så synes JEG, en human aflivning som alternativ er det mest barmhjertige.
Jeg mener på et tidspunkt at have læst, at for hver 300 katte, der findes hjem til, er der 600 der bliver aflivet.
[quote=Marina;415489]Mai, det er jo ikke fordi “den næste kat kommer” men fordi mange af dem der har siddet længe desværre bliver psykisk skadet.
marina[/quote]
Der var vi lige hurtige -
Og det værste er, at det BESTEMT ikke er ond vilje, der gør dette, men simpelthen mangel på tid. Internaternes frivillige KAN ikke aktivere/opfylde kattenes behov pga tid og andre opgaver, fordi der er så mange.
Mit indlæg er derfor ikke en kritik af internaterne, men af uansvarlige ejere, der ikke tager ansvar for deres dyrs masse-produktion. Det er pokkers så mange katte der hvert år dør pga det.
MVH