Så skal frimærket hegnes ind

[QUOTE=Mega;152170]Jeg ville i stedet for træpæle bruge stænger af metal, for træpælene kan kattene snildt klatre op ad. I kan binde nettet fast til stængerne med ståltråd.
Nettet skal I nu alligevel sætte lidt løst, for metallet trækker sig sammen i frostvejr, og så kan det gå i stykker.

Katte elsker at gemme sig under noget, så plant nogle stedsegrønne, blomstrende buske - der findes et utal af arter - og nogle store stedsegrønne græsser.

Held og lykke med projektet![/QUOTE]

Stænger af metal er tynde og det ser sjusket ud. Man sætter trådhegnet uden på træpælen. - se her www.sundisk.dk/haven.htm

Det bedste net er Delfinhegn - det kan man justere alt efter årstid, det er nemt at arbejde med. De 12 år det har hængt er der ikke tilstød det anden ulykke end jeg er kommet til at klippe en maske over med hækklipperen

[quote=Lis Dahlstrøm;153292]Stænger af metal er tynde og det ser sjusket ud. Man sætter trådhegnet uden på træpælen. - se her www.sundisk.dk/haven.htm

Det bedste net er Delfinhegn - det kan man justere alt efter årstid, det er nemt at arbejde med. De 12 år det har hængt er der ikke tisktød det anden ulykke end jeg er kommet til at klippe en maske med hækklipperen[/quote]

Ja jeg ville også bruge træpæle da det ser meget pænere ud synes jeg. Vi går efter noget grønt hegn hvor maskerne max er 5*m cm :slight_smile:

Må jeg slå et slag for den gamle danske plante humle - den er formidabel, pynter og vokser mange meter hvert år, den er flot til at skjule et hegn og er ugiftig for kattene.

Her har vi altså også en sommerfuglebusk - jeg ser dog mest admiralsommerfugle og de hvide kålsommerfugle, og mine katte fanger da nogle stykker…

I øvrigt er dronningebusken også en utrolig smuk busk…

KH
Linda

Hej Celina

Blot en lille reminder om hvem der er Meekos mor :fløjte:

Venus springer gerne over pladen, der skulle afholde kattene fra at gå på 1. salen :doh: - 1,5 m lodret op…
Nå ja, og så fik vi jo travlt med at få lukket kattegården helt, da hun kravlede ud af den 2,5 meter høje indhegning i de 5 cm. store masker i volierenettet -LOL

Men det lyder nu dejligt for drengene, at de får hele “frimærket” at boltre sig på :thumbup: - bare husk at holde et vågent øje med dem :ok:

Haha, ja jeg har også en dame der nemt hopper op på et garagetag. Men der er jo forskel på katte og også hvordan de er vant til at være ude :slight_smile:

Jeg elsker kartoffeltræer. De er så super smukke og flotte med deres mange lyseblå/lilla blomster og blomstre hele sommeren (i hvert fald det hjemme hos mig). Det skal dog nok være i en krukke, for så vidt jeg husker er de ikke så gode til frost.

[quote=Burchhardt;154803]Hej Celina

Blot en lille reminder om hvem der er Meekos mor :fløjte:

Venus springer gerne over pladen, der skulle afholde kattene fra at gå på 1. salen :doh: - 1,5 m lodret op…
Nå ja, og så fik vi jo travlt med at få lukket kattegården helt, da hun kravlede ud af den 2,5 meter høje indhegning i de 5 cm. store masker i volierenettet -LOL

Men det lyder nu dejligt for drengene, at de får hele “frimærket” at boltre sig på :thumbup: - bare husk at holde et vågent øje med dem :ok:[/quote]

Hihi tak Elin :wehuu:
Jeg tror at han ihvertfald den første tid i haven skal være i sele da jeg har mine bane anelser omkring den lille ninja-fis :tihi:
Hmm måske vi skulle finde noget med nogle mindre masker… :lys-ide:

De dersens kartoffeltræer er jeg ret overbevist om er giftige - også engletrompet hvis du skulle få de lyster.

Ingen af dem tåler frost

Altså kartofler, Solanum tuberosum, er, havde ikke lige tænkt på at kartoffeltræer var derfra, men har så ikke oplevet mine katte spise af lige den, heldigvis. Tror da lige den ryger ud en af , når vi flytter hjem igen

De planter jeg skal have i haven skal helst kunne tåle frost da jeg ikke har mulighed for at hive dem ind om vinteren :stuck_out_tongue: