Undskylder på forhånd for den lange smøre…
Så flyttede Artos ind
(er bange for at jeg har glemt s’et i hans navn, når jeg har skrevet om ham
)
Han har ligget i en nullerputseng inde i stuen, sammen med de andre to. Vívil har ligget under sofaen, da han er lidt bange for den lille fyr. Flykra er enormt nysgerrig, men hver gang hun nærmer sig ham, begynder han at knurre og hvæse. Hans hale er mellem benene og der kommer også et par dråber 
Vil lige tjekke, om det er “normalt” ved sammenføringer?
Lige nu er han i køkkenet, mens de andre er i stuen…Flykra ved hvordan man åbner døren og så begynder han igen at knurre og der kommer igen nogle dråber…
Skal jeg holde dem adskilt eller lade døren være åben? Var godt klar over at de ville hvæse osv. men at han ligefrem tisser et par dråber hver gang Flykra nærmer sig? :S
Tilføjelse:
Han har lige været på bakken…kæresten siger at der var “en ordentlig portion”…så kan det være at han bare ikke har kunnet holde sig? Går ud fra at han ikke har haft mulighed for at komme på bakken på turen fra jylland, så stakklen var sikkert tissetrængende…Skal jeg bare åbne døren…? (sidder og føler mig lidt hjælpeløs…har ikke oplevet sammenføringer før…ved godt at hvæs og knurren forekommer, men da han også begyndte at tisse, da blev jeg altså bekymret…)
Jeg er ikke den med de største erfarringer men min Njord tissede inde i transportkassen da der stod 3 voksne katte og kiggede på ham. Han kom ud af boksen stille og roligt men med halen mellem benene. De 3 store trak sig lidt og Njord begyndte at undersøge stuen med de 3 store i hælene. Her efter var der lidt hvæs frem og tilbage resten af dagen. Skal lige siges at Njord ½ time efter han kom ud af transportkassen satte sig på bakken og tissede i flere minuter.
Tillykke med det lille vidunder og held og lykke frem over.
Prøv at lade døren stå åben, nogle gange er det anerledes hvæs, når kattene ser hinanden
og er i det samme rum.
Herefter kan du vurdere om, der skal gå lidt længere tid inden du prøver sammenføringen igen eller om det nu er ok.
Hilsen Lone
Altså det første vi altid har gjort er at lukke kattene ud og vise dem hvor t oilettet er, derefter har de selv fundet ud af resten 
Jeg har ikke haft dårlige sammenføringer 
Kunne se at han ligesom “livnede op” efter at have været på bakken. Vi legede et par minutter med en drillepind og derefter åbnede jeg døren mellem rummene…Flykra kunne ikke være mere ligeglad…Vívil ligger på sofaen sammen med kæresten og storhygger og spinder…de kigger begge to ind i køkkenet, men virker ligeglade.
Arto sidder i køkkenet og kigger på os. Han knurrer lidt hvis de nærmer sig, men sidder helt fredeligt og “observerer”. Han falder i søvn ind i mellel, tror han er meget træt. Der har været fredeligt lige siden jeg åbnede døren…Tror bare jeg overreagerede lidt
men altid rart med råd og støtte herinde fra -kramer
Århh Majbritt jeg ved hvordan du har det. De første par dage Njord var her måtte jeg tage mig selv i ikke at ligge for meget i det minste hvæs.
Til nu lyder det som om det går godt.
Forresten Majbritt staves han med eller uden s?
Han staves med s…Det er bare mig der ikke var den hurtigeste knallert på havnen og troede at han hed Arto
men han hedder altså Artos 
jeg plejer at sikre mig mod mobning når jeg sammenfører katte…
der er 2 ting de gamle katte kan dominere - madskålene og kattebakken.
Så jeg plejer at sætte en ekstra bakke og et ekstra sæt madskåle frem i et andet lokale. PÅ den måde kan de nyankomne få både mad og toilette uden t være bange for at blive skubbet væk…
så lukker jeg dem sammen og lader dem finde ud af det - med det forbehold at de ikke nedstirrer hinanden i flere minutter af gangen (DET er ikke meningen) og heller ikke slås fysisk… (små kampe og hvin og hvæs er ok - men ikke decideret kamp)
det tager lidt tid - vel omkring 24 timer - og så sørger jeg for at nusse på skift hele tiden så vi overfører dufte mellem kattene…
held og lykke med din sammenføring -kramer
Jeg har også brugt det med ekstra opmærksomhed til alle og udveksling af dufte, fik det råd at tage en klud og gnubbe på alle kattenes hager/kinder, og så ellers lade den gå på omgang (naturens felifriend?)
Sidst jeg fik en killing, da flyttede de “gamle” frivilligt ind i et værelse et døgns tid, den lille var lidt faaarlig. Den ene af mine piger reagerede ret voldsomt, hun var virkelig ophidset, men ikke aggressiv, så hun fik ekstra meget opmærksomhed. Det tog lidt tid med hende.
Den lille var ret upåvirket, han tullede bare rundt.
Derudover har jeg brugt “legeterapi”
jeg har oplevet at kattene glemmer den lidt anspændte situation og tør nærme sig hinanden lidt mere, man kan snyde sig til et ekstra snif i måsen på den legende