Salg af MCO på DBA

En anden ting er stamtavler søgt efter killingerne er fyldt 3 måneder koster mere. Er de fyldt 10 måneder kan man slet ikke få stamtavle.

Måske de tyske forældre er fra en Tysk IDP klub - og FD har afvist at overføre dem pga manglende informationer?

[quote=Pil;210874]Jeg har netop anmeldt annoncen.

Åh, suk, bare jeg aldrig var gået ind på DBA:

[I]"Maine Coon, killinger, 7 mdr. , med stamtavle, Født den 08 januar.2009 og klar til at flytte den 16 april 2009 (…)

Prisen er for en kælekat -killingernes udvikling følges så evt. køb til avl hved efter spørgsel sælger også til nystarter .førældre ne er ren tyske linier"[/I]

Sådan - når man ikke kan komme af med killingerne, kan man evt. sælge dem til avl til nybegyndere; det er simpelthen definitionen på skruen uden ende. :([/quote]

Sådan har hun altid solgt killinger det der ikke noget nyt i .Sådan blev de også solgt mens hun havde annoncer inde på kattegalleri.Var faktisk lige på hendes hjemmeside forleden og kigge .Fatter ikke man fortsætter med at lave killinger når hun har så svært ved at komme af med dem. Hilsen Ninna

I princippet enig - men - er pointen ikke, at denne person jo netop godt kan komme af med sine killinger, fordi hun åbenbart ingen moralske skrupler har over hvordan man kommer af med sine killinger? - det er vel den med hønen og ægget.

Ja, det er grimt skrevet - men det er også en “grim” annonce.

GIGA SUK…

… hvor er det bare træls altså …:thumbdown:

Altså for mig virker det ikke som om hun kan komme af med sine killinger,når de er nået at blive hos hende til de er 7 mdr. gamle.Kan huske hun på et tidspunkt havde 2 forskellige kuld til salg,hvor det ene kuld også var næsten 1 år inden hunopgav? eller det omsider lykkedes at komme af med dem.Hilsen Ninna

Jeg har såmænd ikke undersøgt, hvem annoncens ejer er; jeg hæftede mig bare ved en ordlyd og en praksis, som jeg finder helt ubeskriveligt ulykkelig for min race. :ked:

Jamen, hvis det gennem flere år har været almindelig praksis hos personen, hvorfor har man så ikke anmeldt vedkommende til hovedklubben?

Der er ikke noget at anmelde for - det er annonce to (som jeg linkede til) vi taler om, og der er ingen ulovligheder, kun en meget sørgelig praksis med (ukritisk) at sælge avlsdyr til nybegyndere. :thumbdown:

(Annonce et, som startede tråden, er i øvrigt blevet slevet hos dba efter min anmeldelse - jeg fik mail om det efter få timer).

Og nu er den så indrykket igen:

:doh:

Åh okay… jeg fik rodet et par ting sammen… varmenedbrud :wink:

Hej pil

Det er lukket nu og brugeren er spærret i 6 måneder fra den profil, og skal igennem en muntlig aftale og underskrive tror og love erklæring inden hun igen bliver aktiv på dba.

Kh
Anja - lille-mys

Hej Anja - der var du jo! :wehu: Det lyder godt, at dba tager sagen alvorligt - så mangler vi bare besked om, at JYRAK også hanker op i deres medlem og minder om reglerne. -regler :ok:

Hej pil

Jeg har ikke kunnet finde ud af hvem det er eller et stamnavn, så hvis du har det, kan du sende mig en pb så skal jeg lige personligt skrive til susanne wehnert og fortælle hende om det…

Jeg ved hun vil se på med alvor…:mad:

Kh
Anja

Hejsa

Ja pil her var jeg jo, tænkte at nu måtte jeg heller vise flaget nu hvor jeg har smug læst med i et par måneder.

Ville bare lige fortælle at yderlig 11 annoncer i maine coon og birma på dba nu er lukket, men kun yderlig 1 var der en forhistorie på så vedkommendene også kunne lukkes i 6 måneder

Kh
Anja

Ja. jeg er selv blevet snydt, og kan bare sidde her og krumme tærer, over dem, som bliver snydt som mig. Jeg fik en dejlig kat, men jeg fik ikke hvad jeg var blevet lovet.
Godt man kan blive klogere, og købe gode killinger med tavler, ved gode opdrættere :thumbup:

Det har Jyrak givet besked om, jeg har bare ikke fået skrevet det… Jeg fik en tak fra dem i går, og en melding om at de tog hånd om det. Annoncen var så slettet i går eftermiddags.

Super at jyrak har fået besked … annoncen var oprettet igen idag fra morgenen af på dba og det er den nye jeg har fået lukket.

Kh
Anja

Hvor er i bare gode til at spotte den slags annoncer og så få gjort noget ved det :thumbup:

Hvis vedkommende, efter at have fået de henvendelser og billedeligt sagt vink med en vognstang, fortsætter med at sætte annoncer på DBA så opfatter jeg det nærmest som en provokation.
Jeg håber det får konsekvenser -kaisålæredet