Sange vi ikke glemmer

Musik kan gøre meget for os. Vi kan blive glade af musik, melankolske, afslappede, i festhumør. Vi kan bruge den til at stive os af, eller udtrykke følelser vi ellers ikke kan komme af med selv.

Vi skråler super falsk med på den i badet, eller har fællessang i bilen. Der er blevet lavet drikkesteder omkring musikken. enten i form af anlæg eller livemusik eller sågar at gæsterne selv kan komme op og være stjerne for en aften.

Derfor tænkte jeg at jeg ville lave den her tråd. Her kan vi så ligge musikvideoer til at mindes, eller smile, eller få en tur ned af memory lane :slight_smile:

Jeg ligger ud :slight_smile: Jeg fatter ikke en dadel af spansk/italiensk/mexicansk så han kunne i teorien stå og synge om sin telefonregning, men jeg synes det lyder smadder godt :slight_smile: og jeg synes videoen er lidt sjov :slight_smile:

http://video.google.com/videosearch?q=Juanes+-+La+Camisa+Negra&emb=0&aq=f#

ja yuotube kunne ikke byde på den. kun i remix eller parodier eller liveshow. og det var jo ikke lige det jeg søgte efter :slight_smile:

To sange der altid får mig til at vrikke lidt til musikken og synge med …

Nina Simone - My baby just cares for me

UB4o - Red, red wine

Elvis…:hjerte:…Elvis…

Always on my mind.

• rigtig mange andre.

Jeg bliver aldrig træt af at lytte til Elvis - -neje-neje-neje
han gør stadig mit liv gladere.

Mange Elvis-hilsner
Mona

Jeg er også til Elvis og så noget god countrymusik.

Jim Reeves, Johnny Cash, Conway Twitty, Don Williams, Charley Pride, Dolly Parton, Tammy Wynette - ja, jeg kunne blive ved.

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Cindy Lauper: Time after time

Jim Reves er en sikker vinder her, ham blev jeg nemlig introdukseret til da jeg mødte Finn, så han har en stor plads i mit hjerte.

John Denver, Elvis, Dolly Parton, Tammy Wynette, Andrea Bochelli, Sissel og mange mange flere :smiley:

Jeg er meget glad for countrymusik. Arbejder på en radio som studievært, hvor det er mig der står for countrymusikken, men jeg hører også gerne både pop, rock og meget andet.

Cindi Lauper - Girls just wanner have fun.
Minder mig om en lykkelig barndom med en veninde som jeg ,også elskede at se Goonierne fra 1985 Allertideres film…

kids in america med kim wilde : den gjorde vi rent til, pyntede os til, havde tømmermænd til - u name it - futte og jeg did it.

pretty maids : ved ikke hvad den hedder men " darling please dont love me this way , darling please dont leave me" - så sidder jeg med gråden i halsen - ved ikke hvorfor

og så alice cooper med poison - det er min voksen veninde sang.

og så har gnr, aerosmith og dad en plads i mit hjerte - de var min vej ind i musikkens verden - og er stadig stor fan

The Killers “Human”… kom lige midt i at jeg skulle træffe to store valg - aflive min ven Nemo og gå af med min ven Ace. Så var det meget relevant at stille spørgsmålet - down on my knees looking for an answer - er jeg menneske eller er jeg danser?

Dansere lever ofte som en form for overmennesker, ved I nok. Må ikke spise, drikke, træde ved siden af, skal træne, holde deres kroppe - ja være helt perfekte.

Derfor ramte den sang mig i hjertet.

Jeg følte, at disse valg var så store, at jeg i en periode var tvunget til at træffe beslutninger, som slet ikke er for almindelig dødelige at tage.

MVH

Mercenary - Loneliness
HIM - Funeral Of Hearts, Love You Like I Do, Join Me In Death (ÆLSKER HIM)
Machine Head - Crashing Around You (Live version fra Brixton Academy)
Within Temptation - Jane Doe
Moulin Rouge - Your Song (Var lidt flovt første gang den blev spillet på playlisten da Celina og jeg var begyndt at komme sammen for hu var jo til rock, men viste sig hun ogå elskede den sang)