Så skal der vaskes?

[quote=Gugger;106738]Og det er jo lige det Ann - som er een af forskellene på vore to racer MCO og NFO :tihi:

NFO har jo en pels (som nogle siger) har sit naturlige stride struktur, som ikke må vaskes ud - hvorimod MCOens silkepels kun har godt af en gang fransk vask og strygning :)[/quote]

Netop - en skovkat behøver bestemt ikke at blive vasket frem til hvert eneste show. Med mindre at det er en af “fedtemadderne” :slight_smile:
Kludetæppet har jo hvide poter og bryst, og vask af hende var udelukkende bestemt af om poterne var hvide eller grå… eller om hun var i fæld.
Det samme med Leo - dog med den lille krølle, at hun altså er et eklatant svin, der æææælsger at rulle sig i bar jord, mudder og andet snadder, sådan at der kan komme en hel masse snask godt ind i pelsen. Både Aske og Kludetæppet har samme adfærd, men Aske skal ikke udstilles og Kludetæpet prellede snavset af på, så dem skal/skulle jeg ikke bekymre om, når/hvis jeg opdagede sort snask inde ved huden :wink: Det ville være så ærgerligt, at blive afvist på mistanke om lopper - når nu jeg ved at der er tale om indtørret jord! :smiley:
Om luksusvasken kan holde til marts er desuden afhægig af, hvornår Leo går i fæld… vi har endnu ikke oplevet et rigtigt sommerfæld med hende, så vi ved ikke, hvornår hun starter. Og i Herlev kommer en dommer, som vi har et lille “hængeparti” med - han skal dælme have lov at opleve hende, når hun ser allerbedst ud!!! Hvilket er lige sådan ca NU :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;106709]Så er der vasket 3 katte…
selvom min mand synes, at det er synd og
unødvendigt.:S

Han kan ikke fatte; at vi ikke kan møde op med uvaskede katte.
han mener ikke; at dommerne opdager det.

Min mand er altså også fra Jylland. :tihi:
UNDSKYLD…:tihi:

Ingen gad - men de skulle jo;
men føntørreren var som sædvanlig en succes :wehuu:
Kærlig hilsen
Mona[/quote]

Alta har ikke været i bad, inden de sidste 3 udstillinger vi har været på. Hendes pels ser simpelthen altid nyvasket og flot ud, så det er ikke nødvendigt. :slight_smile:

Til gengæld får hendes hvide poter en tur dagen før, da hun jo har adgang til løbegården døgnet rundt :slight_smile:

Jeg vasker også på bord, jeg bruger mit udstillingsbord, kattene står fast, god arbejdshøjde og det giver meget mere ro, skønt.
Håber de alle blev fine og klar til udstilling.