Sådan lejer man IKKE et hus ud

ja man har ikke altid et valg :frowning:

jeg må indrømme at jeg heller ikke morede mig synderligt i de 5 år jeg havde oliefyr, knap 100 l om dagen og så var der lunkent vand og ellers bare frostfrit :frowning:
men det var de jeg havde råd til at bo, og idag kender jeg flere der bor meget værre :ked:

Det lyder ikke særlig tiltalende Natascha, jeg ville også takke nej. Papir er desværre taknemmeligt.

Jeg overvejede på et tidspunkt at flytte. Rækkehuset jeg kiggede på var nyistandsat. Men det var klamp på klamp. Nye gulve var lagt på førstesalen, men havde man ulejliget sig med at pille de gamle fodpaneler af? Næh der havde man bare sat nye udenpå de gamle. Et af dørene ind til værelset vendte forkert, dvs. når man forsøgte at åbne den kunne den kun åbnes knapt halvt så stødte den på skråvæggen. Nyt badeværelse var der også. Her havde man glemt at flytte en stikkontakt op fra gulvet således at der var blevet skåret et hul i bunden af skabet der var sat op, og så skulle man ned igennem bunden for at komme til stikkontakten.

Nogen af vinduerne i underetagen bestod af en murstensmur hvori der var fastgjort vinduesglas med silikone. Ingen ramme eller lignende.

Afløbsrørene fra badeværelset ovenpå var synligt blevet ført på skrå over loftet i badeværelset nendenunder. Betongulvet i det badeværelse nedenunder var revnet flere steder. Endvidere var der lavet en ny tilbygning med et dejligt bryggers. Dvs. når man gik udenfor og kiggede på den nye bygning, ja så havde man lavet tætnet det nye tag hvor det stødte op imod husmuren med gaffatape. Normalt bruger man jo en form for zinkinddækning for at tingene skal være tætte. Sådan kunne jeg blive ved. Det var ikke fordi huset var specielt billigt, jeg mener det var omkring 1,3-1,4 mill for lidt over 100m2.

Efter at have set det hus, bestemte jeg mig for at blive boende hvor jeg bor og her bliver jeg boende, til jeg ikke kan overkomme at passe det hele selv mere.

[quote=Lunica;125202]ja man har ikke altid et valg :frowning:

jeg må indrømme at jeg heller ikke morede mig synderligt i de 5 år jeg havde oliefyr, knap 100 l om dagen og så var der lunkent vand og ellers bare frostfrit :frowning:
men det var de jeg havde råd til at bo, og idag kender jeg flere der bor meget værre :ked:[/quote]

Hvis du brugte 100 liter olie om dagen, så havde du vel os råd til at bo i noget der var lidt dyrere? 100 liter olie er ret voldsomt, og meget dyrt?

nej jeg havde ikke noget alternativ :frowning:

andet end at slukke for varmen, hvilket jeg også gjorde i lange perioder.

[quote=TinaD;125205]Det lyder ikke særlig tiltalende Natascha, jeg ville også takke nej. Papir er desværre taknemmeligt.

Jeg overvejede på et tidspunkt at flytte. Rækkehuset jeg kiggede på var nyistandsat. Men det var klamp på klamp. Nye gulve var lagt på førstesalen, men havde man ulejliget sig med at pille de gamle fodpaneler af? Næh der havde man bare sat nye udenpå de gamle. Et af dørene ind til værelset vendte forkert, dvs. når man forsøgte at åbne den kunne den kun åbnes knapt halvt så stødte den på skråvæggen. Nyt badeværelse var der også. Her havde man glemt at flytte en stikkontakt op fra gulvet således at der var blevet skåret et hul i bunden af skabet der var sat op, og så skulle man ned igennem bunden for at komme til stikkontakten.

Nogen af vinduerne i underetagen bestod af en murstensmur hvori der var fastgjort vinduesglas med silikone. Ingen ramme eller lignende.

Afløbsrørene fra badeværelset ovenpå var synligt blevet ført på skrå over loftet i badeværelset nendenunder. Betongulvet i det badeværelse nedenunder var revnet flere steder. Endvidere var der lavet en ny tilbygning med et dejligt bryggers. Dvs. når man gik udenfor og kiggede på den nye bygning, ja så havde man lavet tætnet det nye tag hvor det stødte op imod husmuren med gaffatape. Normalt bruger man jo en form for zinkinddækning for at tingene skal være tætte. Sådan kunne jeg blive ved. Det var ikke fordi huset var specielt billigt, jeg mener det var omkring 1,3-1,4 mill for lidt over 100m2.

Efter at have set det hus, bestemte jeg mig for at blive boende hvor jeg bor og her bliver jeg boende, til jeg ikke kan overkomme at passe det hele selv mere.[/quote]

-what-what-what

Jeg synes det er utroligt at man kan få sig selv til at tage røven på folk, på den måde.

Heh ja Natascha… ejendomsmægleren indrømmede at hn havde det dårligt med at skulle vise huset frem, hn kunne jo også se hvor skrækkeligt det så ud.

Men pøj pøj med at finde et mere egnet hus at bo i.

hm… pris og husets kvalitet hænger nu IKKE altid sammen. Mit er billigt og et ganske fint bette hus som trænger til kalk og nyt tag ved lejlighed, men ellers er det skam i tiptop stand…

Så nej ikke altid - men som sgat jeg ønskede mig dette hus til kattene og mig, og fik det.
Jeg kan se i dag, at jeg var smadderheldig. Eller i enorm god kontakt med Buddha den dag:-) haha

Håber i finder noget lige så godt og billigt Natascha!

MVH