Hvor sætter I jeres killinger til salg?
Er det kun ved de respektive racers fora,hovedklubben eller annoncerer I fx også i den blå og hvorfor,hvorfor ikke?
Kh.Tine
Hvor sætter I jeres killinger til salg?
Er det kun ved de respektive racers fora,hovedklubben eller annoncerer I fx også i den blå og hvorfor,hvorfor ikke?
Kh.Tine
Når jeg har killinger så sætter jeg dem kun til salg på killingelisten / Racekatten ( hvor jeg er medlem ) og BB klubben da det er british shorthair jeg opdrætter. …Og selvfølgelig på min egen hjemmeside
Jeg gør ikke brug af Den blå avis / gul og gratis eller diverse fora. Kald mig bare snoppet, men jeg synes ikke disse salgssteder er lødige nok !!
[quote=Alice;329846]Når jeg har killinger så sætter jeg dem kun til salg på killingelisten / Racekatten ( hvor jeg er medlem ) og BB klubben da det er british shorthair jeg opdrætter. …Og selvfølgelig på min egen hjemmeside
Jeg gør ikke brug af Den blå avis / gul og gratis eller diverse fora. Kald mig bare snoppet, men jeg synes ikke disse salgssteder er lødige nok !![/quote]
Jeg synes bestemt ikke det er snobbet. Jeg betalte i sin tid 500 kr for at annoncere mine killinger til salg i en måned på dba.dk. Og fik simpelthent kun en masse møgfrække henvendelser fra folk, som ‘da gerne vil hjælpe mig lidt med dyrlægeregningerne, men under ingen omstændigheder betale 5000 kroner for en kat som man kan få gratis’, så jeg måtte erkende at jeg simpelthent ikke har energi eller psyke til at få diverse krejlere igennem på min private telefonlinje. Det drænede mig fuldstændigt. Mine 500 kroners annonce gav ingen brugbare kontakter, men kun en masse som gjorde mig ked af det.
Jeg annoncerer igennem Maine Coon klubben og har annonceret igennem racekattens killingeliste, og killingelisten.dk, og igennem de kanaler fik jeg kun kontakt til katteelskere, som var interesseret i en ordentlig racekat, og som jeg intet behøvede at forklare. Det var en fornøjelse, så det er det eneste jeg kan anbefale.
Jeg må erkende - snob eller ej - at jeg ikke vil annoncere på kattegalleri fx.
Eller DBA
Af de samme årsager som nævnt.
Herinde ville jeg gerne, alene fordi her kommer folk, som jeg gerne ville sælge til, mens der de andre steder kommer en masse, som jeg aldrig ville overlade en kat til.
Malik og Milo stod der og sikke et cirkus. Det gør jeg aldrig igen. Jeg fik opkald fra 12-årige børn, der ville have en kat uden at deres forældre var orienteret.
SUK! Det har jeg simpelthen ikke tid og lyst til.
[quote=lenschow;330206]Jeg må erkende - snob eller ej - at jeg ikke vil annoncere på kattegalleri fx.
Eller DBA
[/quote]
Via KatteGalleri har jeg solgt to kastrater til det perfekte hjem. En pige der kiggede på katte til mormor - mormor har nu to røde aby kastrater.
Men rigtigt, man skal sortere i henvendelserne - der kom nu ikke andre …
Jeg bruger min hjemmside, killingelisten, jyraks killingeliste og mco-klubbens killingeliste
Det er alt rigelig for mig
Den blå avis HAR jeg stiftet bekendtskab med da Charlotte Kofoed satte mine dyr til salg der. OG jeg skal da lige love for jeg fik folk i røret. I 3 uger ringede min telefon uafladeligt fra 7 morgen til 23 aften. Og for de flestes vedkommende er det mennesker jeg ALDRIG kunne forbinde med et salg af em misling…ALDRIG nogensinde. Mage tilfæhoveder skal man godt nok lede længe efter. Det var i den grad individer der adskliller sig fra de der normelt henvender sig og jeg så VIRKELIG en forskel.
At så mange ringede skyldes jo nok mine dyr var sat til salg for 200 kr…2 år gamnle, fertile og med stamtavle. Hun ved skam godt hvordan man chikanerer optimalt
Jeg kommer ALDRIG til at annoncerer andre steder end hvor jeg gør og har gjort ind til nu. Til gengæld har jeg aldrig haft en killingekøber i røret den har været uforskammet, eller har sagt stamtavlen var uden betydning eller for den salgs skyld èn der pruttede om prisen.
De der henvendte sig da mine dyr var annonceret i DBA havde alle de føromtalte versioner irug PLUS en del flere.
Jeg brugte nu tiden godt alligevel for jeg fik fortalt hvad der var grundlag for “min” annoncering og de fik 20 minutters information OM hvad der foregik ude ved Houlbjerg…det var min måde at takke hende på OG at anmelde det, hvad jeg så også gjorde
Er helt enige med jer andre, jeg kunne ikke drømme om at sætte mine evt kommende killinger tilsalg på DBA o.lig.
Jeg har kun haft behov for at annoncere på BB-klubben,og min hjemmeside! killingerne har oftest være "bestildt men det kunne blive nødvendigt at annoncere i DBA
Cats og Conni
Jeg har nu altså brugt DBA og fundet fine mennesker der, blandtandet et alletiders ældre ægtepar det købte to søskende samtidig, der kan nu komme dårlige købere alle vegne…man kan kun se folk til tænderne men det gælder om at sortere…
Før internettets tid brugte jeg Racekattens og Specialklubbens killingelister. Hvis jeg ikke havde så mange henvendelser der, brugte jeg Berlingske Søndag.
DBA har jeg brugt et par gange gennem tiden, men med den pris jeg skriver på, får jeg faktisk ikke nogen henvendelser
Dog har jeg 2 gange brugt DBA med held til salg af et par kastrater (mere rimelig i prisen).
I dag bruger jeg min hjemmeside, specialklubhjemmeside og killingelisten.dk
Jeg bruger både min hjemmeside , killinglisten og katteklubben til salg, men også gul og gratis, da der er mange der kigger på denne side og jeg har ikke haft problemer med ubehøvlet køber den vej igennem. Jeg har også prøvet at spørger mine køber hvor de har set at jeg har killinger til salg og nogle har sagt at de først har set på gul og gratis og så derfra har set vider på hjemmesiden.