Er der nogle af jer, der har prøvet at sælge smykker? Altså guld, guld med sten, sølv og så noget udefinerbart. Jeg er igang med at rydde op i alt mit “skrammel” inden jeg skal flytte, og falder over de samme smykker, som jeg har gjort de sidste mange år - og som bare ligger og ikke bliver brugt. Og jeg tænker at jeg lige så godt kan prøve at sælge dem. Men jeg har aldrig prøvet sådan noget før.
Er der nogle af jer, der har prøvet det og kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre/ikke gøre?
[QUOTE=Marianne;1102848]Nåå ja, Mette. Det er da måske en idé
Tak skal I have alle sammen :)[/QUOTE]
Det er ikke alle guldsmedeforretninger, der har en uddannet guldsmed tilknyttet, men hvis du finder en, er det en smart måde at få et smykke, der er 100% unikt og lige efter din smag
Vi ryddede op i min mors smykker på et tidspunkt og hun mente ligegodt at den hvidguldring hun ikke havde gået med i 30 år ikke havde den store affektions værdi. Så den blev omsat til kontanter ved en kombinrete guldsmed og opkøber i clemensstræde i århus. en super sød og temmelig gay fyr. Det gav lige lommepenge til vores ferie
Er guldpriserne nu gået i bund igen? Tyipsk. Lige som jeg ellers havde fået overtalt mig selv til at gå af med min mors gamle guldsmykker… Nå men så venter jeg da bare… Guldpriserne går op og ned som en l****s underbukser…
Til gengæld ku’ jeg se i Skattejægerne i går at jeg åbenbart har noget sølvtøj liggende der er penge værd L Og … nej jeg kommer næppe til nogensinde selv at bruge det…
Jeg ville tro - uden at have prøvet at sælge smykker - at den største værdi kan ligge i forarbejdningen og ikke i selve metallet.
Jeg ville prøve at spørge forskellige steder. F.eks. også et auktionshus som Bruun Rasmussen. De har ret mange smykker udbudt: Jewellery – Bruun Rasmussen Auctioneers
ordinære genstande er der ikke penge i …
antikke ting, eller designer/ håndlavede ting er der nok lidt salg i, men stadig er det primært guld værdien an går efter
en 8kt ring giver vel en flad 50’er hos en opkøber…der er ikke meget guld i, til sammenligning har en dansk guld 10’er ca 4 gram guld og en salgspris på mellem 800 og 1000 kr (med mindre det er en mint eller en speciel årgang)
Er dine ting komplette ie. ingen manglende sten, ikke tyndslidte eller brækkede er der væsentlig mere at hente ved at sælge privat
Jeg har solgt en del guld hos en guldsmed. Perler, sten og design/forarbejdning får man ingen ting for. Sten og perler bliver pillet ud inden guldet bliver vejet.
Tusind tak for alle jeres brugbare svar. Udover guld og sølv, har jeg også en kæde med perler af en slags, som jeg har arvet efter min oldemor. Kunne aldrig drømme om at bruge den, men måske kan den sælges til folk, der netop kunne tænke sig at bruge den slags. Ærgerligt med stenene - har ringe, hvor der er sat yderligere sten på i løbet af nogle år. Og når man skal KØBE stenene, koster de da pænt meget