har i en eller flere sange som har en særlig betydning for jer? god trist, minde eller andet.
i må gerne linke til den, hvis i kan finde den. evt på youtube.
en af mine er danser med drenge - er der nogen i himlen.
den minder mig om min mormor. jeg savner hende utrolig meget, jeg ville have haft den spillet til hendes begravelse, men de kunne ikke nå at lære den 
jeg ved godt det er en video til en anden person, men det var den eneste ikke live version jeg kunne finde.
Lady in red af Chris de Burgh :
Minder mig om en helt ubeskrivelig aften med en fantastisk god ven,der altid vil stå mit hjerte meget nær…
Og så er der jo Bruce Springsteen,magen til musikalsk menneske skal man lede længe efter…
Denne her,The River,er een af de absolut mange favoritter :
Åhja,så bliver man jo helt nostalgisk…
Den her er også meget god, minder mig om min gymnasietid:
Og for at blive i det romantiske hjørne,Elvis med “always on my mind”
Min yndlingssang er ligeledes med Danser med Drenge - Kolde Hjerter
begynder altid at græde når jeg hører den her sang
Uh jeg har mange… jeg elsker musik. Men når jeg hører Elton John med sangen fra Løvernes Konge, så fælder jeg altid en tårer i savn over Nemo min gamle lille “tønde” kat, der kom som vagabond, og som blev en prins.
Det er ingen hemmelighed, at Nemos adfærd, da han kom, var så slem, at jeg gav ham et år til at forbedre sig i. Dagen før, der var gået et år - og intet var forbedret - stod jeg - på arbejde som journalist - midt i et storcenter i Viborg. Vi skulle dække finalen i en lokal x-factor-konkurrence. Den her kvinde kommer op, og synger den her sang, så taget løfter sig. Hun kunne virkelig synge - hele tiden så hun på mig, og dybt uprof. begyndte jeg at tude der midt i centret. Det gik op for mig, at jeg havde været tæt på at aflive et dyr, som elskede mig højt pga hans fortid.
Jeg lyttede til teksten og besluttede at se Nemo i et andet lys - siden da gik det først for alvor frem ad med ham, og til sidst havde han ingen psykiske problemer overhovedet.
Så kom de fysiske mén fra hans fortid desværre og indhentede ham.
Det virkede meget uretfærdigt, når han nu endelig var blevet en prins…
- YouTube
[quote=lenschow;193526]Uh jeg har mange… jeg elsker musik. Men når jeg hører Elton John med sangen fra Løvernes Konge, så fælder jeg altid en tårer i savn over Nemo min gamle lille “tønde” kat, der kom som vagabond, og som blev en prins.
Det er ingen hemmelighed, at Nemos adfærd, da han kom, var så slem, at jeg gav ham et år til at forbedre sig i. Dagen før, der var gået et år - og intet var forbedret - stod jeg - på arbejde som journalist - midt i et storcenter i Viborg. Vi skulle dække finalen i en lokal x-factor-konkurrence. Den her kvinde kommer op, og synger den her sang, så taget løfter sig. Hun kunne virkelig synge - hele tiden så hun på mig, og dybt uprof. begyndte jeg at tude der midt i centret. Det gik op for mig, at jeg havde været tæt på at aflive et dyr, som elskede mig højt pga hans fortid.
Jeg lyttede til teksten og besluttede at se Nemo i et andet lys - siden da gik det først for alvor frem ad med ham, og til sidst havde han ingen psykiske problemer overhovedet.
Så kom de fysiske mén fra hans fortid desværre og indhentede ham.
Det virkede meget uretfærdigt, når han nu endelig var blevet en prins…
Uh, hvor jeg kender det der…
At få en kat som man bare så gerne vil gøre det godt for.
Men man skal lige nå det punkt, hvor man opdager at man faktisk elsker katten selv om den har alle de “fejl og mangler” som den nu har.
I det sekund man når den erkendelse, bliver det så meget nemmere at “arbejde” med de problemer der har gjort dyret til den, den er…
(og det gælder ikke kun katte, men alle dyr der har haft en rådden fortid).