Sammenføre killing med ældre kat?

Tusind tak for din besked Pia (også selvom jeg har været 100 år om at svare :woozy_face:).
Jeg havde selv gjort mig de samme tanker som du inden jeg fik tanken om killing, og du bekræftede mig i det.

Så vi har taget chancen og så må det briste eller bære :crossed_fingers:t2:.
Igår tog vi den lange tur til Sjælland og hentede lille Kiara hjem.
Milo har indtil videre taget det pænere end forventet, taget i betragtning af at han er så pylret som han er.
Jeg har ikke ladet dem mødes helt endnu. De hilste på hinanden mens killingen, Kiara, stadig var i transportkassen, hun knurrede højlydt og så var Milo den der ved skredet. Efterfølgende faldt jeg i søvn med hende på sofaen og vågnede ved at hun knurrede højt da Milo var på vej helt hen til hende. Han kvitterede med at hvæse og så ellers smutte igen. Han kom dog igen kort tid efter og prøvede igen.
Så har de hilst på hinanden under badeværelsesdøren, hvor Kiara lige fik base mens vi skulle ind og ud af døren.
Her til morgen opføre Milo sig dog lidt ekstra pylret, det virker til han ikke kan fordrage når Kiara miaver :joy:

Tror I vi kan prøve at lade dem gå og se hvad der sker, og altså mødes uden dør imellem og uden jeg sidder med Kiara?

3 Synes om

Følg vejledning her - crash sammenføring er unødig stressede for begge parter…

6 Synes om

Tusind tak. Kanon god guide. Den vil vi naturligvis gøre brug af :blush:

1 Synes om

Og tak til jer alle for indput.
Milo reagere, som jeg skrev til PiaB, bedre end forventet, så jeg er meget positiv stemt.
Milo er mit et og alt og vi vil naturligvis ikke ødelægge noget for ham, derfor har vi også en plan B for killingen, hvis det, mod forventning, skulle gå galt.

2 Synes om

Tillykke med lille Kiara og held og lykke med sammenføringen :kryds:
Og så er vi jo ret glade for billeder herinde , så et par stykker af de dejlige pelsbolde ville ikke være af vejen :grin:

1 Synes om

Tillykke med Kiara :flag: håber hun hurtigt faldt godt til :smil:

Med venlig hilsen

Super vejledning hun har lavet, er meget enig. Har af tidlig bitter erfaring i mine allerførste katteår lært at det kan gå rigtig skidt med “bare” at lukke dem sammen, også selvom det er killinger. Kører altid forsigtig sammenføring siden da uanset om det har været killinger eller voksne.

… og @MissHoumann tillykke med den lille ny… billeder mangler da :wink:

4 Synes om

Tak for gode indputs og lykønskninger allesammen.
Jeg opretter lige en ny tråd, med billeder af det lille vidunder :heart_eyes: