Sangskjuler

Så kom vi over min mors fødselsdag. Det var en fantastisk fest der vejede i 11 timer, men som både har kostet blod, sved og tårer.

Som nogle af Jer garanteret ved, døjede jeg med en sangskriver, som skulle skrive en fødselsdagssang til/om min mor. Jeg havde købt og betalt for en sang, som var da jeg fik den, under alt kritik. Pengene er tabt, da sangskriver nægter at udbetale mig pengene tilbage.
Senere fandt jeg heldigvis en god sangskriver, så en ny sang blev lavet, der viste sig at være over alt forventning ! :slight_smile:

Sangskjuleren skulle så en veninde af min kæreste og jeg lave, og hun fik ordren to måneder før fødselsdagen skulle holdes, så jeg var sikker på at hun kunne nå det. Hun begyndte først at lave sangskjuleren om onsdagen (tre dage inden fødselsdagen) og da vi kom fredag for at hente sangskjuleren, havde hun kun fået lavet en rød papkasse, da hendes printer var gået i stykker og hun ikke havde haft overskud grundet psykiske problemer. :thumbdown::mad: Så alt print der skulle på kassen måtte kæresten og jeg selv klare med hjælp fra veninden, hvilket vi brugte 4 timer på fra fredag aften til klokken var omkring 02.00 om natten, natten til lørdag.

Ak det holdt hårdt, men færdige blev vi med sangskjuleren. Uden min kæreste havde jeg aldrig nået det :inlove:
Her er så resultatet efter hårdt slid.

Hvor ser den fed ud.
Det er godt nok sk!de irriterende, når man regner med at der er nogle der ordner noget for en, så at de bare lader være, også uden at kontakte en, så man selv har mulighed for at lave det!

Flot - og fed idé… :smiley:

[QUOTE=Miss-CFK;988147]Hvor ser den fed ud.
Det er godt nok sk!de irriterende, når man regner med at der er nogle der ordner noget for en, så at de bare lader være, også uden at kontakte en, så man selv har mulighed for at lave det![/QUOTE]
det har du ganske ret i, og jeg har også brokket mig over det til hende med store gloser. Så må hun sku* sige til, hvis hun ikke føler, at hun kan magte opgaven.
Alle synes sangen og sangskjuleren var så fin, og en veninde til min mor sad til bord med en herre der arbejdede indenfor reklamebranchen Han skulle have sagt, at den måtte komme fra en professional.

ideen fik jeg for længe længe siden. Faktisk omkring halvandet år før fødselsdagen blev holdt. På det tidspunkt var der nemlig allerede dengang snak om, at hun ville holde noget stort når hun blev 50.

Alle de sange (7) hun fik igennem aftenen og de to taler indeholdt også emnet omkring hendes massive tobak forbrug. Bl.a. skulle vi på et tidspunkt tage gasmasker på for hovedet og hoste dertil, for at illustrer, at hun ryger for meget :slight_smile:

Hvor er den fed :ok:
Hvordan har i lavet den kæmpe smøg?

[QUOTE=ThildeL;988165]Hvor er den fed :ok:
Hvordan har i lavet den kæmpe smøg?[/QUOTE]

der har været en del arbejde med at lave den, og alligevel har det været enkel og ligetil. Selve sangen printede vi ud på normal vis. Derefter vendte vi papiret om, og lod den printe på bagsiden.

Min kæreste og jeg havde fundet et godt billede af en smøg via. en normal googlesøgning. Smøgen havde vi så “strukket” i, i hver side, sådan at den til sidst dannede en firekant af hvid for oven og orange for neden. Når vi så rullede papiret lignede det automatisk en smøg.

Vi havde dog det problem, at efter at havde trukket i smøgen og gjort det til en firkant på papiret, gik det ikke ud til papirets kant, og dannede derfor en hvid ramme udenom. Jeg var derfor nødt til at beskære det hvide fra på alle 4 sider af papiret inden jeg rullede papiret sammen.

Jeg håber at du forstår hvad jeg mener.

[QUOTE=Mijv;988168]der har været en del arbejde med at lave den, og alligevel har det været enkel og ligetil. Selve sangen printede vi ud på normal vis. Derefter vendte vi papiret om, og lod den printe på bagsiden.

Min kæreste og jeg havde fundet et godt billede af en smøg via. en normal googlesøgning. Smøgen havde vi så “strukket” i, i hver side, sådan at den til sidst dannede en firekant af hvid for oven og orange for neden. Når vi så rullede papiret lignede det automatisk en smøg.

Vi havde dog det problem, at efter at havde trukket i smøgen og gjort det til en firkant på papiret, gik det ikke ud til papirets kant, og dannede derfor en hvid ramme udenom. Jeg var derfor nødt til at beskære det hvide fra på alle 4 sider af papiret inden jeg rullede papiret sammen.

Jeg håber at du forstår hvad jeg mener.[/QUOTE]

Hold da op hvor kreativt! :ok:

Den er super godt lavet :slight_smile:

Jeg skrev fødselsdagssang til min mormor for et par uger siden og der blev sangene foldet som bankoplader. Det tager lang tid at skrive en sang, men hun blev rigtig glad så det var godt at jeg fik den lavet :slight_smile:

Det er godt nok kreativt, det ser virkelig godt ud

Hvor er den fed! Jeg lavede også en engang til min svigermor, der var den bare lavet som en kæmpe pakke Cecil L Og der tegnede jeg bare møjsommeligt bogstaverne, det var før “alle” havde printere :smiley: Men jeg kan da huske at jeg fik opfotograferet en bandarole så den var ca størrelse A4 og satte på GG Den var lige det sidste lille “touch” :smiley:

Lisbeth, var det også ved denne tid alle ikke havde et kamera :wink: vi vil se billeder :smiley:

Lisbeth, var det også ved denne tid alle ikke havde et kamera :wink: vi vil se billeder :smiley:

Hm. Der ER nok et billede af den et sted. I et eller andet gammelt album. Hvis jeg finder det skal jeg nok scanne det ind og smide det op - men det er sådan noget som 15-20 år siden altså L så godt nok efter fotografiets opfindelse :wink: Men FØR de blev digitale :slight_smile:

Så længe dine gamle billeder ikke er på helleristninger… :wink: