Sammenføring - af flere omgange

Jeg har brug for lidt hjælp her…
Om 2½ uge blive mine killinger 12 uger…
På selve 12 ugers dagen bliver den ene killing hentet…
De tre andre først når de er omkring 14 uger, pga. sommerferie…

Perle (mormissen) bliver kørt til dyrlægen dagen efter 12 ugers dagen, og kommer ikke hjem igen, …
(dette emne behøver vi ikke komme ind på, jeg har mine grunde!!!)

Samme dag er det lidt min plan at jeg skal have de sidste 3 killinger sat sammen med mine 3 kastrater…

Hvordan gør jeg det bedst???

De har gået i et rum for sig selv (mor+killinger), da Perle ikke kender til mine 3 kastrater…

1 uge senere får jeg en af mine gamle killinger hjem, jeg kan desværre ikke trække den længere, da jeg har udskudt hans ankomst en del gange nu… Han er også kastreret…
Han er 2½ år gammel og har været alenekat siden han rejste herfra 12 uger gammel…

Ham skal jeg jo også have sat ind i flokken… Men hvordan?
Skal jeg lade ham gå i killingernes gamle værelse, indtil de sidste killinger er kommet videre???

Eller skal jeg bare sætte ham på gulvet i sin transportkasse og lade dem snuse til hinanden, inden jeg åbner lågen???

Jeg er lidt i vildrede og har brug for alle de råd I kan komme med… :surrender1:

Hvordan ville I gøre i mit tilfælde???

Hvorfor dog ikke introducerer killinger til dine kastrater allerede nu? Hvorfor vente?

Jamen hvad så med mormissen???
Hun kan jo ikke komme med ind til kastraterne, da hun vil flå dem, og de vil flå hende :S

[QUOTE=Lotte F;624612]Jamen hvad så med mormissen???
Hun kan jo ikke komme med ind til kastraterne, da hun vil flå dem, og de vil flå hende :S[/QUOTE]

De små kan da sagtens selv være hos dem, mens mor hygger sig med lidt alene-tid på værelset :slight_smile: Lige nu fjoller mine 9 ugers killinger rundt i huset og holder FEST, mens deres mor vist nok er gået i haven, har faktisk ikke set hende en times tid nu, så hun ligger nok under en busk og får sig en velfortjent pause fra terroristerne.

Hvor længe ad gangen og hvor mange gange om dagen kan jeg så lade dem rende sammen med mine kastrater???
Mon ikke også hun vil undre sig over deres anderledes lugt når de kommer ind til hende igen???
Hun er lidt (læs: MEGET) sær når det kommer til lugten af fremmede missere!

Du skal ihvertfald ikke udsætte nyvaccinerede killinger for den stress …

Og med det giver du Pia ret i at det er NU jeg skal påbegynde sammenføringen?!

Det hverken kan eller vil jeg svare på. Pia kender status på sine katte. Du vil jo lukke uvaccinerede killinger sammen med dine andre. Derudover har du jo så også problemet med deres mor som de stadig er afhængige af …

Ja og det er jo derfor at de skal tilbage til deres mor igen…
Selvom jeg nægter at tro at killingerne ville opdage hvis mor manglede…
De ligger yderst sjældent hos hende…

Hvorfor vil du overhovedet lukke dem sammen med dine kastrater, når de ind til nu har været lukket fra, og de alligevel skal flytte???

Hold dem da bare adskilt de 14 dage hvor du har dem uden deres mor, inden de alligevel flytter, det ville jeg have valgt, for ikke først at “give” dine kastrater nogen at vænne sig til, og så tager du dem væk igen, så er der da ingen grund til at stresse dem allesammen for 14 dage…

[QUOTE=baremig;624641]Hvorfor vil du overhovedet lukke dem sammen med dine kastrater, når de ind til nu har været lukket fra, og de alligevel skal flytte???

