Ja nu fik jeg jo ormekur med hjem til killingerne i fredags, efter jeg om morgenen havde set Leia kaste en op, og efterfølgende orm i afføring også…
Savannah fik en milbemax pille, slut prut (bogstaveligt talt! )
Til killingerne fik jeg Banminth pasta med, hvor der var nok til 2 gange og det mente Pia også at det nok blev nødvendigt.
Men der var jo bare TUSIND ting vi skulle have styr på med antibiotika, smertestillende osv. til Savannah, at jeg fik glemt ALT om at spørge om HVORNÅR den så skal gives anden gang :?
Skal det bare gives anden gang, hvis jeg ser orm, eller skal jeg give det efter nogle dage igen efter 1. behandling eller hvordan fungerer det lige :?
og tænkte jeg lige ville spørge herinde nu, for jeg kan jo ikke lige ringe til Pia i morgen og spørge, og skal de nu have i morgen så ville det jo være dumt ikke at få gjort
Fordi det er søndag morgen, og jeg ikke rigtig har andet at lave (:høhø:), søgte jeg lidt på nettet og fandt dette i en dyrebrevkasse. Det er en dyrlæge, der skriver:
Man plejer at give Banminth et par gange efter hinanden med 14 dages mellemrum.
Jeg gætter på, at en begrundelse kunne være, at Banminth kun virker på orm i nogle stadier. Behandling nummer to er derfor nødvendig for at dræbe næste generation.
Hvis den logik holder, så skal der mindst være nogle dage mellem behandlingerne.