Spurgte for længe siden hvordan jeg sendte store filer med mail.
Nu har jeg fundet løsningen en smart side og det virker perfekt
Ville lige give tippet videre nu jeg fandt en løsning
Spurgte for længe siden hvordan jeg sendte store filer med mail.
Nu har jeg fundet løsningen en smart side og det virker perfekt
Ville lige give tippet videre nu jeg fandt en løsning
Men er det ikke bare det samme som dropbox, eller?
Nej du oploader filen og den sender et link til den person du beder den sende det til. Person trykker så på link i mailen og får et link til at hente filen og få minutter efter har man filen. Ved dropboks var det noget med man skulle logge ind og alt muligt for at få adgang til filen, dvs man skulle begge have en profil. Når filen er online med den her kan du sende linket til alle dem du ved uden det kræver medlemskab af noget som helst. Fandt den på en studie hjælpe side
prøv at sende en fil til dig selv så ser du hvordan den virker.
Nej, jeg ville ikke være medlem… Men tak for forklaringen…
Kræver IKKE medlem skab du går ind sender fil. modtager trykker på link den sender en og har filen. Du skal intet instalere eller noget kun åbne side og trykke opload og skrive hvilken mail der skal modtage den og hvem der sender den(du få selv som afsender linket også så du kan sende det videre til flere)
Ok, men jeg gider stadig ikke :høhø:
Med Gmail kan man sende gigantiske filer helt nemt og ubesværet
Det andet lyder som det RapidShare OPRINDELIGT var beregnet til
kan folk så også modtage dem. En del har jo et max på 1 mb eller sådan noget?
Det tror jeg godt. For Gmail sender vist i virkeligheden et link. Jeg har i al fald ikke hørt om nogen der ikke kunne modtage dem Men jeg vil da gerne teste det med dig. Hvad er det nu din mail er?
min mail kan modtage vist ret uendelig stor størrelses filer hehe er nemlig en “domaine” mail der hører til mit webhotel.Er folk med hotmail osv der har problemer.
ah ok Jeg har aldrig hørt ungerne (som begge bruger Hotmail brrr) klage over problemet. Men jeg ved godt at visse postkasser har en maxgrænse
jep ved heller ikke hvad grænsen er mere nu min vist er rimelig ubegrænset(inden for rimelighedens grænser hehe) Mine certifikater til filur røg op på 18mb…ikke mange mails der er glade for så stor en mail .Men en mail med et link man kan trykke på er lige til at komme over
Det er godt nok osse vildt at de blev så store. Jeg kan godt huske du bøvlede med at få dem ned i størrelse Var det PDF’er egentlig eller hvad? Og kunne de ikke ha’ været sendt som en simpel gif/png?
checkede indstillinger og kunne sætte pdi ned men fik stadig ikke hver fil ned under 900 kb. Min sidste skanning kom op på 2 gb per stk SUK da jeg opdagede det der program gad jeg ike skanne dem ind igen for at få dem ned på 900 med lidt held. Så samlede det i en pdf fil da det var det letteste da jeg med diverse krumspring ikke kunne komme under 0.9 mb per stk og det var rod med 9 filer.
Ja men hvad i alverden gemte du dem som? BMP eller TIFF eller hvad? Det er da den eneste måde et scan kan blive så gigantisk. JPG og GIF (OK jo animerede gif, men ikke ellers) kan da aldrig blive så store…
Gmail tager ikke store filer og slet ikke exe-filer.
Man kan bruge teamviewer…og i stedet for “fjernkontrol” så klikke man på "filoverførsel…det er gratis og den tager alle typer filer, direkte ind på modtagerens PC…
Jeg er helt vild med dropbox som man nemt kan få udviddet til 17 GB, så man har rigeligt med plads
Her bruger jeg dropbox til store filer, det er genialt og faktisk kan man dele det med andre uden at man behøver at vedkommende skal oprette brugerkonto, for der findes link til begge dele nemlig
Og det gode ved dropbox er at man kan komme ind og hente filerne uanset hvor i verden man er, bare man har en pc og netforbindelse
Og til Mac-folket kan jeg - ud over dropbox - anbefale Cloudapp. (ikke at forveksle med iCloud) De laver også et link man kan dele - en enkelt billedfil bliver til et link man kan vise billedet med her, f.eks.
Flere filer uploaded samtidig bliver til et enkelt link, man kan give folk.
Har man en hjemmeside kan man jo også bare lægge filen på sit domæne og give folk linket. Der er mange muligheder