Hold dem da bare adskilt de 14 dage hvor du har dem uden deres mor, inden de alligevel flytter, det ville jeg have valgt, for ikke først at “give” dine kastrater nogen at vænne sig til, og så tager du dem væk igen, så er der da ingen grund til at stresse dem allesammen for 14 dage…[/QUOTE]

Så dvs. at når min gamle killing på 2½ år kommer hjem skal han bare sættes sammen med mine andre kastrater fra dag 1?
For så har jeg nemlig ikke noget værelse at holde ham i…

[QUOTE=Lotte F;624644]Så dvs. at når min gamle killing på 2½ år kommer hjem vil du have at han skal sættes sammen med mine andre kastrater fra dag 1???
For så har jeg nemlig ikke noget værelse at holde ham i…[/QUOTE]

Tjah, det er jo en dum planlægning, for jeg synes du skal lade være med at stresse killingerne ved at lade dem få 2 uger til at vænne sig til nye katte, for så at skulle stresse påny, ved at flytte igen.

Og med hensyn til den du tager hjem, hvorfor kan det så ikke vente de 2 uger mere???

Hvis han er vaccineret og dine er, så ville jeg forøvrigt bare lade dem gå sammen fra dag ét, for de ting de ellers kan smitte hinanden med, hjælper et par ugers isolering med blot en dør imellem, ikke det store på, og hvis det er meningen han skal blive boende hos dig, så skal de jo so wie so have en dosis af hinandens bactusser på et eller andet tidspunkt.

Hov, hov… jeg har ikke sagt du skal begynde nu, jeg har spurgt hvorfor du venter. Og da jeg får spørgsmålet med deres mor, forklarer jeg hvordan jeg gør. Jeg kender ikke hverken dine katte eller deres status, men undrer mig bare over at du vil vente og at killingerne ikke kan være uden deres mor.

Tilsyneladende ligger der meget andet bag som jeg ikke kender eller som fremgår af tråden, men som jeg går udfra at du selv har styr på.

[QUOTE=baremig;624649]Tjah, det er jo en dum planlægning, for jeg synes du skal lade være med at stresse killingerne ved at lade dem få 2 uger til at vænne sig til nye katte, for så at skulle stresse påny, ved at flytte igen.

Og med hensyn til den du tager hjem, hvorfor kan det så ikke vente de 2 uger mere???

Hvis han er vaccineret og dine er, så ville jeg forøvrigt bare lade dem gå sammen fra dag ét, for de ting de ellers kan smitte hinanden med, hjælper et par ugers isolering med blot en dør imellem, ikke det store på, og hvis det er meningen han skal blive boende hos dig, så skal de jo so wie so have en dosis af hinandens bactusser på et eller andet tidspunkt.[/QUOTE]

Han er ikke blevet vaccineret siden han rejste herfra for lidt over 2 år siden, så det skal han i hvert fald lige så snart jeg får ham…
Og planen er at han skal blive her…
Og det kan desværre ikke udskydes yderligere med at få ham hjem, da ejeren skal til at flytte nu her…
Jeg har trukket tiden ud til max…
Jeg ville nemlig forfærdelig gerne vente med at få ham hjem til killingerne var rejst…

[QUOTE=En forhenværende bruger;624650]Hov, hov… jeg har ikke sagt du skal begynde nu, jeg har spurgt hvorfor du venter. Og da jeg får spørgsmålet med deres mor, forklarer jeg hvordan jeg gør. Jeg kender ikke hverken dine katte eller deres status, men undrer mig bare over at du vil vente og at killingerne ikke kan være uden deres mor.

Tilsyneladende ligger der meget andet bag som jeg ikke kender eller som fremgår af tråden, men som jeg går udfra at du selv har styr på.[/QUOTE]

Det beklager jeg…
Det var bare sådan jeg forstod det…
Men jeg ved egentlig heller ikke hvorfor de ikke kan være uden deres mor…
Det er jo bare sådan jeg har forstået den, at de overhovedet ikke må fjernes fra deres mor (ikke engang for en kort stund) før de er fyldt 12 uger…
Det er jo bare derfor jeg ikke har gjort det endnu…